شناسه خبر: ۸۱
لینک کوتاه کپی شد

زیباترین جاده های ایران | عکس زیباترین جاده های ایران | معرفی زیباترین جاده های ایران

زیباترین جاده های ایران که باورتون نمیشه وجود دارن + آدرس

جاده‌ های کویری، کوهستانی، جنگلی انواع جاده‌ هایی هستند که گاها عکس آن ها را مشاهده می‌ کنیم و فکر می‌ کنیم در ایران نیستند، در حالی که زیباترین جاده های ایران هستند.

زیباترین جاده های ایران

پر بازدید

ترینی‌ها :

کشور ایران که به کشور چهار فصل معروف است پر است از مقاصد گردشگری زیبا که مسافران خارجی و داخلی زیادی را به خود جذب می‌ کنند. علاوه بر این جاذبه‌ها، زیباترین جاده‌ های ایران که به این مقاصد گردشگری منتهی می‌ شوند هم بر زیبایی آن ها اضافه می‌ کنند. جاده‌ های کویری، کوهستانی، جنگلی انواع جاده‌ هایی هستند که گاها عکس آن ها را مشاهده می‌ کنیم و فکر می‌ کنیم در ایران نیستند، در حالی که زیباترین جاده های ایران هستند. جاده های کوهستانی و جنگلی در ایران از مسیرهای محبوب مسافران است. در این مقاله با تعدادی از زیباترین جاده‌های ایران آشنا می‌ شوید.

جاده هجیج به اورامان

یکی از زیباترین جاده های کوهستانی ایران در کردستان و منطقه اورامان است. این جاده ۳۶ کیلومتر طول دارد و روستای اورامان را به منطقه هجیج وصل می‌کند.  اورامان یکی از روستاهای پلکانی و زیبای کردستان است و در اطراف شهرستان سروآباد قرار دارد.

زیباترین جاده های ایران

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال بی تردید زیباترین جاده جنگلی ایران محسوب می شود. این جاده زیبا گیلان را به اردبیل وصل می‌کند و از شهر اسالم شروع و به خلخال منتهی می‌ شود. این جاده ۷۰ کیلومتر طول دارد. مه مهمان همیشگی پیچ‌وخم‌های سرسبز جاده اسالم به خلخال است.

جاده گرگان به شاهرود

جاده گرگان به شاهرود یکی دیگر از بهشت ‌های زمینی ایران به شمار می آید. این جاده به جاده توسکستان هم معروف است؛ به خاطر این که از روستای توسکستان، در اطراف گرگان، آغاز می‌ شود. نمایی کوهستانی از جنگل‌های دیرینه هیرکانی و پیچ‌وخم جاده، تصویری است که در جاده گرگان به شاهرود خواهید دید.

جاده گرگان به شاهرود

جاده چابهار به بندر گواتر

جاده ساحلی چابهار به بندر گواتر یکی از جاده های متفاوت ایران است. این جاده در استان سیستان‌ و بلوچستان قرار دارد و بندر چابهار را به بندر گواتر پیوند می‌دهد. از یک طرف، منظره خط ساحلی سواحل مکران و از طرف دیگر، صخره‌های عظیم منظره ‌ای جذاب به وجود آورده است که مشابه آن را در هیچ‌ کجای ایران پیدا نخواهید کرد.

جاده ارس به جلفا

این جاده در حاشیه رود مرزی ارس قرار دارد و منظره زیبایی از رود و کوه‌های اطراف آن به نمایش می‌گذارد.  برای رسیدن به جاده ارس به جلفا، باید به آذربایجان غربی بروید. از آنجا، از جلفا به‌سمت ارس حرکت کنید تا به این جاده زیبا برسید.

جاده ارس به جلفا

جاده اردبیل به آستارا

آستارا یکی از سرسبزترین نقاط ایران است و استان اردبیل هم به علت قرارگرفتن در مجاورت بخش های شمالی، یکی از بهترین نقاط کشور در شمال غرب می باشد. گردنه حیران نام منطقه معروفی است که در میان این جاده بهشتی قرار گرفته و به یکی از زیباترین نقاط ایران زمین مبدل شده است. در فصل بهار می توانید نمایی واقعی از بهشت برین را در این مناطق ببینید اما در فصل پاییز، رومانتیک ترین نقطه ایران را در این مسیر مشاهده خواهید کرد.

جاده چالوس

این جاده همچنین یکی از طولانی ترین جاده های جذاب در کشور می باشد که امکانات رفاهی بسیاری در مسیر آن قرار گرفته و می توان گفت تا حدی از بکر بودن خارج شده است، اما اگر به دل جاده های فرعی بزنید می توانید شاهد جاذبه های بسیار زیادی باشید که شما را شگفت زده می کنند.

جاده چالوس

جاده سراوان به فومن

این جاده زیبا در استان گیلان قرار دارد. هرچند جاده سراوان همانند جاده های فوق پوشیده از درختان انبوه و متراکم نیست اما آرامش عجیبی در سراسر مسیر نهفته است که قطعا شما را مبهوت خواهد کرد. در این مسیر می توانید شاهد دشت های سرسبز و گسترده، دریاچه های جنگلی، رودخانه ها، جنگل ها و حتی موزه میراث روستایی استان گیلان باشید.

جاده طبس به خور و بیابانک

این جاده به شدت گرم، طولانی‌ترین جاده کویری کشور نیز هست. جاده‌ای به طول 192کیلومتر که 2 شهر کویری را به هم می‌رساند و تصورش سخت است که بتوان از آن لذت برد. برای مخالفت با این فرض اما همین کافی است که یک‌بار حوالی غروب یا دمدمه‌های صبح وسط جاده باشید، آن وقت است که باور می‌کنید دریا در حال بلعیدن جاده است.

جاده دو هزار سه هزار

جاده دو هزار سه‌ هزار در تنکابن، واقع در استان مازندران، قرار دارد. این جاده از شهرستان تنکابن شروع می‌شود و مسافران را به قله سیالان می‌رساند. این جاده زیبا و رؤیایی یکی از جاده های جنگلی ناشناخته ایران است که با طبیعت بکر و صدای پرندگانش، همچون بهشتی زمینی، در غرب مازندران خودنمایی می‌کند.

جاده هراز

جاده هراز که بعد از چالوس مشهورترین جاده شمالی است، از مناطق مهمی‌ مثل جاجرود، رودهن، آبعلی، امامزاده هاشم (ع)، پلور، گزنک و آمل گذر می‌کند و روستاها، آبشارها، تالاب‌ها، جنگل‌ها، آبگرم‌ها، زیارتگاه‌ها و مناطق دیدنی بسیاری را پیش چشم مسافران می‌گذارد. جاده هراز به‌تنهایی خود دیدنی‌های کمی ندارد و مناطق زیبای اطراف آن، سفر دلچسبی را به‌همراه خواهد آورد.

جاده هراز

جاده کلاردشت عباس آباد

ین مسیر یکی از زیباترین جاده های ایران است که در شمال ایران قرار گرفته و دو شهر کلاردشت و عباس آباد را به هم وصل می‌کند. جاده کلاردشت عباس آباد در مسیر خود درختان بلند و کوه‌های گوناگون را جای داده است، به همین دلیل جایی بکر برای طبیعت‌گردی است. 

جاده شهداد به نهبندان

جاده شهداد به نهبندان دو استان کرمان و خراسان جنوبی را به هم وصل می‌کند. این مسیر که از دل بیابان عبور می‌کند، تپه‌های ماسه‌ای و گیاهان نه چندان زیادی را در خود جای داده است. با عبور از آن خود را میان کویری بی آب و علف می‌بینید که گویی انتها ندارد. اما آنچه که آن را زیبا جلوه داده، کلوت‌های آن است. کلوت‌هایی که حتی از فاصله دور نیز قابل مشاهده‌اند و چشم‌انداز جالبی به کویر بخشده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد