شناسه خبر: ۸۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

افتادن از بلندی در خواب

اگر خواب سقوط از ارتفاع می بینید، این مطلب برای شماست + روش جلوگیری

خواب افتادن و سقوط از بلندی دلایل و علل مختلف روحی و جسمی دارد که در ادامه به طور کامل محرک ها و علل آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

افتادن در خواب

پر بازدید

ترینی‌ها :

 بنا بر نظر متخصصان آمریکایی حس سقوط در خواب یکی از  رایج ترین و ناخوشایندترین مشکلات است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند.تکان های هیپنیک یا احساس افتادن و یا سقوط در خواب، ظاهراً به طور تصادفی هنگام به خواب رفتن شما اتفاق می افتد و معمولاً فقط یک طرف بدن مانند دست چپ و پای چپ شما را درگیر می کند.در این مطلب درباره علل و محرکهای این پدیده با شما صحبت می کنیم.

اگر خوابت نمیبره این 5 نوشیدنی رو بخور! | بهترین نوشیدنی های خواب آور!

محرک های احساس افتادن و تکان خوردن در هنگام خواب

دکتر مهرا می‌گوید: « رعایت کردن برخی نکات در کمک به کیفیت کلی خواب شما نقش دارد و ممکن است به کاهش دفعات این نوع حرکات مزاحم خواب کمک کند.»

سعی کنید موارد زیر را برای بهبود سلامت خواب خود کاهش دهید:
  1. استرس را کاهش دهید: وقتی استرس دارید، ممکن است ذهن شما به سرعت فعالیت کند و این احتمال وجود دارد که نتوانید در شب به استراحتی که نیاز دارید برسید. در نتیجه می تواند بر چرخه خواب شما تأثیر بگذارد و احتمال اختلال در خواب شما را افزایش دهد. قبل از اینکه به رختخواب بروید، هر کاری می توانید انجام دهید تا سطح استرس خود را کاهش دهید و در نتیجه خواب آرام و با کیفیت بیشتری خواهید داشت. به علاوه، حتماً قبل از رفتن به رختخواب عادات خواب خوب را تمرین کنید.

  2. داروهای محرک و الکل را کنار بگذارید: هم محرک‌ها و هم الکل می‌توانند شما را از تکمیل کامل برخی از مراحل چرخه خوابتان بازدارند که باعث می‌شوند در مراحل سبک‌تر خواب خود باقی بمانید و احتمالاً منجر به تکان‌های هیپنیک یا احساس حرکت در هنگام خواب یا سایر پاراخوابی‌ها و اختلالات خواب شود.

  3. کافئین را کاهش دهید: مصرف بیش از حد کافئین باعث انقباض عضلات شما می شود. همچنین می تواند به طور کلی بر چرخه خواب شما تأثیر بگذارد و شما را بیدار نگه دارد و از خواب راحت شما جلوگیری کند. در نتیجه ممکن است بیخوابی را تجربه کنید. یا اگر بتوانید پس از مصرف کافئین بخوابید، می تواند شما را در مراحل خواب سبک تری نگه دارد و حرکات غیر ارادی عضلات را تحریک کند.

  4. کمبود خواب را جبران کنید: زمانی که شما خواب مورد نیاز بدنتان را تامین نمی کنید، کل چرخه خواب شما تحت تأثیر قرار می گیرد که می تواند احتمال ابتلا به میوکلونوس خواب را افزایش دهد.

 

۵ عادت ساده که باعث بی‌خوابی میشه! | اگه خواب راحت نداری حتما بخون!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد