شناسه خبر: ۸۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

محبوب ترین جاده ایران | جاده مورد علاقه مسافران در ۱۴۰۳ | دیدنی های جاده چالوس | عکس های جاده چالوس | آدرس جاهای دیدنی جاده چالوس

همه دیدنی های جاده چالوس؛ محبوب ترین جاده بین شهری ایران + عکس

جاده چالوس هم اکنون محبوب ترین جاده بین شهری ایران به حساب می آید که در سال 1312 افتتاح شده، در این مطلب تمام جاذبه های این جاده را به همراه عکس و آدرس خواهید دید.

جاده چالوس

پر بازدید

ترینی‌ها :

اگر بخواهیم تنها ۱۰ مسیر را به‌عنوان زیباترین جاده‌های ایران نام ببریم بی‌شک جاده چالوس یکی از آن‌هاست. اغلب کسانی که تجربه سفر به شمال ایران را دارند از جاده چالوس به‌عنوان مقصدی گردشگری یاد می‌کنند و آن را تنها مسیری برای رسیدن به مقصدشان نمی‌دانند.

جاده چالوس کجاست؟

رودخانه ای خروشان در کنار جاده چالوس

 

اما ببینیم جاده چالوس کجاست؟ جاده چالوس یکی از قدیمی‌ترین جاده‌های خاطره‌انگیز شمال ایران است. این جاده از استان البرز و کرج شروع می‌شود و البرز را به استان مازندران و شهر چالوس وصل می‌کند. اگر نام جاده ۵۹ رو برای جاده چالوس شنیدید تعجب نکنید؛ چون نام اصلی این مسیر سبز است.

مسیر دسترسی به جاده رویایی چالوس

جاده چالوس

 

دسترسی به این جاده از استان البرز، شهر کرج و استان مازندران شهر چالوس وجود دارد. برای دسترسی به این جاده از تهران باید وارد اتوبان کرج شوید و از بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج) به شهر کرج و مسیر جاده چالوس بروید. تابلوهای راهنمایی در مسیر برای دسترسی نیز وجود دارند.

تاریخچه جاده چالوس

گردنه ای زیبا در جاده چالوس

 

طبیعت زیبای جاده جالوس

در دوران قاجار این جاده به صورت مسیر مالرو همراه با گردنه‌ها و پیچ‌های خطرناکی بود که از طریق آن شاهان و تجار و جنگجویان به شهرهای شمالی عبور و مرور می کردند.

ناصرالدین شاه قاجار پادشاهی بود که به دلیل علاقه بسیاری که به سفر کردن و گشت و گذار داشت از این جاده بیشتر عبور می کرد. به دستور وی جاده‌های اختصاصی و موقتی برای سهولت حرکت او ساخته شد. بعدها ناصرالدین شاه در روستای شهرستانک در مسیر جاده چالوس برای خود کاخی ییلاقی بنا کرد که گاهی به آن سفر می‌کرد و این گونه این جاده کم کم در مسیر توسعه و بازسازی قرار گرفت.

رضاشاه برای دسترسی آسان تهران به شمال دستور داد جاده‌ای آسفالته بین کرج و چالوس بسازند. این جاده در سال 1309 توسط مهندس چرنتلسکی طراحی گردید. آرامگاه این مهندس نیز در همین جاده قرار دارد.

طول جاده چالوس 168 کیلومتر و عرض آن بین 8 تا 12 متغیر است. ارتفاع آن از سطح دریا 1400 از کرج می باشد و کم کم ارتفاع در طول مسیر بالا رفته و تا 3200 متر در بالای قله کندوان می‌رسد. پس از آن ارتفاع کم می‌شود و در شهر چالوس به ارتفاع 75 متری از سطح دریا می‌رسد.

8 تا از مرگبارترین جاده های جهان + ویدیو و تصاویر

در سال 1314 با آغاز ساخت تونل کندوان در ارتفاع 2000 متری عبور و مرور برای خودروها آسان شد. کم‌کم با ساخت سد کرج در سال 1340 و افتتاح چندین رستوران و چندین اقامتگاه در طول مسیر رفت و آمد از این جاده رونق بیشتری گرفت و آن را به عنوان یکی از مسیرهای اصلی برای رسیدن به شهرهای شمالی بدل کرد.

شرایط اقلیمی جاده چالوس

پاییز خوش رنگ در جاده چالوس

 

تردد از مسیر جاده چالوس بر خلاف بسیاری از مسیرهای دیگر کاملا احتیاج به بررسی شرایط اقلیمی و زمانی دارد؛ زیرا از آن دسته جاده‌هایی است که امکان بسته شدن آن به دلایل مختلف از قبیل ترافیک، ریزش سنگ، تعمیرات، تصادف‌های شدید و …. وجود دارد. به ویژه در زمان بارش‌های شدید باران و برف بسیار ایمنی جاده کاهش می‌یابد و خطر ریزش سنگ و بهمن در طول جاده محتمل است.

 

رانندگی در مارپیچ های جاده چالوس

 

رانندگی در جاده چالوس خطرناک و سخت است؛ اما لذتی که این مسیر رؤیایی به مسافران می‌دهد، سبب می‌شود تا راهی این جاده شوند. این جاده زمانی ساخته شده که خبری از تجهیزات راه‌سازی و امکانات پیشرفته نبوده است.

 

یک‌طرفه نبودن این جاده باریک رانندگی را سخت‌تر می‌کند و باید با حواسی کاملاً جمع به مسیرتان ادامه دهید تا در امنیت باشید. لغزنده بودن جاده، ریزش کوه، رانش زمین و… از مشکلاتی است که در برخی روزها گریبان‌گیر مسافران و رانندگان جاده چالوس می‌شود.

زیبایی های جاده چالوس

زیبایی های جاده چالوس و سد امیرکبیر

 

برای ساکنین تهران، کرج و مازندران این جاده از بهترین مکان ها برای پیک نیک رفتن چند ساعته است. می توانیم هر وقت که دلمان خواست در کنار رودخانه پرآب کرج اتراق کنیم و از هزاران خوراکی خوشمزه ای که در رستوران های اطراف رودخانه وجود دارد لذت ببریم و با تمام وجود هوای پاک و تازه را عمیق نفس بکشیم.

 

 

۱- رودخانه کرج، همراه همیشگی جاده چالوس

رودخانه کرج

 

تصویری از بهار و زمستان رودخانه کرج

 

 

رودخانه کرج، یکی از دیدنی های جاده چالوس که رفیق و یار دیرینه و همیشگی آن است. آب این رودخانه از کوه‌های جنوبی البرز به نام کلون بستک سرچشمه می‌گیرد و بعد از روان شدن در رودخانه ولایت رود به رود کرج می‌ریزد. این رود پربار بعد از سیراب کردن دشت‌های کرج و شهریار در مسیر خود، به رودخانه جاجرود می‌ریزد و با آن یکی می‌شود.

 

این رودخانه یکی از جاهای تفریحی اطراف تهران است گردشگران بسیاری برای تفریح و ماهیگیری به سراغ آن می‌روند. رودخانه کرج که بین دو منطقه زیبای بیلقان تا دیزین قرار گرفته، پیش از انقلاب از سال ۱۳۴۶ در لیست رودهای حفاظت شده محیط‌ زیست محسوب می‌شود. فصل بهار و تابستان بهترین فرصت برای بازدید از این رودخانه و مناظر طبیعی اطراف آن است.

  • آدرس رودخانه کرج: ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی کرج

۲- دریاچه ولشت، همسایه دلنشین جاده چالوس

دریاچه زیبای ولشت

 

دریاچه ولشت یکی دیگر از دریاچه های اطراف تهران است که بسیاری از گردشگران خوش‌سلیقه آن را برای تفریح، کمپینگ، شنا و ماهیگیری انتخاب می‌کنند. این دریاچه بعد از مرزن آباد به کمک یک تابلو راهنما مسیر خود را به شما نشان می‌دهد. دریاچه ولشت در اطراف جاده چالوس ۲۲ متر عمق دارد و این عدد در فصل‌های مختلف می‌تواند تغییر کند.

 

دریاچه ولشت، مکانی تفریح در اطراف جاده چالوس

 

دریاچه ولشت جاذبه‌ای کاملاً طبیعی است و لذت کمپینگ در کنار آن و بیدار شدن با نگاه به منظره رویایی طلوع خورشید بر سطح دریاچه را با هیچ‌چیز نمی‌توان عوض کرد. این دریاچه در جنوب غربی چالوس و شمال شرقی کلاردشت واقع شده است. از شهر تهران تا رسیدن به این دریاچه، مسیری کمتر از ۲ ساعت پیش رو دارید تا تعطیلات آخر هفته را به بهترین شکل رقم بزنید.

 

  • آدرس دریاچه ولشت: ۳۵ کیلومتری جنوب غربی چالوس، بعد از روستای گل گندم، مجموعه توریستی دریاچه ولشت

۳- غار یخی مراد گچسر چالوس

غار تاریخی یخی مراد گچسر چالوس

 

تصویر یک غارنورد در غار یخی مراد گچسر چالوس

 

 

در حوالی جاده چالوس تا دلتان بخواهد جا برای گردش و تفریح زیاد است. یکی دیگر از جاذبه‌های اطراف جاده، غار یخی مراد گچسر چالوس است که نباید از آن غافل شد. در این غار قندیل‌های یخی با اندازه‌ها و اشکال مختلفی دیده می‌شود که از این جاذبه قصری باشکوه ساخته‌اند. در انتهای غار، برکه و چشمه‌ای وجود دارد که مردم محلی معتقدند به دلیل داشتن املاح معدنی قابلیت شفابخشی دارد.

 

 

اگر قصد رفتن به داخل غار را دارید، در هر فصلی باید با خودتان لباس‌های گرم‌تر به همراه ببرید؛ چون دمای غار از فضای بیرون بسیار سردتر است. این غار که از مکان های تفریحی اطراف تهران می‌باشد، به‌صورت طبقه‌ای است و بخشی از آن به‌صورت ۴ طبقه با ۳۰ متر ارتفاع دیده می‌شود. فسیل‌های کشف در این غار، نشان از قدمت حدود ۵۰۰۰۰ سال دارد.

  • آدرس غار یخ مراد: استان البرز، جاده چالوس، گچسر (نرسیده به خروجی دیزین)، روستای کهنه ده

۴- کاخ شهرستانک

کاخ ناصری شهرستانک

 

کاخ ناصری شهرستانک در ۵ کیلومتری جنوب شهرستانک یکی از جاهای دیدنی جاده چالوس است که شما را به عهد حکومت قاجاری می‌برد. همان‌طور که از نام این کاخ پیداست، زمان ساخت آن مربوط به دوره ناصرالدین‌شاه قاجار می‌شود؛ کاخی که شاه آن را تنها برای فرار از زندگی روزمره و دردسرهای حکومت در نظر داشته است. البته این را هم باید بگوییم که این کاخ سلطنتی نه در زمان ناصرالدین‌شاه و نه حتی حکومت‌های بعدی چندان که باید مورد توجه قرار نگرفت.

 

  • آدرس کاخ شهرستان: استان البرز، ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستانک

۵- آبشار هریجان چالوس

روستای هریجان در کنار آبشار هریجان چالوس

 

آبشار هریجان و منطقه حفاظت شده

 

 

هر مسیر فرعی که در جاده چالوس پیش بگیرید به بهشتی متفاوت و خاص می‌رسید که کمتر مانندی برای آن باشد. آبشار هریجان چالوس مقصدی است که در یکی از همین فرعی‌ها منتظر شماست تا به آرامش برسید. این آبشار در شهرستان چالوس، بخش کلاردشت قرار دارد و با جلوه باشکوه خود شما را شگفت‌زده می‌کند. پس از طی‌کردن ۱۰ کیلومتر مسیر سبز و رویایی از جاده چالوس به آبشار هریجان چالوس می‌رسید.

 

اولین تاج این آبشار زیبا ۹ متر ارتفاع دارد که با طی‌کردن مسیر نیم ساعته کوهنوردی به آن می‌رسید. در جوار این جاذبه حیرت‌انگیز، منطقه حفاظت شده و ورود ممنوع قرار گرفته که زیستگاهی برای حیوانات وحشی و رویش گونه‌های مختلف گیاهی است. فاصله کوتاه حدود ۲ ساعته تا تهران سبب انتخاب این جاذبه برای روزهای تعطیل اهالی پایتخت می‌شود.

  • آدرس آبشار هریجان: استان مازندران، شهرستان چالوس، کلاردشت، روستای هریجان

۶- مرداب کندوچال چالوس

مرداب کندوچال چالوس

 

مرداب کندوچال در پارک جنگلی فین

 

 

تا اینجای مقاله به‌خوبی متوجه شدیم که جاده چالوس تنها مسیری زیبا برای رانندگی نیست و در دل خود جاذبه‌هایی دارد که برای هر کدام از آن‌ها باید حداقل یک روز زمان در نظر بگیرید و ساده از کنار آن‌ها نگذرید. مرداب کندوچال چالوس از دیدنی‌ های چالوس است که در پارک جنگلی فین چالوس واقع شده است.

 

بازدید از این مرداب زیبا هم‌زمان با گردش و بازدید از پارک جنگلی فین خواهد بود و برای گردشگران یک تیر و دو نشان است. وجود امکانات رفاهی مناسب برای گردشگران در کنار این جاذبه، سبب جذب بیشتر و شهرت این مرداب و پارک جنگلی شده است.

مرداب کندوان چالوس در دل جنگل انبوه، پوشیده از نی، نیلوفر و گیاهان مردابی، جلوه‌ای خاص از طبیعت به شما نشان می‌دهد. این مرداب یک هکتار مساحت و حدود ۵ متر عمق دارد و آب آن از طریق چشمه‌های اطراف تأمین می‌شود.

  • آدرس مرداب کندوچال: ۷ کیلومتری جاده چالوس تهران، پارک جنگلی فین چالوس

۷- سد امیر کبیر

سد امیر کبیر بر روی رودخانه کرج

 

سد امیرکبیر یکی از معروف ترین سدهای ایران است که به سد کرج شناخته می‌شود و در جاده چالوس قرار دارد. این سد بر روی رودخانه کرج بنا نهاده شده و به دلیل چشم انداز زیبایی که دارد به عنوان یک جاذبه گردشگری مسیر به شمار می رود. این سد از اصلی ترین منابع تامین آب تهران و البرز است.

 

در این سد ماهی قزل آلا نیز پرورش داده می شود. حتی عبور از کنار سد در هنگام شب نیز زیباست. به دلیل وجود چراغانی های زیبا و نور ماه این منظره در خاطره انسان حک می‌شود. البته امکان توقف در کنار سد و مسیر جاده کنار سد ممنوع است و باعث ایجاد ترافیک سنگین در این قسمت می‌شود.

  • آدرس سد امیرکبیر: استان البرز، شهرستان کرج، کیلومتر ۲۵ جاده کرج – چالوس، دریاچه سد امیرکبیر کرج

۸- پیست اسکی دیزین

پرش اسکی باز در پیست اسکی بین المللی دیزین

 

پیست اسکی دیزین

 

 

پیست اسکی دیزین نیز با فاصله 123 کیلومتری از ابتدای جاده چالوس قرار دارد. این پیست مهمترین پیست اسکی ایران است و میزبان بازی های بین المللی اسکی نیز می‌باشد که در آن برای اسکی روی چمن نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین این پیست در تمام فصول سال تفریحات و امکانات در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهد.

 

این پیست شامل تله کابین، تله سیژ، تله اسکی، پیست اسنو پارک، پیست مبتدی، پیست چمن، دو هتل، چندین رستوران و .. است و اسکی بازان زیادی از ایران و سایر کشورها از آن استفاده می‌کنند.

جالب اینجاست که علاوه بر علاقه مندان به اسکی افراد سرشناس نظیر دیپلمات‌ها و کاردان‌های سفارتخانه‌های خارجی نیز در ایران مهمان زمستانی پیست اسکی دیزین هستند. امکانات ویژه این پیست که شامل شیب مسیر و طول و محل برگزاری مسابقات و امکانات، بسیار مناسب می‌باشد.

برای دسترسی به نزدیک‌ترین هتل‌ها به پیست اسکی دیزین تهران کافی است بر روی قسمت آبی کلیک کنید و به شماره تماس و آدرس آنها دسترسی پیدا کنید و به راحتی از طریق اینترنت به ررزو آن بپردازید.

  • آدرس پیست اسکی دیزین: استان البرز، کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین

۹- تونل کندوان

تونل قدیمی کندوان

 

تونل کندوان که بلندترین قسمت جاده چالوس است بعد از پیست اسکی دیزین قرار دارد. آشکده‌هایی که اطراف این تونل مشهور وجود دارند یکی از جذابیت‌های مسیر هستند به ویژه در روزهای سرد جاده. مطمئنا اگر در روزهای برفی از این جاده عبور کنید و آشی داغ و لذیذ در کنار تونل کندوان بخورید، خاطره خوش آن سالها در ذهن شما باقی می‌ماند.

 

  • آدرس تونل کندوان: ۸۵ کیلومتری جنوب چالوس، نزدیکی روستای کندوان

۱۰- گردنه هزار چم

گردنه زیبای هزار چم

 

گردنه هزار چم خطرناک ترین بخش مسیر در جاده چالوس است. این گردنه پیچ های بسیار تند و خطرناک دارد که لحظه‌ای غفلت می‌تواند انسان را به نابودی بکشاند؛ اما اگر از خطرناکی این گردنه بگذریم یکی از خارق العاده ترین مناظر را پیش چشمانمان می‌بینم.

 

پوشش جنگل‌های هیرکانی از یک سو و وجود صخره‌های مرتفع از سوی دیگر منظره‌ای تماشایی را به تصویر می‌کشد. در قسمت انتهایی راه نیز صخره‌های هفت خواهران و یا هفت برادران وجود دارد. توجه کنید که این بخش از مسیر، روشنایی اندکی دارد. جاده کناره ندارد و در اکثر زمان‌ها از مه پوشیده شده است.

  • آدرس گردنه هزارچم: استان البرز، ۵۵ کیلومتری جنوب چالوس، منطقه طالقان

۱۱- مرزن آباد

روستاها و طبیعت زیبای اطراف مرزن آباد

 

شهر مرزن آباد از توابع چالوس نیز یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری ایران به شمار می‌رود. سوغاتی‌های خوشمزه، صنایع دستی زیبا، شرایط خوب آب و هوایی، لذت زندگی در دامنه تپه‌های کوهستانی، آرامش که این شهر پر اکسیژن دارد همه و همه دلایلی است که انسان را وسوسه می‌کند لختی از شلوغی شهرهای بزرگ به این شهر پناه ببرد.

 

  • آدرس: استان مازندران، ۲۷ کیلومتری جنوب چالوس

روستاهای دیدنی در مسیر جاده چالوس

تصوریر از گل های خودرو و چرای دام ها در روستای الیت

 

هر روستایی که در مسیر بهشتی چالوس باشد، باتوجه‌به شرایط جغرافیایی و طبیعتی که دارد به جاذبه‌ای توریستی می‌ماند که گردشگران را به خود جذب می‌کند. در ادامه مهم‌ترین روستاهای دیدنی در مسیر جاده چالوس را معرفی می‌کنیم تا بتوانید در برنامه بازدید خود قرار دهید.

 

۱-روستای محبوب و معروف شهرستانک

پاییز روستای شهرستانک

 

نمایی از روستای شهرستانک

 

 

در سفر جاده چالوس، روستای شهرستانک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گردش، ورزش و تفریح است. اگر به کمپینگ در طبیعت  و عکاسی علاقه‌مند هستید یا اهل ورزش دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و موتورسواری هستید این روستا می‌تواند مقصد دلخواه شما باشد.

 

شهرستانک از مکان‌های تفریحی اطراف تهران است که هوای سرد معتدل در روزهای زمستان و پاییز دارد. بهترین فصل سفر به اینجا بهار و تابستان است تا از طبیعت در هوایی مطبوع لذت ببرید. بر اساس یافته‌ها، گفته می‌شود قدمت این منطقه به قرن ششم می‌رسد.

از جمله جاذبه‌هایی که در این روستا می‌توان بازدید کرد جاهایی چون: آبشار و رودخانه، کتیبه تاریخی، قلعه تاریخی دزدبند مربوط به دوره ساسانی، چشمه گل کیله، درخت سرو اورس و تپه شنستون است.

  • آدرس روستای شهرستانک: استان البرز، شهرستان کرج، دهستان آسارا

۲- روستای الیت مرزن آباد چالوس

روستای توریستی الیت

 

مسیر خاکی در روستای توریستی الیت

 

 

اما به سراغ روستایی خوش آب و هوا و بهشتی در کنار چالوس گردیمان برویم تا تکمیل کننده عیشمان در این سفر رویایی باشد. روستای الیت مرزن آباد چالوس به تابلویی باشکوه با منظره آبی پاک آسمان، کوهستان برفی، دشت‌های سرسبز، رودخانه زلال و جاری، جنگل انبوه و جزئیات بسیار دیگری می‌مانند که شما را جذب خود می‌کند.

 

روستای توریستی الیت مملو از آبشارها، چشمه‌های طبیعی و جنگل‌های متعدد است که اینجا را به جاذبه‌ای محبوب بین گردشگران و مسافران جاده چالوس تبدیل کرده است.

  • آدرس روستای الیت: استان مازندران، شهرستان چالوس، بخش مرزن آباد، دهستان کوهستان، روستای الیت

۳- روستای یوش

نمایی از خانه قدیمی نیمایوشیج روستای یوش

 

ده یوش که محل زندگی پدر شعر نو ایران نیما یوشیج است در مسیر جاده چالوس است. البته فاصله اندکی حدود 25 کیلومتر از مسیر اصلی جاده دارد. برای رفتن به یوش باید از روستای پل زنگوله در جاهای دیدنی کلاردشت مازندران عبور کنید.

 

  • آدرس روستای یوش: ۱۲۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر چالوس

۴- روستای کندلوس

نمایی از روستای کندلوس با سقف خانه‌های یکدست

 

روستای کندلوس نیز از دیدنی‌هایی است که می‌توان از جاده کرج چالوس به آن دسترسی پیدا کرد. این روستا در نوشهر واقع شده است. پس از عبور از مرزن آباد به دوراهی کجور می‌رسیم در آنجا تابلوهایی برای سهولت دسترسی به روستای کندلوس قرار دارند.

 

اگر قصد مسافرت به تنهایی را دارید و آشنایی برای اقامت در کندلوس ندارید می‌توانید با رزرو اینترنتی متل کندلوس نوشهر برای خود سفری آرام و بی دغدغه را فراهم کنید.

  • آدرس: استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، روستای کندلوس

۵- روستای واریان

روستای قدیمی واریان و مسیر ورود از طریق قایق

 

پاییز روستای واریان

 

 

انتهایی برای سفر به جاده چالوس و دیدنی های اطراف آن نیست، به هر سو که بنگرید جز زیبایی و اعجاز طبیعت نمی‌بینید. به روستای واریان کرج می‌رویم، تنها مکان مسکونی در این کشور که در آن ردی از لاستیک‌های ماشین نمی‌بینید. این روستا به دو دوره قدیم و جدید تقسیم می‌شود که زمان قدیم آن به قبل از ساخت سد کرج می‌رسد.

 

واریان را تنها روستای آبی کشور می‌دانند و برای رفتن به روستا باید از آب بگذرید و مسیر جاده‌ای وجود ندارد. واریان قدیم بیش از ۵۰۰ نفر جمعیت داشته و امروزه تنها ۴۰ نفر در آن زندگی می‌کنند.

با ساخت سد بخش زیادی از روستا زیر آب می‌رود و تعدادی از مردم به بالادست کوچ می‌کنند و همان جا می‌مانند. ارتباط با بیرون کاملاً قطع می‌شود و تنها با قایق می‌توانند از روستا خارج شوند. وجود جاذبه‌هایی چون قایق‌سواری، جویبارها و آبشار‌ها این منطقه را به جاذبه‌ای توریستی تبدیل کرده است.

  • آدرس روستا واریان: ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر کرج

۶- روستای ارنگه

تصویری از رودخانه و پاییز روستای ارنگه

 

ارنگه نام روستایی زیبا در اطراف جاده چالوس است که با وجود جاذبه‌های طبیعی متعدد فرصت خوبی برای گردش و تفریح به گردشگران می‌دهد. روستای ارنگه از دیدنی های جاده چالوس است که بازدید از آن باید سر فرصت انجام شود.

 

آبشار هفت چشمه روستای ارنگه

 

در این منطقه غیر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان، آبشارهای متعددی وجود دارد که پناه روزهای گرم بهار و تابستان هستند. آبشار خور، دره هفت چشمه، پیست اسکی خور، قبرستان تاریخی ارنگه و آبشار هفت چشمه از فرصت‌های گردشگری در روستای ارنگه است که نباید از آن غافل شوید

 

  • آدرس روستای ارنگه: جاده چالوس، ۲۸ کیلومتری شمال شرقی کرج

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد