شناسه خبر: ۳۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

سردترین شهر جهان | عکس های سردترین شهر جهان | سردترین نقطه زمین

سردترین شهر جهان کجاست؟ + عکس

شهری در سیبری خاوری و مرکز جمهوری یاقوتستان روسیه است. دمای هوا در این شهر در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ به منهای ۶۲.۲ درجه سانتیگراد هم رسید و عنوان «سردترین شهر در دو دهه اخیر » را از آن خود کرد.

سردترین شهر جهان

پر بازدید

ترینی‌ها :

سردترین شهر جهان می دونید کجاست؟ یاکوتسک، شهری در سیبری خاوری و مرکز جمهوری یاقوتستان روسیه سردترین شهر جهان است. همراه ما باشید تا عکس های عجیبی که از سردترین شهر جهان منتشر شده است را ببینید.

سردترین شهر دنیا کجاست؟

یاکوتسک، شهری در سیبری خاوری و مرکز جمهوری یاقوتستان روسیه است. دمای هوا در این شهر ۲۵۰ هزار نفری در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ به منهای ۶۲.۲ درجه سانتیگراد هم رسید و عنوان «سردترین شهر در دو دهه اخیر » را از آن خود کرد. با این حال، سردترین دمای ثبت‌شده در یاکوتسک در ۲۵ فوریه ۱۸۹۱ بود که دمای هوا در آن روز به منهای ۶۴.۴ درجه سانتیگراد رسید. این شهر در کرانه باختری رودخانه لنا، و در ارتفاع ۹۵ متری از سطح دریا واقع شده است و در طول زمستان در مه غلیظی فرو می‌رود.

سردترین شهر جهان

یاکوتسک با دمای 63 درجه سانتی͏‌گراد زیر صفر سردترین شهر جهان لقب گرفته است. این شهر روسی که در عمق منطقه سیبری واقع شده هر سال رکورد جدیدی از سردی هوا به ثبت می‌رساند و همچنان در صدر فهرست سردترین شهرهای جهان قرار دارد.

عکس های سبزترین شهر جهان

یاکوتسک با دمای 63 درجه سانتی͏‌گراد زیر صفر سردترین شهر جهان لقب گرفته است. گاردین با انتشار تصاویری از این شهر با عنوان سردترین شهر جهان یاد کرد. این شهر روسی که در عمق منطقه سیبری واقع شده هر سال رکورد جدیدی از سردی هوا به ثبت می‌رساند و همچنان در صدر فهرست سردترین شهرهای جهان قرار دارد.

سردترین شهر جهان

یک رسانه عربی هم در این باره نوشت: زندگی در این شهر کشور روسیه یک جنگ برای زنده ماندن است.

به دلیل برودت شدید هوا خاک در این منطقه به شت منجمد است و ساکنان مجبورند مصالح بیشتری برای منازل خود به کار ببرند تا بر اثر برودت هوا، خانه‌ها به سرعت متلاشی نشوند.

سردترین شهر جهان

باتری تلفن همراه در این شهر قادر به تحمل برودت هوا نیست و شارژ موبایل‌ها به سرعت تمام می‌شود. از این رو خرابی باتری تلفن همراه اتفاقی عادی در این شهر محسوب می‌شود. یک عکاس سوئیسی که به این شهر سفر کرده می‌گوید، خروج از خانه برای خریدن یک پاکت سیگار یک ماجراجویی بزرگ به شمار می‌رود، اما مردم این شهر کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند و حتی برای تفریح در دریاچه‌های منجمد آن هم شنا می‌کنند!

گران ترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2023 + تصاویر

سردترین شهر جهان

ساخت مجسمه‌های یخی و برفی در این شهر رونق دارد چون این مجسمه‌ها برخلاف دیگر نقاط دنیا آب نمی‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد