شناسه خبر: ۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

خطرناک ترین ورزش ها | خطرناک ترین ورزش های دنیا | معرفی ورزش های خطرناک جهان

خطرناک ترین ورزش های جهان را می شناسید؟

ممکن است از نظر شما برخی از ورزش ها آسان باشند اما نحوه اجرای آن خطرآفرین باشند.در این مقاله خطرناک ترین ورزش های جهان را معرفی می کنیم.

خطرناک ترین ورزش های جهان

پر بازدید

ترینی‌ها :

در میان ورزش های دنیا تعداد زیادی ورزش خطرناک وجود دارد. ورزش هایی که با وجود قوانین سخت گیرانه در اجرای آنها باز هم آسیب های جدی را به افراد می زنند. به همین دلیل از آنها با نام خطرناک ترین ورزش های جهان یاد می کنند. ممکن است از نظر شما برخی از ورزش ها آسان باشند اما نحوه اجرایشان آن ها را به خطرناک ترین ورزش های جهان تبدیل کرده است.  این ورزش ها برای افرادی مناسب است که تمایل دارند نه فق ورزش بلکه هیجان را هم تجربه کنند. بنابراین یک ورزش خطرناک و مهیج را به عنوان رسته ورزشی خود انتخاب می کنند. در این مقاله با تعدادی از خطرناک ترین ورزش های جهان آشنا می شوید.

ورزش لوژ خیابانی

لوژ سواری در لیست خطرناک‌ترین ورزش‌های دنیا قرار می‌گیرد، اما خطرناک‌ترین آن‌ها نیست. برای انجام این ورزش، افراد روی یک تخته‌ی چرخ‌دار یا لوژ دراز می‌کشند و از خیابان‌ها و تپه‌ها عبور می‌کنند. بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱، تعداد افرادی که در این ورزش خطرناک جان خود را از دست دادند، ۲۵ نفر بوده است.

لوژ خیابانی

اسکی

خطرهای زیادی در مسیر ناهموار و پر پیچ و خم اسکی‌بازان در کوه‌های پوشیده از برف وجود دارد. برخورد با بهمن‌های سنگین، برخورد با درخت یا حتی یک اشتباه ساده در مسیر اسکی ممکن است حادثه‌ی جبران‌ناپذیری را رقم بزند‌.

ورزش اسکی

غواصی

علاوه بر اینکه در غواصی احتمال خفه شدن در آب وجود دارد، خطرات دیگری هم جان غواصان را تهدید می‌کند. این امکان وجود دارد که کپسول یا تانک غواصی خراب شود یا زمانی که ورزشکار زیر آب است، سرش به صخره یا سنگ بخورد. از کوسه‌ها و حیوانات دیگر هم نمی‌توان غافل شد.

غواصی

چوگان

چوگان هم جزء خطرنا‌ک‌ترین ورزش‌های دنیا است و جان افراد زیادی را می‌گیرد. این ورزش نه تنها ورزشکار، بلکه به اسبی که او را حمل کرده است هم آسیب می‌رساند. بعضی از منتقدان ورزش چوگان، این ورزش را حتی از بوکس هم خطرناک‌تر می‌دانند.

چوگان

موج سواری

موج‌سواری از آن دسته‌ از ورزش‌های پرهیجان است که با وجود خطرناک بودن، طرفداران خود را در میان افرادی که شیفته‌ی هیجان هستند، حفظ کرده است.  موج‌سواران معمولا سرعت بالایی دارند و به امواج بلند، تپه‌های درون یا نزدیک آب و صخره‌ها برخورد می‌کنند. خطر موجودات داخل آب و کوسه‌ها را هم نمی‌توان نادیده گرفت. به همین دلیل است که موج‌سواری در فهرست خطرناک‌ترین ورزش‌های دنیا قرار گرفته است‌.

موج سواری

بوکس

جزئی‌ترین آسیب‌هایی که در ورزش بوکس به بازیکنان وارد می‌شود، کبود شدن دور چشم و ورم کردن لب‌ها است. ضربه‌هایی که به گردن یا سر وارد می‌شود، می‌توانند منجر به مرگ بازیکن شوند. حتی اگر در طول مسابقات کسی آسیب نبیند، ضربه‌هایی که مدام به سر وارد شده، ممکن است مرگ و بیماری‌های دیگر را در زندگی ورزشکار به دنبال داشته باشد.

بوکس

کوه نوردی

شاید توقع نداشته باشید که کوهنوردی در فهرست خطرناک ترین ورزش های دنیا قرار گیرد. اما هزاران نفر سالانه در نقاط مختلف دنیا صدمه می بینند و یا حتی جان خود را از دست می دهند. خطراتی مانند سقوط از صخره ها یا دره ها جان کوه نوردان را می گیرد. حتی امکان گم شدن در کوه هم وجود دارد.

کوهنوردی

گاوسواری

گاوسواری از قدیم در میان مردم بعضی از نقاط دنیا مرسوم بوده است. خطرات این ورزش در گذشته بیشتر از زمان حال بود، چون گاوسواران از لباس‌های مخصوص‌ و کلاه ایمنی استفاده نمی‌کردند و مورد حمله‌ی گاوهای خشمگین قرار می‌گرفتند. البته هنوز هم استفاده از کلاه ایمنی اجباری نیست، اما با در نظر گرفتن خطراتی که ممکن است افراد را تهدید کند، متوجه می‌شویم که استفاده از آن ضروری است.

گاوسواری

راگبی

درصد صدماتی که به بازیکنان ورزش راگبی وارد می‌شود، بسیار زیاد است. با وجود این، هر سال افراد زیادی در سرتاسر دنیا به این بازی مشغول می‌شوند. این بازی به این صورت است که چند بازیکن باهم در رقابت هستند تا با تکل و ضربه زدن به هم، توپ را از یکدیگر بگیرند. همین ضربه‌ها و تنه زدن‌ها و همچنین سرعت بالای بازیکنان منجر به ایجاد صدمات و آسیب‌های شدید می‌شود.

راگبی

 چتربازی

چتربازی‌ هم جزء خطرناک‌ترین ورزش‌ها به شمار می‌رود. حتی اگر نکات ایمنی را مو به مو رعایت کنید، باز هم امکان دارد چترتان به هر دلیلی باز نشود. اگر چتر نجات یدکی هم باز نشود، اتفاق جبران ناپذیری خواهد افتاد. در این صورت شاید روی سیم‌های برق فرود بیایید، شاید هم در لابه‌لای شاخه‌های یک درخت بلند گیر کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد