شناسه خبر: ۳۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

مخفی ترین پدر خوانده دنیا | نیکولاس وینتون

مردی که جانش را برای نجات 699 کودک به خطر انداخت + تصاویر

نیکولاس وینتون یک بانکدار بزرگ اهل بریتانیا بود که سرپرستی 699 کودک آواره را به عهده گرفت. برای اینکه در مورد داستان مخفی ترین پدر خوانده دنیا بیشتر بدونید همراه ما باشید.

نیکلاس وینتون

پر بازدید

ترینی‌ها :

در مورد نیکولاس وینتون، مخفی ترین پدر خوانده دنیا چیزی شنیدید؟ سر نیکولاس وینتون مردی با به خطر انداختن جان خود 699 کودک را در طول جنگ جهانی دوم از دست نازی ها نجات داد و به بریتانیا آورد. این مرد که لقب مخفی ترین پدر خوانده دنیا را دارد، برای تمام این کودکان خانواده پیدا کرد و خودش همیشه حواسش به این کودکان بود. در ادامه بیشتر بخوانید و عکس های نیکولاس وینتون را ببینید.

نیکولاس وینتون، مخفی ترین پدر خوانده دنیا

نیکولاس وینتون یک بانکدار و بشر دوست اهل بریتانیا بود که به طور مخفیانه سرپرستی 699 کودک آواره از جنگ جهانی دوم را عهده دار شد.

نیکولاس وینتون

آقای وینتون در آستانه جنگ جهانی دوم، کودکانی که قرار بود به اردوگاه کار اجباری نازی ها بروند را از نازی ها خرید و به بریتانیا آورد.

وی هشت قطار را برای انتقال این کودکان از پراگ به نقاط دیگر ساماندهی کرد و توانست با موفقیت حدود ۷۰۰ کودک را به بریتانیا منتقل کند. متاسفانه آخرین قطار که ۲۵۰ کودک را در خود داشت به دلیل ممانعت نیروهای آلمانی و کشیده شدن چکسلواکی به جنگ نتوانست مسیر تعیین شده را طی کند و از این کودکان تنها ۲ نفر پس از جنگ جهانی دوم زنده مانده بودند.

نیکولاس وینتون

وینتون از بچه ها عکس گرفت و پشت عکس ها مشخصات آن ها را نوشت و بچه ها را به خانواده های انگلیسی سپرد ولی همیشه از بچه ها پیگیری می کرد و اگر خانواده ها در سرپرستی مشکلی داشتند کمک می کرد.

نیکولاس وینتون

این موضوع 5 سال از همه مخفی بود تا اینکه همسر وینتون به طور اتفاقی این مدارک را در کشوی او پیدا کرد و سعی کرد با خبر کردن رسانه ها از کار همسرش تجلیل کند.

نیکولاس وینتون

در نهایت بدون اینکه خود وینتون خبر داشته باشه یک بزرگداشت گرفتند و تمام 699 کودک که بزرگ بودند و خانواده هایشان را دعوت کردند

همسر او برای تمام کسانی که در این کتابچه اسم آن ها یادداشت شده و هنوز زنده بودند نامه هایی فرستاد و با جواب بیش از ۲۰۰ نفر از آن ها مواجه شد که بسیاری از آن ها حاضر بودند در یک برنامه ی تلویزیونی حضور یابند و همه در عین غافلگیری، آقای وینتون را ایستاده تشویق کردند.

نیکولاس وینتون

وقتی همه برای تشویق آقای وینتون ایستادند، تازه متوجه شد که در مراسم بزرگداشت خودش شرکت کرده است.

نیکولاس وینتون

در سال ۲۰۰۳، سر وینتون توسط ملکه ی بریتانیا به خاطر تلاش هایش برای نجات کودکان یهودی در طول جنگ جهانی دوم به مقام شوالیه ای دست یافت. وی همچنین جوایز متعددی را از دولت چکسلواکی دریافت کرده و حتی نامزد دریافت جایزه ی صلح نوبل نیز شد. حتی فضانوردان اهل چکسلواکی به افتخار شجاعت و از جان گذشتگی سر وینتون یک سیاره ی کوچک را به افتخار وی نام گذاری کردند. سر وینتون  در سال ۲۰۱۵، در کمال آرامش در خواب در سن ۱۰۶ سالگی درگذشت. 

آیا این خبر مفید بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    این مردوامثال این مردهای بزرگ دردنیاوایران خودمان بی نام ونشان هستن وقتیکه درراه خدادستی رامیگیرند هرگزبه رخ خودودیگران نمی اورند ودرصفهای تلویزیونی خودشان رانشان نمیدهندچون کارشون خدایست شهدای جلیل القدرماهم به همین صورت درتمامی ارسه هابودن

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد