شناسه خبر: ۴۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

جنین در شکم جنین | جنین باردار | جنین درون جنین

نوزادی که وقتی به دنیا اومد باردار بود!

بارداری جنین یکی از موارد نادری است که در دنیا اتفاق افتاده و باعث تعجب پزشکان و مردم شده است. در ادامه ببینید.

جنین باردار

پر بازدید

ترینی‌ها :

دنیای پزشکی شاهد اتفاقات عجیب زیادی بوده اما دیدن یک جنین باردار، چیزی است که همه را شوکه کرد. دوقلوهایی که یکی از آن ها در شکم دیگری رشد می کند و در واقع به شکل جنین باردار رشد می کنند. در ادامه در مورد دوقلوهایی که یکی در شکم دیگری رشد کرده و یا جنین باردار بیشتر بخوانید.

براساس گزارش‌های خبری، کودکی درحالی متولد شده است که دوقلوی خود را در شکم داشت. این پدیده نادر «جنین درون جنین» نام دارد. پزشکان اولین‌بار زمانی متوجه وجود مشکل شدند که سونوگرافی اواخر بارداری را روی مادر کودک انجام دادند و مشاهده کردند معده جنین بزرگ شده است.

جنین در جنین

بنابراین، زمانی که کودک متولد شد، پزشکان آزمایش‌های متعددی ازجمله سونوگرافی و اشعه ایکس انجام دادند و جنینی را پیدا کردند که تا حدی درون شکم کودک رشد کرده بود. پزشکان برای برداشتن آن عمل جراحی انجام دادند. بنا به گزارش‌های خبری، نوزاد در حال بهبودی از عمل جراحی است و به همراه مادرش در خانه است.

علت بلعیدن جنین توسط جنین دیگر

این اتفاق بسیار نادر است اما دنیای پزشکی شاهد چنین رویدادی بوده است. دوقلوهایی که یکی از آنها در شکم جنین دیگر رشد می‌کند.

این مساله بسیار وحشتناک به نظر می‌رسد. جنینی که در بدن جنین دوم خود زندگی می‌کند در واقع زندگی انگل‌گونه در پیش گرفته است. این اتفاق در دوقلوهای همسان که هر دو از یک تخمک به وجود می آیند، رخ می‌دهد. در سه ماهه نخست فرایند جدا شدن به درستی پیش نمی‌رود و مثلا ممکن است موجب به هم پیوستن دوقلوها بشود. اما از همه عجیب تر اینکه شاید موجب شود یکی از جنین‌ها توسط بندناف جنین دیگر جذب شود و در شکم جفت خود رشد کند.

بارداری جنین

پیش از جذب، جنین‌ها رشد چندانی نداشته‌اند و چیزی غیر از توده‌ی سلول نیستند و شاید فقط بخشی از اعضای بدن را داشته باشند. این مساله همچون تومور و باعث زنده ماندن دوقلوها می‌شود. جنین داخلی شکم دیگر، از خون دوقلوی خود تغذیه می‌کند. این جنین‌ها اصولا زمانی تشخیص داده می‌شوند که نوزاد میزبان، دچار دردهای شکمی می‌شود. این وضعیت حتی شاید تا ماه‌ها پس از تولد کودک هم تشخیص داده نشود!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد