شناسه خبر: ۷۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

اسکلت ۱۲ هزار ساله کشف شده | کشف اسکلت ۱۲۰۰۰ ساله

کشف اسکلت 12 هزار ساله زنی در ترکیه !

اخیرا خبر هایی درمورد کشف یک اسکلت 12 هزار ساله یک زن در ترکیه منتشر شده است که طبق باور مردم آنجا آن زن با دنیای ماوراء طبیعی ارتباط داشته است.

کشف اسکلت

پر بازدید

ترینی‌ها :

به تازگی گروهی از باستان شناسان خبرهایی از کشف اسکلت زنی 12 هزار ساله اطراف رودخانه دجله در جنوب شرقی ترکیه خبر دادند که قدمت این اسکلت در دنیای تاریخ و باستان شناسی و همچنین در میان مردم عادی نیز بازتاب بسیار زیادی داشت.

باستان شناسان مقبره‌ای را در سکونتگاه چمکه هویوک مربوط به دوران نوسنگی، اطراف رودخانه دجله در جنوب شرقی ترکیه کشف کردند. قدمت این مقبره که اسکلت زنی را در خود جای داده است، به بالاتر از هزاره دهم قبل از میلاد باز می‌گردد. به گفته کاوشگران اسکلت داخل این مقبره متعلق به یک زن بالغ بین ۲۵ تا ۳۰ ساله است که احتمالا یک شمن بوده.

کشف فسیل ۲۴۰ میلیون ساله خزنده آبزی مشابه اژدهای چینی + تصاویر                 

این مقبره که قدمت آن به بیش از ۱۲ هزار سال پیش باز می‌گردد، مربوط به دوره‌ای است که انسان‌ها هنوز شکارچی بودند. این قسمت از جهان مملو از شگفتی‌های باستان‌شناسی مانند قدیمی‌ترین معبد جهان گوبکلی‌تپه در جنوب شرقی ترکیه است که پیشرفت‌های اولیه فرهنگ بشری را نشان می‌دهد.

اسکلت‌ این زن در کنار اسکلت‌های چندین حیوان از جمله گوسفند، کبک، سمور و جمجمه یک نیاگاو (جد وحشی منقرض شده گاوهای اهلی امروزی) قرار داشت.

به گفته باستان‌شناسان این قبر به خوبی مهر و موم شده بود و بسیار بعید است که استخوان‌ها به طور تصادفی در آنجا قرار گرفته باشند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که بقایای حیوانات به طور آگاهانه در قسمت‌های مختلف بدن این زن قرار داده شده‌اند. به عنوان مثال در حالی که زانوهای این زن داخل قفسه سینه‌اش جمع شده بود، جمجمه نیاگاو بین زانو و قفسه سینه او قرار داشت.

محققان در حوزه باستان شناسان و مردم شناسان از دانشگاه ماردین آرتوکلو پس از بررسی این مقبره به این نتیجه رسیدند که این فرد احتمالا یا یک شمن بوده و یا توسط فردی که مراسم شمنیستی را انجام می‌داده، دفن شده است. 

کالبد شکافی گرگ ۴۴ هزار ساله کشف شده در یخ‌ های سیبری!                  

شمن به افرادی گفته می‌شود که به اعتقاد مردم قبیله‌اش از طریق مراسمی مانند آواز خواندن توانایی برقراری ارتباط با ارواح و هدایت جامعه خود را دارد. بسیاری از فرهنگ‌های نوسنگی به آنیمیسم یا جاندارانگاری باور داشتند.

با این حال به اعتقاد نویسندگان این مطالعه این احتمال نیز وجود دارد که او فقط یک فرد «دیوانه» یا «مجنون» بوده که به اعتقاد مردم قبیله‌اش توسط «ارواح» دنیای دیگر لمس شده بود و بنابراین اکثریت جامعه از آن می‌ترسیدند و به همین خاطر طوری او را دفن کرده‌اند که اطمینان حاصل کنند او از دنیای مردگان باز نمی‌گردد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد