شناسه خبر: ۷۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد

پارک جنگلی تنکابن | پارک جنگلی چالدره کجاست

تنها جنگلی که گوزن های زیبای ایرانی رو از نزدیک می بینی!

رنگ سبز و زیبای چمن، خزهای جنگلی زیبا، وجود شالیزارها و باغ های مرکبات در پارک جنگلی چالدره منظره زیبایی را خلق کرده است.

جنگل چالدره

پر بازدید

ترینی‌ها :

پارک جنگلی چالدره با ۱۱۰ هکتار مساحت، همان طور که از نامش می‌توان فهمید، دره‌ای است عمیق، سرسبز و آرامش‌بخش. این مجموعه از  جاذبه های تنکابن به شمار می‌رود و نه‌تنها مکانی برای تفریح، که مکانی برای ورزش نیز است. چالدره پوشیده از جنگل‌های انبوه با گونه‌های گیاهی نظیر درختان توسکا، افرا، لرگ، گون، انواع سرخس‌ها و خزه‌ها است که همگی در کنار هم طبیعتی رنگارنگ را به‌وجود آورده‌اند.

آب و هوای این منطقه خنک و مرطوب است و درختان انبوه، سایه دلپذیری را ایجاد کرده اند که می توان ساعت ها در زیر این سایه ها استراحت کرد و محو تماشای مناظر اطراف شد. درختان افرا و توسکا و بوته های سرخس پوشش گیاهی غالب این جنگل را تشکیل می دهند و نقشی اساسی در زیبایی چشم نواز این جنگل دارند. در جنگل درختان میوه مثل بلوط، ازگیل، تمشک، انار و … هم به چشم می خورد که اگر در زمان مناسبی به این جنگل بروید می توانید طعم این میوه های جنگلی را هم امتحان کنید.

چالدره در ارتفاع ۴۰۰ متری از دریا جای گرفته است. به همین دلیل جنس رطوبت هوای آن با هوای مناطق کنار دریا بسیار تفاوت دارد. این پارک جز جنگل‌های جلگه‌ای محسوب می‌شود و هوایی خنک، مرطوب و بسیار دلپذیر دارد. حجم انبوه درختان توسکا و افرا و بوته‌های سرخس، سایه‌ای خوشایند و خنک به این پهنه بخشیده‌اند. 

در میان درختان انبوه این جنگل کلبه هایی جنگلی می بینید که به شیوه سنتی ساخته شده اند و حال و هوایی متفاوت به جنگل داده اند . گاهی در کنار این کلبه ها، میز و صندلی هایی چوبی می بینید که از جنس درختان اطراف ساخته شده و چشم اندازهای جنگل را دیدنی تر کرده اند. می توانید بر روی این صندلی های چوبی بنشینید و از آرامش و سکوت دوست داشتنی جنگل لذت ببرید، حتی می توانید شب را هم در جنگل بمانید و در همین کلبه های چوبی اقامت کنید. در کلبه ها امکانات خوبی مثل شومینه هیزمی، کمد، کولر گازی، یخچال و تراسی اختصاصی هست و مطمئنا تجربه یک شب ماندن در این کلبه ها، آن هم در وسط جنگلی بکر به یاد ماندنی و خاطره انگیز است که تا مدت ها از یادتان نمی رود.

چالدره اصلی

 

راه های دسترسی

برای دسترسی به پارک جنگلی چالدره باید مسیر تنکابن را پیش بگیرید و از آنجا وارد جاده دوهزار شوید. بوستان جنگلی چالدره در ۱۸ کیلومتری تنکابن به دوهزار، در کنار جاده قرار دارد و مسیر آن آسفالته است.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد