علت قرمز شدن رنگ آب دریاچه ارومیه | چرا دریاچه ارومیه قرمز شده است؟

(ویدیو) تصاویری جدید از وضعیت دریاچه ارومیه | دریاچه ارومیه قرمز شد! + جزئیات

ویدیویی جدید از وضعیت جدی اوضاع و رنگ آب دریاچه ارومیه را در ادامه ببینید و دلیل این اتفاق را بخوانید.

شناسه خبر: ۸۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد

پر بازدید

ترینی‌ها :

اخیرا در اخباری و ویدیو های جدید متوجه شدیم آب دریاچه ارومیه به تدریج به سمت قرمز شدن رفته و جدیدا در این ویدیو و عکس ها آب این دریاچه بطور کامل قرمز شده است.رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های محیط زیست آذربایجان غربی دلیل این تغییرات عجیب را تغییرات اکولوژیکی دریاچه عنوان کرده است.در ادامه کامل تر بخوانید و فیلم این دریاچه را ببینید.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور به دلیل ایجاد حساسیت در منطقه ودر رسانه های اجتماعی در خصوص خونی شدن رنگ آب دریاچه ارومیه دلایل علمی این موضوع توسط تیم کارشناسی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در این مرکز مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت و به شرح ذیل اعلام می گردد:

رنگ آب در همه دریاچه ها و منابع آبی بزرگ و عمیق تحت تاثیر رنگ مواد محلول یا جوامع میکروارگانیسم های موجود در آنها متغییر است . تغییر شرایط اقلیمی و اکولوژیکی در دریاچه ارومیه باعث ایجاد تغییر در اجتماعات میکروارگانیسم های آن شده و این امر به نوبه خود تغییر رنگ آب این دریاچه را در پی دارد .

عجیب ترین چیزهایی که بعد خشک شدن دریاچه‌ ها و رودها کشف شدند!

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه دریاچه ای بسته با شوری بالاتر از اشباع و در شرایط دمایی بالا در وضعیت فعلی و کمبود اکسیژن باکتریهایی نمک دوست از جنس های هالوباکتریوم و هولوکوکوس و آر کو باکترها به شدت تکثیر پیدا کرده است بطوریکه تراکم آنها در این شرایط به حدود 103 تا 105 عدد در میلی لیتر آب دریا رسیده است . از آنجا که این باکتریها پروکاریوت هستند یعنی رنگیزه های داخل سلول آنها بصورت پراکنده در سیتوپلاسم و بدون غشاء محافظ قرار گرفته اند ، بنابر این براحتی نور خورشید را جذب و آن را منعکس می نمایند که این امر باعث ایجاد رنگ قرمز مایل به صورتی تا زرشکی آب دریاچه ارومیه می شود . نقش باکتریهای شورپسند پروکاریوت بسیار قویتر از نقش جلبک دونالیلا در رنگ قرمز آبهای اشباع از نمک نظیر دریاچه ارومیه می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد