شناسه خبر: ۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

مقاصد سفر در تابستان | معرفی روستای یخ کش

از گرمای هوا کلافه شدی؟ آخر هفته برو روستای یخ کش

یخ کش یکی از روستاهای قدیمی از توابع شهرستان بهشهر می باشد که به علت واقع شدن در بخش کوهستانی دارای آب و هوای بسیارخنک و مطبوع در فصل تابستان است.

یخ کش 2

پر بازدید

ترینی‌ها :

حتما گرمای هوا در تابستان شما را هم کلافه کرده است و  دوست دارید چند روز اخر هفته را بدون دغدغه گرما استراحت کنید. یکی از مناطق بسیار خنک و خوش آب و هوا که می توان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در تابستان از آن بهره برد، روستای یخ کش در شهرستان بهشهر می باشد. 

نام این روستا که در قدیم به اولار معروف بوده و از زمان قاجار و قبل از آن مردم این روستا به شغل یخ فروشی در دشت مناطق مازندران مبادرت می ورزیدند به یخکش مشهور شد و زمانی که شناسنامه در روستاها مرسوم گردید به علت یخ کشیدن و حمل و نقل برای فروش به شهرهای همجوار بهشهر، گلوگاه، بندرگز، رستمکلا و خلیل شهر نام خانوادگی آن ها به یخکشی ثبت شد و هم اکنون اکثریت زیاد مردم این روستا نام خانوادگی آن ها یخکشی می باشد.

۱۰۰ جای ایران که قبل از مرگ باید دید!

جاذبه های گردشگری یخ کش

به علت واقع شدن روستای یخ کش در منطقه کوهستانی این روستا مقصد بسیار خوبی برای گردشگران در تابستان است. از جمله جاذبه های طبیعی روستای یخ کش می توان به آبشارهای زیبای آن مانند یانه سر، سن بی و سمبی اشاره کرد که قرار گرفتن آنها در کنار جنگل های انبوه برای هر بیننده ای چشم نواز است. ​آبشارهای یخ کش

روستای یخکش کجاست؟

روستای یخکش، یکی از قدیمی‌ترین روستاهای بخش یانه سر در استان مازندران، در دهستان عشرستاق واقع شده است. این روستا فاصله‌ ای حدود ۴۳ کیلومتری از شهر بهشهر، ۹۰ کیلومتری از ساری (پایتخت استان) و ۵۸ کیلومتری از شهر گلوگاه دارد. واقع در منطقه‌ای کوهستانی، یخکش از جنوب با روستای پچت، از شمال با جنگل‌های هیرکانی، از شرق با اوارد و از غرب با پجیم هم‌مرز است. این روستا به دلیل طبیعت خیره‌کننده‌اش و مکان‌های دیدنی فراوان، جاذبه‌ای گردشگری برجسته در منطقه است.

اقامت گاه های روستای یخ کش

 روستای یخ کش دارای امکانات و اقامت های بوم گردی فراوانی است که سفر به این منطقه را آسان تر می کند. برای اینکه خیالتان از بابت اقامت راحت باشد، می توانید  با مراجعه به سایت های ایران بومگردی، و سایر سایت های مربوطه از قیمت ها مطلع شده و محل اقامت خود را از پیش رزرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد