شناسه خبر: ۸۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

دلیل برکناری فرزانه صادق از وزارت مسکن | دلیل اخراج فرزانه صادق توسط بذرپاش

ماجرای اخراج فرزانه صادق مالواجرد از وزارتخانه چه بود؟

دلایل اخراج فرزانه صادق مالواجرد از وزارت مسکن دولت سیزدهم چه بود؟ برای پاسخ به این پرسش ادامه مطلب را بخوانید.

فرزانه صادق

پر بازدید

ترینی‌ها :

فرزانه صادق مالواجرد در سال 80 بود که به عنوان کارشناس معماری و طراحی شهری وزارت مسکن و شهرسازی مشغول به کار شده بود پس از یه تایمی جایگاه دبیر شورای عالی را به دست آورد و سپس تنها زن انتخابی کابینه دکتر پزشکیان شده بود در ادامه دلیل برکنار ایشان از وزارتخانه مسکن دولت سیزدهم توسط آقای بذرپاش را میخوانیم.

صادق مالواجرد پیش از این به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه فعالیت داشته است.وی از بدو استخدام به عنوان کارشناس دفتر معماری، معاون دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری، معاون شهرسازی اداره کل مسکن استان همدان، مدیر کل دفتر معماری و طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش و پس از آن به مدت کوتاهی مدیر کل شهرسازی شهرداری تهران مشغول به فعالیت بوده است و آخرین سمت اجرایی وی معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی بوده است.

فرزانه صادق

سال گذشته خبرگزاری دانشجو میزبان وی بود و خانم صادق مالواجرد اظهاراتی در خصوص جمعیت شهر تهران و سند آمایش سرزمینی مطرح کرد که با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد. در نهایت مرداد ماه سال قبل توسط مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خانم صادق مالواجرد از سمت معاون شهرسازی و معماری برکنار شد و در جایگاه نمایشی مشاور امور شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

خانم صادق مالواجرد جزو افراد اصلی‌ مخالف توسعه افقی شهرها در وزارت راه و شهرسازی بود و همواره مصوبات افزایش حریم شهرها توسط وی وتو می‌شد. این در حالی بود که بار بخش عمده‌ای از نهضت ملی مسکن بر دوش تخصیص زمین قرار گرفته بود و عملا تا زمان حضور وی در دولت سیزدهم این موضوع غیر ممکن شده بود.گذشته از فعالیت‌های اجرایی که تاکنون داشته وی استاد دانشگاه در رشته‌های مرتبط با معماری و شهرسازی به تدریس و پژوهش نیز پرداخته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد