شناسه خبر: ۳۴
لینک کوتاه کپی شد

مکان های دیدنی رامسر | جاهای دیدنی رامسر

اگه بری رامسر و اینجاها رو نبینی وقتت رو تلف کردی | 6 تا از جذاب ترین لوکیشن های رامسر

صحبت از سفر به شمال که میشود قطعا گزینه اول مان رامسر است که به عروس مازندران معروف است. چند مکان دیدنی رامسر که محبوب و بکر هستند را باهم بنگریم.

رامسر

پر بازدید

ترینی‌ها :

رامسر که به دلیل نزدیکی به پایتخت یکی از محبوب‌ترین ها برای سفر محسوب میشود، مقاصد گردشگری آن برای مسافران ایرانی و خارجی بی نظیرند. شما در رامسر یا می‌توانید به سراغ اجاره ویلاهای لوکس بروید یا اینکه با اجاره ویلا روزانه در رامسر، یک سفر کوتاه دلنشین به عروس شهرهای شمال داشته باشید. البته رامسر هتل، اقامتگاه بوم‌گردی و خانه محلی هم زیاد دارد و هر کسی بسته به سلیقه و بودجه‌ای که دارد، می‌تواند در  این اقامتگاه‌ها بماند.

معرفی 6 بهترین مکان های دیدنی رامسر

از نظر مکان دیدنی رامسر تلکابین و جنگل های فوق بکر و خوش آب و هوای رامسر در ایران نظیر ندارد. با ما همراه باشید برای سفری پر از آرامش و لذت بردن از طبیعتی سرسبز و بی نظیر.

1. جواهرده رامسر

جواهرده

دریاچه قو روستای جواهرده

در میان جاهای دیدنی رامسر ، جواهرده همچون یاقوتی سبز می‌درخشد. جالب است بدانید که منطقه ییلاقی جواهرده رامسر دارای شهرتی جهانی است. این مکان زیبا، دیدنی و خوش آب و هوا، حتی در یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

این روستا زیبا را بیشتر به آب چشمه گوارا و خنک آن می‌شناسند. دلیل حضور کارخانه آب معدنی در نزدیکی روستا نیز همین است. جواهرده که نزدیک ۲۶ کیلومتر با رامسر فاصله دارد، یک جاذبه توریستی چهار فصل به شمار می‌آید. البته کمی هوا در فصل زمستان و پاییز سرد است، اما باز هم می‌توانید به نوع دیگری از این همه زیبایی لذت ببرید. در ضمن باید بدانید که انواع امکانات اقامتی، رفاهی و خدماتی در این روستا مهیا است. جواهرده برای تفریح خانوادگی و یا دوستانه کاملا ایده‌آل است.

آدرس روستای جواهرده : مازندران، رامسر، بلوار امام خمینی به سمت لات محله، ۹ کیلومتر بعد از لات محله، روستای جواهرده

2. تله کابین رامسر

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر را به جرات می‌توان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی رامسر دانست. این تله کابین بزرگ که جزء هشت تلکابین بزرگ ایران به شمار می‌آید، در پنج کیلومتری رامسر قرار دارد. این یعنی برای دسترسی به این تله کابین، تنها کافیست حدود ۱۰ دقیقه زمان صرف کنید. دسترسی به این تله کابین اصلا کار دشواری نیست. در تمام بخش‌های رامسر، با تابلوهای راهنمای این تله کابین رو به رو خواهید شد.

تله کابین رامسر به صورت کلی ۴۰ عدد کابین دارد. مسیر ۲ کیلومتر طول داشته و برای رسیدن به ارتفاع ۷۰۰ متری، تنها ۱۲ دقیقه زمان نیاز دارد. مناظر جنگل، دریا و عبور و مرور افراد زیر پای شما کاملا محسوس هستند. استفاده از این تله کابین، خاطره‌ای می‌شود که تا آخرین روز زندگی خود آن را با لبخند به یاد می آورید. در ضمن در مجموعه تله کابین رامسر ، امکاناتی همچون جت اسکی، پینت پال، اسکی روی آب، قایق دلفین، سینما شش بعدی و چندین و چند رستوران و کافه وجود دارند.

آدرس تله کابین رامسر: استان مازندران، کیلومتر ۵ جاده رامسر – رودسر

هزینه بازدید: ورود ماشین به پارکینگ ۲۶ هزار تومان و بلیت تله کابین ۱۴۳ هزار تومان

ساعات بازدید: همه روزه از ۹:۰۰ صبح تا ۱۷:۳۰

3. جنگل دالخانی رامسر

جنگل دالخانی رامسر

شمال ایران پوشیده شده از جنگل‌های زیبا و سرسبز مختلف است. اما به نظر شما چرا جنگل دالخانی را جزء مهم‌ترین جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌آورند؟ این جنگل را می‌توان بکرترین، سرسبزترین و زیباترین جنگل در تمام بخش شمالی ایران دانست. قطعا افرادی که اهل جنگل نوردی هستند، با شنیدن این نام خاطرات خوشی برایشان تداعی می‌شود. این جنگل چهار فصل را می‌توان نقاشی خداوند دانست. یک نقاشی زیبا که خداوند با صبر و حوصله تمام آن را کشیده است.

جنگل دالخانی تنها در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر قرار گرفته و یک جنگل نیمه کوهستانی به شمار می‌آید. در ضمن باید بدانید که جنگل دالخانی رامسر، حدود ۶۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد و همواره با مه‌های غلیظ خود، فضایی عاشقانه و رویایی را در اختیار شما مسافران عزیز قرار می‌دهد.

آدرس جنگل دالخانی: استان مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

هزینه ورودی: رایگان

مسیر دسترسی به جنگا دالخانی رامسر : برای دسترسی به جنگل دالخانی رامسر که در ارتفاعات کوهستان البرز قرار گرفته، باید مسیر جاده جنت رودبار را پیش بگیرد. این جنگل رویایی در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و منظره بسیار بی‌نظیری را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

4. پارک آبی رامسر

پارک آبی رامسر

این پارک ابی با چیزی که از پارک آبی تصور می‌کنید، متفاوت است. در حقیقت پارک آبی رامسر یک مجموعه بسیار عالی شامل انواع مختلف تفریحات ابی است. در این مجموعه می‌توانید از انواع مختلف تفریحات آبی هماند جت اسکی، اسکله تفریحی، آلاچیق، موتورهای ۴چرخ، کافی‌شاپ، رستوران و … بهره‌مند شوید. پارک آبی رامسر در مجموعه تله‌کابین قرار دارد. فقط در نظر داشته باشید ایامی که هوا طوفانی باشد، این مجموعه تعطیل خواهد بود. قیمت آیتم‌های مختلف با هم تفاوت دارند. با این حال می‌توان گفت که این مجموعه جزو جاهای دیدنی گران رامسر محسوب می‌شود.

برای بازدید از این مجموعه می‌توانید از پارکینگ تله کابین رامسر نیز استفاده کنید. پارک آبی رامسر چند ساعتی شما را سرگرم می‌کند. پس بهتر است یک روز کامل را برای بازدید از این مجموعه کنار بگذارید. فضای پارک آبی کاملاً خانوادگی است و البته باید در نظر داشته باشید که برای بانوان محدودیت‌های خاصی در نظر گرفته می‌شود.

آدرس: استان مازندران، رامسر، کمربندی اول رامسر، نرسیده به تله‌کابین رامسر

ساعت بازدید: ۸ صبح الی ۱۷

هزینه بازدید: ورودی رایگان

5.مسجد آدینه

مسجد آدینه

 آیا این مسجد واقعاً زیبا نیست؟ مسجد آدینه یکی از جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود و با تمامی مساجدی که تا به امروز دیده‌اید، تفاوت دارد. این مسجد را در زبان محلی با نام دزگا مزگت می‌شناسند. از نظر تاریخی، مسجد آدینه از جمله قدیمی‌ترین مساجد شمال ایران به حساب می‌آید. حتی برخی باور دارند که مسجد آدینه از مساجد گیلان و سایر مناطق شمالی کشور نیز قدیمی‌تر است.

بر اساس اسناد تاریخی موجود، قدمت این مسجد به حدود ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد. حتی بر این باور هستند که این مسجد در ابتدا آتشکده و معبد آناهیتا بوده است. به همین خاطر معماری آن بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد بوده و با سایر مساجد شمال کشور تفاوت دارد. از تمامی این‌ها که بگذریم، مسجد آدینه در روستای زیبای جواهرده واقع شده است. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید و همزمان با مسجد آدینه، از زیبایی طبیعت بکر جواهرده نیز بهره‌مند شوید.

آدرس: استان مازندران، جنوب رامسر، روستای جواهرده

ساعت بازدید: ۲۴ساعته

هزینه بازدید: رایگان

6. آبشار سیاسرت

آبشار سیاسرت

در ۳۵ کیلومتری جنوب رامسر، آبشاری زیبا و دیدنی با نام سیاسرت واقع شده. این آبشار که جزء جاهای دیدنی رامسر به حساب می‌آید، در کنار جاده جنت رودبار قرار دارد. همانطور که می‌دانید جنت رودبار نام روستایی بسیار زیباست که جزء توابع رامسر به شمار می‌آید. در این روستا جاذبه‌های دیدنی مختلفی به چشم می‌خورند. جاذبه‌هایی که هر یک ارزش ساعت‌ها وقت گذاشتن را دارند. مثلا می‌توان به رودخانه چالک رود اشاره کرد که از قله سماسوس سرچشمه می‌گیرد. این رود حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد و در نهایت به شکل یک آبشار زیبا از ارتفاعات کوهستان سرازیر می‌شود و منظره زیبایی به نام آبشار سیاسرت را خلق می‌کند.

در طی بازدید خود از آبشار سیاسرت ، می‌توانید از دیدنی‌های دیگر جنت رودبار نیز دیدن فرمایید. آبشار آزارک، آبشار چادر، آبشار حسینیه، آبشار خشکا، آبشار هیسیان و آبشار ریش بزار، همه در این منطقه حضور دارند و می‌توانید از تماشای آنها نیز لذت ببرید.

آدرس آبشار سیاسرت : مازندران- ۳۵ کیلومتری جنوب رامسر

هزینه بازدید: رایگان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد