شناسه خبر: ۱۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

تقویت حافظه | روش های تقویت حافظه

میخوای از آلزایمر دور بمونی؟ این کارها رو برای تقویت حافظه انجام بده | راهکار های تقویت حافظه

اگر از سری افرادی هستید که فکر می کنید لازمه برای تقویت حافظه تون کاری کنید؛ این مطلب برای شماست.

تقویت حافظه

پر بازدید

ترینی‌ها :

از راهکار های تقویت حافظه چی می دونید؟ ممکنه گاهی از عملکرد حافظه تون راضی نباشید یا حس کنید خیلی زود همه چی رو یادتون میره. مطالب زیادی درباره راه حل های تقویت حافظه وجود داره که اینجا براتون خلاصه ای مفید و مختصر از راهکارهای تقویت حافظه توضیح دادیم. 

راهکارهای تقویت حافظه

  • ورزش و فعالیت های بدنی

حتی اگر مغزتان را ورزش می‌دهید، باز هم بدنتان به چالش نیاز دارد. شدت گرفتن پمپاژ خون با ورزش هنگام صبح یا بعدازظهر روشی مؤثر برای پاک‌ کردن ذهن و از بین‌ بردن خستگی روحی است. کمی پیاده‌روی عصرگاهی یا انجام برخی ورزش‌های پرشی، مثل حرکت پروانه می‌تواند به شما کمک کند تا بر خستگی ذهنی یا حتی خواب‌آلودگی غلبه کنید.

  • روابط اجتماعی داشته باشید

 روابط نقشی اساسی در سلامت عاطفی و ذهنی دارند. تعاملات انسانی نوع مهمی از تمرینات مغزی هستند. سرگرمی جدیدی را امتحان کنید، داوطلب شوید، به باشگاه بروید، با دوستان قدیمی ارتباط برقرار کنید یا یک حیوان خانگی اجتماعی، مثلا یک سگ، را به عنوان همراه در نظر بگیرید. مطالعات نشان داده‌اند که حفظ روابط نزدیک به بهبود حافظه و همچنین جلوگیری از فراموشی از طریق بیماری‌های زوال عقل و آلزایمر کمک می‌کند.

  • رژیم غذایی

مراقب مواد غذایی مصرفی تون باشید. خوردن مغزیجات، سبزی جات، میوه جات و یک سری مواد غذایی مثل ماهی، تخم مرغ، شکلات تلخ، کره بادام زمینی در تقویت حافظه نقش مهم و پررنگی دارند.

حافظه

  • ساختن چالش

برای خودتون چالش ایجاد کنید.

* سعی کنید با چشم بسته دوش بگیرید.

* پازل حل کنید.

* با دست چپ مسواک بزنید یا گوشی دست بگیرید.

* اعداد رو بر عکس بشمارید.

 

  • مطالعه کردن

مطالعه یکی از بهترین راهکارها برای تقویت حافظه است. سعی کنید دائما یک کتاب جدید بخونید یا حتی یک مطلب کوتاه و جدید. حین مطالعه می تونید مطالب رو دسته بندی کنید و برای هر دسته یک هایلایت با رنگ خاص مشخص کنید. بعد از مطالعه تمرین کنید تا مطالب رو یاداوری کنید. 

  • یادگیری

یادگیری رو به عنوان طوفان مغزی یاد می کنند. سعی کنید همیشه در حال آموزش دیدن و یادگیری باشید. 

مهارت جدید یاد بگیرید. ساز تمرین کنید. سعی کنید مطالب یاد گرفته شده رو برای خودتون دسته بندی کنید و حتی می تونید از این مطالب برای یادآوری، فلش کارت تهیه کنید. 

  • خواب منظم

برنامه خواب منظم داشته‌باشید و حتی آخر هفته‌ها به آن پایبند بمانید. سعی کنید هر روز، در ساعتی مشخص بیدار شوید. یک ساعت قبل از خواب، استفاده از موبایل، لپ‌تاپ، تلوزیون یا هر صفحه‌ی نمایش دیجیتالی‌ای را محدود کنید. فعالیت‌هایی مانند مطالعه برای خواب راحت و ذهن شما بسیار مناسب هستند.

سلامت روان

درست نفس کشیدن رو تمرین کنید. تنفس درست و مدیتیشن باعث تقویت حافظه میشه.

  • مصرف کافئین

مراقب میزان مصرف کافئین باشید. حواستان باشد که هر روز چقدر و در چه زمان‌هایی کافئین مصرف می‌کنید.

  • آبرسانی

به اندازه کافی آب بنوشید. آبرسانی به بدن در عملکرد بهتر مغز تاثیر میذاره و کم آبی باعث تحلیل حافظه میشه.

  • موضوعات را تجسم کنید

خود را در حال انجام کاری تصور کنید که سعی دارید آن را به یاد بیاورید. می‌توانید از این روش استفاده کنید تا حداقل بخشی از حواس‌پرتی خود را (در اثر برداشتن موبایل در وسط مکالمه برای یادداشت‌ کردن کارها) حذف کنید. اگر می‌خواهید به یاد بیاورید که چیزی را کجا گذاشته‌اید، آن شی را در ذهن خود تصور کنید تا ذهنتان به شما یادآوری کند که کجاست.

آیا این خبر مفید بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    مختصر و مفید

  • ناشناس ارسالی در

    عالی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد