شناسه خبر: ۴۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد

میوه بد بو | میوه دوریان | معرفی میوه دوریان

بدبوترین میوه جهان، میوه ای که بوی تعفن می دهد!

کشاورزان در چین در حال رقابت برای کشف راز‌های کشت دوریان هستند میوه‌ای که برخی می‌گویند بوی آن شبیه بوی بد جوراب ورزشکاران در باشگاه بدنسازی است.

میوه

پر بازدید

ترینی‌ها :

امروز می خواهیم در مورد یکی از بدبوترین میوه دنیا صحبت کنیم: میوه دوریان! بدبوترین میوه در کشورهای جنوب شرق آسیا مثل مالزی، اندونزی و تایلند رشد می کند و طرفداران زیادی هم دارد. چیزی که این میوه را خاص کرده است بوی بسیار شدید و زننده آن است، به طوری که آن را به بدبوترین میوه دنیا تبدیل کرده است.

در کشورهایی که دوریان وجود دارد ورود این میوه بدبو به فروشگاه ها، هتل ها و حتی هواپیما ممنوع است و در مکان های عمومی کسی حق حمل این میوه بدبو را ندارد.

بدبوترین لباس های دنیا در جشنواره مد به نمایش گذاشته شدند + تصاویر

با این حال، دوریان علیرغم بوی بد و تندی که دارد طرفداران بسیار زیادی دارد و محلی ها آن را پادشاه میوه ها می نامند! در ادامه با ترینی ها همراه باشید تا در مورد میوه دوریان بیشتر بدانیم.

889027

بسیاری از افرادی که به مالزی سفر می کنند با میوه دوریان برخورد کرده اند و احتمالا طعم آن را امتحان کرده اند. وقتی برای اولین بار این میوه عجیب و غریب را می بینید دو حالت وجود دارد: یا عاشقش می شوید یا حالتان بهم می خورد و از آن بدتان می آید! حد وسطی در برخورد با این میوه وجود ندارد! از نظر کسانی که از این میوه بدشان می آید بوی آن شبیه ماهی گندیده یا چیزی متعفن است و تعجب می کنند که بقیه چطور این میوه را می خورند. اما کسانی که عاشق این میوه هستند معتقدند این میوه طعمی بهشتی و مثل بستنی کره ای دارد و با یک بار خوردن دوریان معتادش می شوید! مردم محلی جنوب شرق آسیا میوه دوریان را «پادشاه میوه ها» می نامند و بسیار به آن علاقمندند. به هرحال نظرات در این مورد متفاوت است و بهترین کار این است که خودتان این میوه خاص را امتحان کنید.

171394-511632

دلیل بوی بد دوریان

هرکس میوه دوریان را یک بار بو کرده باشد مطمئنا هیچ بویش را فراموش نخواهد کرد. بوی خاص این میوه شبیه به ترکیبی از پیاز سرخ شده، سولفور، ماهی، میوه و عسل است! اگر به مالزی یاتایلند سفر کنید حتما در مکان های عمومی با تابلوهای «دوریان ممنوع» زیادی مواجه خواهید شد. در هتل ها، رستوران ها، فروشگاه ها، مراکز خرید و … دوریان اجازه ورود ندارد! بوی شدید آن باعث شده تا امکان ورود این میوه به هواپیما و حتی قسمت بار هم وجود نداشته باشد، بنابراین احتمالا نمی توانید این میوه را به عنوان سوغاتی با خود همراه بیاورید. مطالعاتی روی این میوه گرمسیری و مولفه های معطر آن انجام شده و مشخص شده که ۴۴ مولفه فعال بودار در این میوه وجود دارد. این مولفه ها باعث شده اند تا دوریان توامان بویی شبیه به راسو، کارامل، تخم مرغ گندیده، پیاز داغ، میوه و ماهی بدهد!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد