شناسه خبر: ۵۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

روستای واریان | آدرس روستای واریان

ونیز ایران کجاست؟ | تنها روستای آبی ایران در یک قدمی تهران + تصاویر

یکی از روستاهایی که دسترسی به آن برای هر کسی امکان پذیر نیست، روستان واریان است که به تهران بسیار نزدیک است.

روستای واریان

پر بازدید

ترینی‌ها :

روستای واریان، تنها روستای آبی ایران است که مسیر دسترسی زمینی ندارد. روستای واریان در نزدیکی سد کرج قرار دارد. در ادامه در مورد روستای واریان بیشتر بخوانید.

روستای واریان که در میان کوههایی سر به فلک کشیده مانند زمرد می درخشد؛ در فاصله ی ۷۰ کیلومتری تهران و در استان البرز واقع شده است. نکته ی جالب توجه در مورد این روستا این است که تنها راه ورود به آن از طریق قایق های سد کرج است و هیچ گونه وسیله ی نقلیه ای هم در آن وجود ندارد.

روستای واریان

 

ورودی روستای واریان در فاصله ی تقریبی ۲۵ کیلومتری از جاده ی اصلی کرج - چالوس قرار دارد و با اینکه روی تابلوی آن نوشته ورود افراد متفرقه ممنوع اما با هماهنگی قبلی از طریق اهالی روستا به راحتی میتوانید سوار بر قایق شوید و به طرف روستا حرکت کنید و از بودن در آن لذت ببرید.

روستای واریان

در فصل گرم تابستان تعداد قایقها در مسیر رسیدن به روستای واریان حدودا ۱۰ مورد است. این در حالی است که تنها در صورتی می توانید از این روستا دیدن کنید که دارای خانه یا مهمان یکی از اهالی باشید و یا اینکه از قبل هماهنگ کرده باشید.

لازم است بدانید در این روستا هیچ مغازه یا سوپر مارکتی وجود ندارد. پس هر آنچه را که لازم دارید قبل از ورود به واریان تهیه کنید. نکته ی جالب دیگری که در ورود به واریان با آن مواجه می شوید اینکه حیاط خانه ها در این روستا هیچ گونه حصاری ندارد و کاملا با هم مشترک است.

روستای واریان

مسیر دسترسی:

ورود به این روستا ممنوعه و برای بازدید باید با یکی از ساکنین تشریف ببرید ( برای رسیدن به این بایستی خود را به شهر کرج برسانید و از آنجا وارد جاده ی کرج - چالوس شوید و سوار بر قایق شده و بر اب سفر کنید. لازم به ذکر است ساعت رفت و آمد قایق ها اگر در مسیر این روستا باشند معمولا از ساعت ۷/۵ صبح تا ۱ ظهر و از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۱۱ شب است(همیشگی نیست)

روستای واریان

روستای واریان

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد