شناسه خبر: ۳۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد

درازترین گردن | زن های گردن زرافه ای | بلندترین گردن های دنیا

در این کشور گردن دراز یک آپشن زیباییه + ویدیو و تصاویر

چیزهای عجیب زیادی در دنیا وجود دارد ولی اینکه بدانید در یکی از کشورها داشتن گردن دراز جزو آپشن های زیبایی محسوب می شود قطعا شوکه خواهید شد. در ادامه در مورد زنانی با درازترین گردن های دنیا بیشتر بخوانید.

درازترین گردن های دنیا

پر بازدید

ترینی‌ها :

درازترین گردن های دنیا متعلق به به زنان و دختران قوم کایان است. میان طول گردن این زنان به حدود 30 سانتی متر می رسد و به عنوان درازترین گردن های دنیا و یا گردن زرافه ای شناخته می شوند. در ادامه در مورد زنانی با درازترین گردن های دنیا بیشتر بخوانید.

ویدئو درازترین گردن های دنیا 

زنان گردن زرافه ای قوم کایان

دختران نوجوان و زنان قوم «کایان» در کشور برمه به «زنان زرافه‌ای» مشهور هستند. آن‌ها حلقه‌های برنز یا مسی را به عنوان جواهرات به دور گردن انداخته تا بلندتر و زیباتر نشان داده شود. میانگین طول گردن زنان گردن زرافه‌ای به حدود 30 سانتی‌متر می‌رسد. یک مادر پادوانگی هر سال یک حلقه جدید بر گردن و یک حلقه به پای دخترش اضافه می‌کند.

درازترین گردن های دنیا

زنان گردن زرافه‌ای در حقیقت از سیم‌پیچی‌های برنجی از آلیاژ برنج و طلا – و نه حلقه – استفاده می‌کنند. این سیم‌پیچی‌ها نماد ثروت، موقعیت و زیبایی بوده و  وزنشان به 9 کیلوگرم نیز می‌رسد. رکورد گینس بلندترین گردن نیز متعلق به یک زن پادوانگی به طول 40 سانتی متر است. آن‌ها برای نوشیدن آب از نی استفاده می‌کنند.

درازترین گردن های دنیا

قوم کایان (Kayan) تایلند، در استان‌های شمالی تای (مثل مائه هونگ سون) زندگی می‌کنند. آنها اقلیت‌های قومی آواره‌ای از نسل تبت-برمن (Tibeto-Burman) هستند که در اصل از نزاع‌ها و آزار و اذیت میانمار فرار کرده‌اند.

نام این قبیله به چه معناست؟

کایان یکی از چندین زیرشاخه‌ی قوم رِد کارِن (Red Karen) میانمار است که به نام کارِنّی هم شناخته می‌شود. کایان‌ها همچنین به‌خاطر گردنبندهای حلقه‌ای زنان‌شان در زبان انگلیسی با عنوان “مردم گردن بلند” نام‌گذاری شده‌اند. قوم کایاو (Kayaw) یا “قوم گوش بلند” هم در کنار قوم کایان در شمال تایلند زندگی می‌‌کنند و آنها نیز در اصل اهل میانمار هستند.

درازترین گردن های دنیا

کایان‌ها‌ چطور به تایلند رسید؟

حضور کایان‌ها در مناطق شمالی تایلند در اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ آغاز شد، زمانی که جنگ و کشمکش میان ارتش میانمار و نیروهای شورشی، قبایل کایان را وادار کرد تا به مناطق مرزی تای بگریزند و در تایلند پناهنده بشوند؛ آنها در تعدادی از کمپ‌های پناهندگان سکنی داده شدند. در میان این کمپ‌ها، یک کمپ مستقل وجود داشت که درهای آن به روی توریست‌هایی که می‌خواستند گردنبندهای حلقه‌ای زنان کایان را ببینند و در مورد نحوه‌ی زندگی‌شان مطالبی بیاموزند، گشوده بود. برآوردها نشان می‌دهد تعداد کایان‌های تایلند –از میان جمعیت جهانی حداکثر ۱۳۰،۰۰۰ نفری – حدود ۶۰۰ نفر باشد.

معیار زیبایی وحشتناک در قبیله های مختلف جهان

تاریخچه‌ی گردنبندهای حلقه‌ای

قوم کایان به‌خاطر حلقه‌های برنجیِ دور گردن‌های زنان‌ جامعه‌شان، شناخته‌شده‌ترین و بارزترین قوم در نزد توریست‌ها هستند. این حلقه‌ها، که از سن پنج‌سالگی توسط زنان کایان به گردن آویخته می‌شوند، به شکلی باورنکردنی طولِ گردن‌شان را زیاد می‌کند. به‌خاطر همین موضوع، کایانی‌ها به نام “قوم گردن-بلند” مشهور شده‌اند. هرچند که درواقع طول گردنشان افزایش نمی‌یابد، به نظر می‎رسد این حلقه‌ها باعث تغییر شکل استخوان ترقوّه و در نتیجه موجب شکل‌گیری ظاهری شده است که ما در زنان کایان مشاهده می‌کنیم.

درازترین گردن های دنیا

در حالی که برخی از زنان کایانی در دهه‌ی گذشته دست از پوشیدن این حلقه‌های برنجی برداشته‌اند، بسیاری هنوز به این کار ادامه می‌دهند. در واقع تعدادی از زنان کایانی بر این نکته تأکید می‌کنند که این حلقه‌ها را با انتخاب خود به تن می‌کنند و این عمل را به عنوان مظهری از فرهنگ سنتی کایان و راهی برای زنده نگاه داشتن آن می‌بینند.

ریشه‌های این عمل چندان شناخته شده نیست اما توضیحات متنوعی برای آن وجود دارد که برخی آن را تلاشی برای کم کردن جذابیت زنان کایان و جلوگیری از به بردگی درآمدن آنها توسط قبایل رقیب می‎دانند، و بعضی هم به‌خاطر تقلید از گردن دراز اژدهایانی که کایانی‌ها در باورهای مذهبی معتقدند از نسل آنها هستند، این کار را می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد