شناسه خبر: ۳۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد

رکوردهای گینس | عجیب ترین رکوردهای گینس

20 تا از جالب ترین رکوردهای گینس که به راحتی شکسته نمیشه! + عکس

در ادامه 20 مورد از عجیب ترین رکوردهای گینس رو براتون نوشتیم که اگه بدونید قطعا شوکه می شید!

رکوردهای گینس

پر بازدید

ترینی‌ها :

ثبت رکوردهای گینس در سال 1955 آغاز شد. ابتدا در این کتاب فقط یک سری از مهم ترین موضوعات جهان به عنوان رکوردهای گینس ثبت می شد. اما رفته رفته این فهرست بیشتر شد و به قدری محبوبیت یافت که افراد برای گرفتن رکوردهای گینس از انجام عجیب ترین کارها هم خودداری نکردند. در ادامه 20 مورد از عجیب ترین رکوردهای ثبت شده در گینس رو ببینید.

20 رکورد عجیب گینس که شگفت زدتون میکنه!

1. دورترین پرتاب تیر با استفاده از پا

دورترین پرتاب تیر

دورترین پرتاب تیر با استفاده از پا ۳۱٫۱۲ متر است که توسط بریتانی والش آمریکایی در ۳۱ مارس ۲۰۱۸ به ثبت رسید. بریتانی پیش از ثبت این رکورد، بیش از ۱۱ سال مهارت آکروباتیک و تیراندازی خود را در تئاتر و سیرک به نمایش می‌گذاشت.

2. سریع‌ترین سرویس بهداشتی موتوری جهان

سرویس بهداشتی موتوری

سریع‌ترین سرویس بهداشتی موتوری جهان Mk1 است که توسط رابرت انگلیس، توماس الیس، جو سامرز و ویلیام بیتی ساخته شده است. سرعت این سرویس بهداشتی به ۱۱۳٫۵۳۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هنگام ثبت رکورد، توالت توسط الیس هدایت می‌شد و در پایان کار برای اثبات عملکرد آن، سیفون را کشیدند!

بزرگترین بینی دنیا متعلق به کیه؟

3. طولانی ترین زنجیر با بسته‌ی آدامس

زنجیر بسته آدامس

گری دوشل از ایالات متحده آمریکا، رکورد ساخت طولانی‌ترین زنجیر با پوست آدامس را دارد که طول آن ۳۲۵۵۵٫۶۸ متر است. در دهه ۶۰ ساختن این زنجیرها مد بود و دختران و پسران، زنجیری به اندازه قد معشوقشان می‌ساختد.

4. پرصداترین آروغ جهان

پرصدا ترین آروغ

پل هون اهل لندن در سال ۲۰۰۹ با آروغی با حجم صدای ۱۰۹٫۹ دسی‌بل (معادل صدای موتور جت هنگام برخاستن)، رکورد پرصداترین آروغ جهان را از آن خود کرد! پزشکان توصیه کرده‌اند که آروغ زدن مکرر از این نوع می‌تواند به عضلات معده آسیب برساند.

5. بلندترین دندان شیری جهان

بلندترین دندان شیری

لوک بولتون ۹ ساله از کانادا پس از کشیدن دندان شیری‌ ۲٫۶ سانتی‌متری‌اش، یک رکورد جهانی در گینس به ثبت رساند. پیش از این، یک پسربچه ۱۰ ساله با دندان شیری ۲٫۴ سانتی‌متری‌ رکورددار بلندترین دندان شیری جهان بود.

(ویدئو) عجیب ترین بطری آب در جهان که شگفت زدتون میکنه!

6. بلندترین زبان جهان

بلندترین زبان جهان

بلندترین زبان از نوک تا وسط لب بالایی با دهان بسته، ۱۰٫۱ سانتی‌متر طول دارد و متعلق به نیک استوبرل از آمریکا است. این رکورد در میان مردان از سال ۲۰۱۲ شکسته نشده است. رکورددار بلندترین زبان در زنان به شنل تپر لس‌آنجلسی با زبانی به طول ۹٫۷۵ سانتی‌متر تعلق دارد. طبق گفته دانشگاه ادینبورگ، زبان انسان در مردان حدود ۸٫۵ سانتی‌متر و در زنان ۷٫۹ سانتی‌متر است.

7. بزرگ ترین دهان جهان

بزرگترین دهان جهان

رکورد عریض‌ترین دهان جهان با اندازه ۱۷ سانتی‌متر متعلق به فرانسیسکو دومینگو خواکیم از آنگولا است. فرانسیس می‌تواند یک قوطی نوشابه را به‌طور افقی در دهان خود جا بدهد.

8. بلندترین موهای گوش جهان

بلندترین موی گوش جهان

آنتونی ویکتور از مادورای هند، یک مدیر بازنشسته است که شاگردانش به او معلم گوش‌مویی می‌گویند. نام او برای اولین بار در کتاب گینس ۲۰۱۰ با موهایی به طول ۱۸٫۱ سانتی‌متر از مرکز گوش داخلی ثبت شده است.

9. بلندترین مژه های جهان

بلندترین مژه های جهان

جیانشیا از سال ۲۰۱۶ رکورددار بلندترین مژه‌های جهان است. مژه‌های این زن چینی از سال ثبت تاکنون، همچنان رشد کرده است تا اینکه او با بلندترین‌ مژه‌های جدیدش به طول ۲۰٫۵ سانتی‌متر، رکورد قبلی خود را شکست.

10. جوان ترین زن ریش‌دار جهان

جوان ترین زن ریش دار

هارنام کائور متولد و ساکن انگلیس، رکورددار جوان‌ترین دختر جهان با ریش کامل است. خانم کائور به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک مبتلا است. این سندرم یک بیماری هورمونی است که می‌تواند منجر به رشد موهای زائد صورت شود. در مارس ۲۰۱۶ او اولین زن ریش‌داری بود که در هفته مد لندن به‌عنوان مدل حضور داشت. این مدل جوان ریشش را موهبتی می‌داند که به او کمک کرده است در برابر زورگویی و قضاوت افراد از روی ظاهر بایستد. او در این مورد می‌گوید:

    متوجهم که وقتی مردم برای اولین بار من را می‌بینند، شوکه می‌شوند؛ اما حقیقت افراد چیزی فراتر از ظاهر فیزیکی آن‌ها است. من همیشه از این قیاس استفاده می‌کنم: درست همان‌طور که گُل‌ها از زمین رشد می‌کنند، از بدن ما مو درمی‌آید.

بلندترین ریش زنان متعلق به ویویان ویلر آمریکایی است که ۲۵٫۵ سانتی‌متر طول دارد.

7 تا از چاق ترین انسان های روی زمین را بشناسید + عکس

11. قدبلندترین مرد زنده جهان

قد بلندترین مرد

سلطان کوسن اهل ترکیه با ارتفاع ۲۵۱ سانتی‌متر، بلندقدترین مرد زنده جهان است. قد تمام افراد خانواده سلطان متوسط است. سلطان کوسن نیز به بیماری ژیگانتیسم مبتلا است. رکورد بزرگ‌ترین دست‌های جهان با اندازه ۲۸٫۵ سانتی‌متر و رکورد دومین پاهای بزرگ جهان با اندازه ۳۶٫۵ سانتی‌متر به این مرد بلندقامت ترک تعلق دارد.

در تصویر بالا سلطان کوسن در کنار قدکوتاه‌ترین مرد و انسان ثبت‌شده در گینس، چاندرا بهادر دنگی با قد ۵۴٫۶ سانتی‌متر قرار دارد.

12. کوتاه ترین زن جهان

کوتاه ترین زن جهان

رکورددار کوتاه‌قامت‌ترین زن زنده جهان، جیوتی آمجی، بازیگر هندی است که ۶۲٫۸ سانتی‌متر قد دارد. جیوتی به علت یک اختلال ژنتیکی کوتاه‌قامتی رشد محدودی داشته است. ادوارد نینو هرناندز با قد ۷۲٫۱ سانتی‌متر، کوتاه‌ترین مرد زنده جهان است.

13. بلندترین ناخن های جهان

بلندترین ناخن روی یک دست

بلندترین ناخن جهان

بلندترین ناخن‌ها روی یک دست با مجموع طول ۹۰۹٫۶ سانتی‌متر (به اندازه یک اتوبوس دوطبقه) متعلق به شریدهار چیلال هندی است که در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۴ اندازه‌گیری شده.

  • انگشت کوچک: ۱۷۹٫۱ سانتی‌متر
  • انگشت حلقه: ۱۸۱٫۶ سانتی‌متر
  • انگشت میانی: ۱۸۶٫۶ سانتی‌متر
  • انگشت اشاره: ۱۶۴٫۵ سانتی‌متر
  • انگشت شست: ۱۹۷٫۸ سانتی‌متر

چیلال از سال ۱۹۵۲ و هنگامی که به‌طور تصادفی ناخن معلمش را شکست و مورد توهین او قرار گرفت، شروع به بلند کردن ناخن‌هایش کرد؛ اما پس از ۶۶ سال تحمل وزن ناخن‌ها و محدودیتی که برایش ایجاد شده بود، در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت آن‌ها را کوتاه کند. وی در مورد تجربه‌اش می‌گوید:

درد دارم. با هر ضربان قلبم درد را در هر پنج انگشت، مچ دست، آرنج و شانه‌هایم حس می‌کنم. در نوک ناخن‌هایم همیشه احساس سوزش وجود دارد.

14. کشسان‌ترین پوست جهان

کشسان ترین پوست جهان

گری ترنر رکورد کشسان‌ترین پوست جهان را از سال ۱۹۹۹ به خود اختصاص داده است. گری به دلیل ابتلا به یک بیماری نادر به نام سندرم اهلرز-دنلوس می‌تواند پوست شکم خود را به اندازه ۱۵٫۸ سانتی‌متر بکشد. سندرم اهلرز-دنلوس یک بیماری بافت همبند است که در آن تولید کلاژن دچار مشکل و باعث افزایش محدوده حرکات مفاصل و قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. در واقع وقتی گری پوست خود را می‌کشد، هیچ دردی حس نمی‌کند.

15. بیشترین تعداد قاشق روی بدن انسان

بیشترین تعداد قاشق روی بدن

در سال ۲۰۱۶ دالیبور جابلانوویچ از صربستان توانست ۷۹ قاشق را روی بدن خود نگه دارد. قاشق‌های چای‌خوری که به این منظور استفاده شدند، اندازه‌های مختلفی داشتند.

16. دورترین فاصله‎‌ای که یک نخود فوت شده است

دورترین فاصله پرتاب یک نخود

دورترین فاصله‎‌ای که یک نخود فوت‌ شده، ۱۲ متر ۵۸ سانتی‌متر است که توسط دیوید راش از ایالات متحده آمریکا در اکتبر ۲۰۱۸ به ثبت رسیده.

17. بزرگ ترین آدامس بادشده

بزرگترین آدامس باد شده

در ۲۴ آوریل ۲۰۰۴ بزرگ‌ترین حباب آدامسی دنیا به قطر ۵۰٫۸ سانتی‌متر توسط چد فل در آلاباما باد شد. چد بدون اینکه از دستان خود برای ثابت نگه‌داشتن یا کشیدن حباب استفاده کند، این آدامس را باد کرد. او برای ساخت این حباب صورتی از سه قطعه آدامس Dubble Bubble استفاده کرد.

18. بزرگ ترین تجدید دیدار خانوادگی جهان

رکورد بزرگ‌ترین اجتماع خانوادگی جهان با حضور ۴۵۱۴ نفر در ۱۲ آگوست ۲۰۱۲ توسط خانواده فرانسوی پورتو بویلِوِی به دست آمده است. شجره‌نامه‌ای که در دست بود نشان می‌داد این خانواده از قرن هفدهم از آقای ژرژ پورتو و خانم مادلین بویلیو به وجود آمده‌ است.

19. گران ترین دسر جهان

گران ترین دسر جهان

گران‌ترین دسر جهان، یک بستنی مغزدار با قیمت ۲۵ هزار دلار است که در ۷ نوامبر ۲۰۰۷ به فهرست رستوران Serendipity 3 در نیویورک اضافه شد. این دسر که با همکاری جواهرساز لوکس نیویورکی Euphoria ساخته شده است، با ۵ گرم طلای ۲۳ عیار خوراکی تزئین و در جامی با روکش طلای خوراکی سرو می‌شود. پایه جام یک دستبند طلای ۱۸ عیار با ۱ قیراط الماس سفید است. این دسر با یک قاشق طلا خورده می‌شود که با الماس‌های سفید و شکلاتی‌رنگ تزئین شده است و می‌توان آن را با خود به خانه برد.

20. بزرگ ترین زبان بین سگ‌ها

بزرگترین زبان سگ

رکورد جهانی طولانی‌ترین زبان سگ‌ها به یک سگ باکسر به نام برندی با زبانی به طول ۴۳ سانتی‌متر تعلق دارد. متأسفانه صاحب برندی به دلیل اختلال معده که در باکسرها شایع است، مجبور شد او را به خواب ابدی بفرستد. رکورد بلندترین زبان  سگ‌های زنده به یک سگ ماده‌ی سنت برنارد به نام موچی با زبانی به طول ۱۸٫۵۸ سانتی‌متر تعلق دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد