اتوبوس دو زیست ساخت آلمان

(ویدیو) اولین اتوبوس آبی و خاکی جهان ؛ اتوبوس دو زیست در آلمان + تصویر

در این ویدیو اتوبوسی عجیب را در آلمان مشاهده میکنید که قابلیت رفتن در آب را نیز دارد.در ادامه جزئیات کامل تر و تصاویر آن را میبینید.

شناسه خبر: ۷۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

در اقدامی جالب آلمان یک نوع اتوبوس عجیبی به نام اتوبوس دوزیست طراحی و ساخته است که قابلیت دارد هم روی جاده و خاک حرکت کند و هم در آب برود و به عنوان اختراعی بسیار جالب و کاربردی نام برده میشود و تبدیل به یک موقعیت گردشگری و تفریحی نیز برای مردم بومی و توریست ها شده است.

این اتوبوس عجیب که «Hafencity Riverbus» نام دارد، بر روی شاسی مان ساخته شده و بهترین ویژگی هر دو نوع وسیلهٔ نقلیهٔ خاکی و آبی را همزمان ارائه می‌کند. همچنین این اتوبوس یک جاذبهٔ توریستی غیرمعمول هم محسوب می‌شود.

کلیت پروژهٔ ساخت این اتوبوس 18 سال پیش آغاز شد یعنی زمانی که «Fred Franken» صاحب اتوبوس، یک نمونهٔ مشابه آن‌را در سنگاپور مشاهده کرده و تصمیم گرفت چنین وسیلهٔ نقلیه‌ای را برای استفاده در آلمان تولید نماید. بااین‌حال با توجه به مقررات سخت‌گیرانهٔ این کشور اروپایی امکان اعطای مجوز راهنمایی و رانندگی برای وسایل نقلیهٔ دوزیست وجود ندارد؛ اما درنهایت Fred Franken توانست مجوز تردد چنین وسیله‌ای را اخذ کند.

اتوبوس دوزیست

تعمیر و نگهداری، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های وسایل نقلیهٔ ضد آب است. بااین‌وجود بدنهٔ این اتوبوس توسط یک شرکت مجارستانی ساخته شده است آن‌هم نه به‌عنوان یک اتوبوس و نه به‌عنوان یک قایق. همچنین سازندگان Hafencity Riverbus کاملاً مطمئن شده‌اند که همه‌چیز در آن به‌درستی کار کرده و ایمنی بسیار بالایی دارد. پس‌ازاینکه تمامی نگرانی‌ها در رابطه با عملکرد و ایمنی Hafencity Riverbus برطرف شد اجازه داده شد که مردم را در بندر البه شهر هامبورگ جابجا کند. در دو ماه اول فعالیت این اتوبوس دوزیست، جابجایی 6000 هزار مسافر در طول مسیر برنامه‌ریزی ‌شده است.

(ویدیو) آینده تاکسی های جهان، اولین روبوتاکسی خودران!

اتوبوس دوزیست

 پس‌ از این نهایتاً این اتوبوس آبی-خاکی راه خود را به دیگر شهرستان‌های آلمان نیز باز خواهد کرد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ساخت 7 دستگاه دیگر از آن سفارش داده ‌شده است.

اتوبوس دوزیست

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد