آبشار های رویایی ایران | ۶ آبشار شگفت انگیز ایران

(ویدیو) 6 آبشار رویایی ایران که جزو شگفتی های جهان است! +تصاویر

در ایران مناطق طبیعی و آبشار های گردشگری بسیار زیادی وجود داره که ما در این مطلب 6 تا از زیبا ترین و شگفت انگیز ترین آبشارها را معرفی میکنیم.

شناسه خبر: ۷۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

کشور ما حاوی مقدار زیادی طبیعت بکر و بسیار زیبا است که امروزه اکثر آنها تبدیل به مناطق گردشگری شده است.در این مطلب ما 6 تا از زیبا ترین و بزرگترین آبشار های ایران را به شما معرفی میکنیم که اگر این جاذبه هارا ندیدید ضرر کردید!

آبشار اسکلیم مازندران

آبشار اسکلیم که در زبان محلی به آن گالش‌کلا هم می‌گویند، یک آبشار آهکی با حوضچه‌هایی در پایین دست است. آهک، روی صخره‌های اطراف آبشار، صحنه‌هایی زیبا خلق کرده و حوضچه‌ها نیز که از آب پر و خالی می‌شوند، ابهتی بی‌مانند به آبشار اسکلیم بخشیده‌اند و در جنگل‌های لفور، انبوه و با پوشش گیاهی در هم تنیده هستند.

آبشار-اسکلیم.jpg4_

آبشار زمرد حویق گیلان

آبشار زمرد در دل جنگل حویق و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد.آبشار زمرد به آبشار دوقلو شهرت دارد و دلیل آن نیز وجود دو آبشاری است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ چنانچه مقابل آبشار بایستید، خواهید دید که آبشار سمت چپ کوچک و پلکانی است؛ دو پله به ارتفاع‌های چهار و هشت متر دارد و جریان آب کمتری از آن عبور می‌کند.آبشار دوم در کناره سمت راست قرار دارد و ارتفاع آن به حدود ۱۵ متر می‌رسد و نسبت به آبشار دیگر خروشان‌تر و پرآب‌تر است.

زمردد

آبشار زرد لیمه چهارمحال بختیاری

آبشار زرد لیمه از جاذبه‌های طبیعی دست‌نخورده استان چهارمحال و بختیاری است که بسیاری آن را نمی‌شناسند. سرازیر شدن آب در میان جنگل‌های سرسبز بلوط در فصل بهار، فضایی رویایی و باشکوه را در این مکان خلق می‌کند که کمتر جایی شبیه آن است. این آبشار زیبا در شهرستان اردل و در بین کوه‌های زاگرس، انتهای دره لیمه واقع شده است و رودخانه بازفت از کنار آن عبور می‌کند.

زرد لیمه

آبشار تخت سلیمان سمیرم اصفهان

این جاذبه‌ی دیدنی در یکی از روستاهای نزدیک به شهر سمیرم و در مسیر جاده یاسوج در دامنه‌ی کوه دنا قرار گرفته است. افسانه قدیمی رایج در بین مردم وجود دارد که باعث این نام‌گذاری شده است. صخره‌ای در وسط آبشار وجود دارد که دو طرف را به هم متصل می‌کند. برخی از مردم محلی معتقدند که این سنگ پل مانند، محل استراحت حضرت سلیمان است و منظره‌ای که از بالای رودخانه قابل مشاهده است، نمای دیدنی تاج و‌تخت حضرت سلیمان است.

خنک ترین مقصد برای تفریح در تابستان؛ سرعین اردبیل + عکس                    

تخت سلیمان

آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه از مناطق گردشگری طبیعی در لرستان است که به‌عنوان چهل‌وهشتمین اثر ملی در اسفندماه ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است. این آبشار از ترکیب چند آبشار کوچک تشکیل شده است که از میان کوه و درختان به‌سمت پایین سرریز می‌شود و در نهایت به رودخانه‌ دائمی و پرآب لرستان، یعنی سزار می‌ریزد. ارتفاع این آبشار تا نقطه‌ برخورد به زمین حدود ۴۸ متر و تا رسیدن به رودخانه ۱۰ متر است. عرض تاج آبشار نیز ۲۰ متر است.

بیشه-1

آبشار شوی دزفول خوزستان

یکی از زیباترین آبشارهای ایران آبشار شِوی یا آبشار تَله زنگ نام دارد که از جاهای دیدنی دزفول در استان خوزستان است. این آبشار، بزرگ‌ترین آبشار طبیعی خاورمیانه محسوب می‌شود که در میان کوه‌های زاگرس جای گرفته است. آبشار شوی در سال ۱۳۹۳ به‌عنوان نخستین اثر طبیعی استان خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور در فهرست میراث ملی و طبیعی کشور به ثبت رسید.

شوی دزفول

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد