شناسه خبر: ۶۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

سوابق پویا اسبقی | همسر پویا اسبقی | عکس های پویا اسبقی

بیوگرافی پویا اسبقی سرمربی جوان الریان قطر!

پویا اسبقی مربی جوان ایرانی، به عنوان سرمربی تیم قطر انتخاب شد. بیوگرافی او را در ادامه بخوانید.

پویا اسبقی

پر بازدید

ترینی‌ها :

پویا اسبقی مربی ایرانی که پیش از این با هدایت تیم فوتبال دالکورد سوئد نام خودش را به‌عنوان جوان‌ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال سوئد مطرح کرده بود، به عنوان سرمربی هدایت تیم الریان قطر را برعهده گرفت و جایگزین رئونالدو ژاردیم شد. پویا اسبقی ۳۸ سال دارد و برای او آرزوی موفقیت می کنیم. به بهانه این سمت، به بیوگرافی پویا اسبقی نگاهی می اندازیم.

 پویا اسبقی در ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۶۴ در کرج به دنیا آمده ، اما بعد از تولد با خانواده اش به کشور سوئد مهاجرت کرد.

poya-asbaghiپویا اسبقی-shaboneh-2

اسبقی ۳۸ ساله که از او به عنوان یکی از نوابغ مربیگری فوتبال در سوئد یاد می‌شود. او که پدر و مادری ایرانی دارد، سابقه هدایت دالکورد، یفله و گوتبورگ سوئد را دارد و اکنون نیز به عنوان سرمربی تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد انتخاب شده است.

همچنین او با هدایت دالکورد در سال ۲۰۱۶ نام خود را به عنوان جوان‌ترین سرمربی خارجی سوئد بر سر زبان‌ها انداخت. اسبقی به واسطه نتایج خوبی که با تیم‌های تحت هدایتش گرفته است به گزینه اصلی باشگاه استقلال هم تبدیل شد، اما پس از مدتی حضورش منتفی گشت.

او که در فصل ۲۰۱۹ - ۲۰۲۰ توانست با تیمش در فینال جام حذفی سوئد، در وقت‌های اضافه مالمو را شکست دهد و به عنوان قهرمانی جام حذفی سوئد دست پیدا کند، لقب شاهزاده ایرانی را نیز از آن خود کرد و سپس در مرحله مقدماتی لیگ اروپا شرکت کرد و شکست خورد و به مرحله بعد نرسید.

پویا اسبقی

آمار برد و باخت او با تیم گوتبرگ چندان جالب نبوده است و در ۷۸ بازی که هدایت این تیم را بر عهده داشته، ۲۴ برد، ۲۸ مساوی و ۳۰ باخت کسب کرده و به طور کلی درصد برد او در مربیگری ۳ تیم قبلی اش، به طور متوسط ۳۵ درصد بوده است که آمار ضعیفی محسوب می‌شود و شهرت او تنها به واسطه قهرمانی اش در جام حذفی با گوتبرگ است.

اسبقی در سوئد کارشناسی فوتبال هم انجام می‌دهد و به طور کلی از حالا به بعد باید تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد را آماده حضور در رقابت‌های آتی کند.

پویا اسبقی

تیم ملی زیر ۲۱ سال سوئد در ۴ بازی گذشته خود ۳ برد به دست آورده و متحمل یک شکست شده است که آخرین بازی مقابل ایتالیا بوده که ۴ بر یک متحمل باخت شدند.

از ازدواج و متاهل بودن پویا اسبقی اطلاع دقیقی در دست نیست و عکسی مبنی بر متاهل بودن در صفحه شخصی او دیده نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد