شناسه خبر: ۷۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

محل نگهداری مسواک در منزل

جا از این بدتر برای نگهداری مسواک نیست!

یکی از بدترین جاهایی که می توان مسواک را در آن نگهداری کرد در سرویس بهداشتی است.

مسواک

پر بازدید

ترینی‌ها :

شاید این نکته را ندانید که بسیاری از بیماری های ویروسی و باکتریایی از طریق مسواک منتقل می شوند. یکی از مهمترین موارد برای داشتن یک مسواک پاکیزه، محل نگهداری آن است.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که بیشتر از 60 درصد مسواک هایی که در توالت نگهداری می شوند، به میکروب های مدفوع آلوده شده اند و همین مساله می تواند احتمال بروز عفونت در بدن را بالا ببرد.

پژوهشگران توصیه می کنند که مسواک خود را هرگز در توالت نگهداری نکنید. بررسی های پژوهشگران امریکایی نشان دهنده این مساله است که قرار دادن مسواک در توالت علی الخصوص توالت هایی که افراد زیادی از آن استفاده می کنند سبب آلوده شدن مسواک می گردد.

۱۰ دلیل مهم برای اینکه ایستاده آب نخورید + عوارض ایستاده آب خوردن در گرما

محققان دانشگاه quinnipac پس از بررسی مسواک هایی که در توالت گذاشته می شدند اعلام کردند از هر 10 مسواک 6 مورد آلوده است وحتی اگر فرد مصرف کننده کاملا نکته های بهداشتی را رعایت کرده باشد و مسواک را خوب شسته و خشک کرده و در محافظ قرار داده باشد مسواک تا 80 درصد آلوده به ویروس و انگل هایی است و می تواند بر سلامت دهان و دندان فرد مصرف کننده اثر منفی بگذارد.

استفاده از محافظ مسواک مفید یا مضر؟

 گرچه محافظ مسواک می تواند آن را از تماس با سطوح آلوده و گرد و غبار حفظ کند، اما معایبی نیز دارد. از جمله اینکه سبب حفظ رطوبت در اطراف مسواک شده و این امر به نوبه خود سبب رشد و تکثیر باکتری ها می شود.

نتیجه گیری :

  • نگهداری مسواک در توالت اشتباه است و سبب جذب برخی آلودگی ها می گردد.
  • بهترین جای نگهداری مسواک مکان خشک و با تهویه مناسب است.
  • به کار بردن محافظ مسواک در بلندمدت کار صحیحی نیست و سبب رشد برخی باکتری ها می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد