شناسه خبر: ۳۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد

آرامگاه خشایارشا | تصاویر از داخل آرامگاه خشایارشا

پخش اولین ویدئو از داخل مقبره خشایارشا هخامنشی + تصاویر

در ادامه میتوانید اولین فیلم و تصاویر منتشر شده از داخل آرامگاه خشایارشا یکی از بزرگترین شاهان هخامنشی را ببینید.

آرامگاه خشایارشا

پر بازدید

ترینی‌ها :

آرامگاه خشایارشا یکی از جاهای دیدنی نقش رستم در استان فارس است. آرامگاه خشایارشا به شکل گوری صخره ای در کوه حاجی آباد نقش رستم و در ارتفاع 26 متری قرار دارد. اخیرا مرمت نقش رستم در نزدیکی مرودشت باعث شده است که فیلم و عکس هایی از آرامگاه خشایارشا منتشر شود که بسیار دیدنی و جالب است.

اولین فیلم از داخل مقبره خشایارشاه هخامنشی

معرفی و تصاویر داخل آرامگاه خشایارشا هخامنشی

خشایارشا، پنجمین شاه هخامنشی است. او فرزند داریوش اول و آتوسا دختر کوروش هخامنشی بود. او احتمالا در سال ۴۸۶ پیش از میلاد پس از مرگ داریوش و در سن ۳۴ سالگی به سلطنت رسید. گفته می‌شود استر،‌ یکی از مشهورترین زنان یهود در عهد باستان، همسر خشایارشا بوده‌است. کسی که اکنون با عمویش مردخای در همدان و در مزاری با نام استر و مردخای دفن شده‌است.

مرمت مقبره خشایارشا

  خشایارشا در زمان سلطنت خود به مصر و بابل که آن زمان تحت حکومت هخامنشیان بود لشگر کشی کرد و شورش‌هایی که شده بود را از بین برد. او سپس به دنبال کار ناتمام داریوش، لشگر عظیمی به یونان برد و آتن را اشغال کرد. او برای یونان جنگ‌های زیادی کرد که برخی از آن‌ها به شکلی افسانه‌وار تعریف شده‌است.

داخل مقبره خشایارشا

آرامگاه خشایارشا در فاصلهٔ ۱۰۰ متری شرق و شمال‌شرقی آرامگاه داریوش بزرگ و به شکل صلیب تراشیده شده‌ است. این آرامگاه به شکل گوری صخره‌ای در کوه حاجی‌آباد نقش رستم قرار گرفته در ارتفاع ۲۶ متری جای گرفته‌است. در بخش بالایی صلیب، نقش نماد فروهر نقش بسته است و تصویر دیگری هم از خشایارشار وجود دارد که دستش راسمت فروهر و آتشدانی که روبه‌رویش قرار دارد دراز کرده، حکاکی شده‌است.

مقبره خشایارشا

ساعات بازدید آرامگاه خشایارشاه روستای امیدیه استان فارس همه روزه از ۸ صبح تا ۱۷.۳۰ حتی در روزهای تعطیل و جمعه‌ها می‌باشد، فاصله شیراز تا آرامگاه خشایار شاه ۶۷ کیلومتر معادل ۱ ساعت رانندگی از جاده مرودشت و تخت جمشید است که خود تخت جمشید ۱۰ کیلومتر قبل از این مکان و آرامگاه کوروش بزرگ در روستای مادر سلیمان و ۷۰ کیلومتر بعد از نقش رستم قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد