شناسه خبر: ۷۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

زندگینامه حسین خانی بیگ | کارنامه هنری حسین خانی بیگ

بیوگرافی حسین خانی بیگ بازیگر معروف سریال مختارنامه

بیوگرافی و زندگی نامه حسین خانی بیگ، بازیگر سینما و تلویزیون و سن، تحصیلات، سریالها و فیلمها و آثار هنری که این بازیگر در آن حضورداشت، آشنا می کنیم.

خانی بیگ

پر بازدید

ترینی‌ها :

حسین خانی‌بیک در  ۱۸ مرداد سال ۱۳۲۰ در محلهٔ پامنار (تهران) متولد شد. وی در همان محلهٔ پامنار تهران در مدرسه‌ای به نام «برزویه» تحصیلاتش را آغاز کرداز همان ابتدا به هنر علاقه‌مند بود و تئاترهای مدرسه فرصت مناسبی بود تا هیجانات هنری خود را تخلیه کند. اوج این علاقه در سال ۱۳۳۲ نمود پیدا کرد. در این سال وی که ۱۲ سال داشت گرایش شدیدی به کارهای نمایشی پیدا کرد و از طرفی عشق تماشای فیلم‌های سینمایی در وی شدت گرفت.

آغاز فعالیت هنری 

حسین خانی بیگ  که در تئاتر از شاگردان زنده‌یاد مهین دیهیم بوده، از سال (1346) با حضور در نمایشی به نویسندگی و کارگردانی زنده‌یاد هادی اسلامی فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

(ویدئو) سکانس های دیدنی از بازی حسین خانی بیگ

تئاترهای حسین خانی بیگ 

در سال ۱۳۴۵ مهین دیهیم خانهٔ تئاتری ایجاد کرد که به خانهٔ هنرمندان ایران معروف شد. و خانی‌بیک نیز شاگرد مهین دیهیم شده و برای اولین‌بار کار تئاتری خود را آغاز کرد و اولین جرقه‌های هنر تئاتر حرفه‌ای در وی پدید آمد.

از سال ۱۳۴۷ با همکاری عباس جوانمرد و هادی اسلامی به‌طور رسمی کار تئاتر را آغاز کرد و گروهی به نام «گروه دوم هنر ملی» تشکیل دادند که اعضای آن را هنرمندانی چون خسرو شکیبایی، سیروس گرجستانی، رقیه چهره‌آزاد، مهری مهرنیا، کیومرث ملک‌مطیعی، قاسم افشار و… تشکیل می‌دادند.او می‌گوید: «ما افراد منسجمی بودیم و همدیگر را بسیار دوست داشتیم و به دلیل علاقهٔ شدیدی که به تئاتر داشتیم تبدیل به آچار فرانسهٔ ادارهٔ تئاتر شده بودیم.» آن روزها «گروه اول هنر ملی» را عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان، جمیله شیخی و… تشکیل می‌دادند

وی روزهای اول کارش را با نمایشنامه‌هایی که هادی اسلامی می‌نوشت آغاز کردو اولین نمایشنامهٔ صحنه‌ای خود را به نویسندگی و کارگردانی هادی اسلامی در انجمن سفارت آمریکا در تهران به روی صحنه برد و در تئاترهایی چون حسن سنتوری نقش «عزیز تارزن» یک معتاد تارنواز را بازی می‌کرد. در این دوره او کارمند اداره دارویی کشور نیز بود. پس از آن نمایش، مجموعاً در ۱۳ نمایشنامه تا سال ۱۳۵۵ به ایفای نقش پرداخت.

حسین خانی بیگ

 

آثار سینمایی حسین خانی بیگ 

حسین خانی بیگ در 27 اثر سینمایی با نام در 27 اثر در سینما با نام‌های فیلم  «رنج و سرمستی»،فیلم «غریبانه»، فیلم «حرفه‌ای»، فیلم «دیپلمات»، فیلم «فرار مرگبار»، فیلم «راه افتخار»، فیلم «آهوی وحشی»، فیلم «پوتین»، فیلم «بازگشت قهرمان»، فیلم «ریحانه»، فیلم «عبور از غبار»، فیلم «تفنگهای سحرگاه»، فیلم «صخره همیشه سبز»، فیلم «پرستار شب»، فیلم «خانه‌ای مثل شهر»، فیلم «مار»، فیلم «زنگ اول»، فیلم «تفنگ شکسته»، فیلم «زیر باران»، فیلم «راه دوم»، فیلم «سفیر»، فیلم «دست شیطان»، فیلم «افیون» ـ «تب مرگ»، فیلم «مریم و مانی»، فیلم «سرباز اسلام»، فیلم «فریاد مجاهد » و فیلم « باغ بلور» ایفای نقش کرد.

سریال های حسین خانی بیگ 

همچنی او در 23 سریال تلویزیونی با نام : سریال مختارنامه، سریال نجوا، سریال ستاره سهیل، سریال زمانی برای ماندن، سریال پلیس جوان، سریال روزگار جوانی، سریال امام علی (ع)، سریال بهترین تابستان من، سریال تنهاترین سردار، سریال سوخته‌دلان، سریال پهلوانان نمی‌میرند، سریال شلیک نهایی، سریال نبردی دیگر، سریال تاریخ روابط ایران و انگلیس، سریال چشمه زندگی، سریال سیمرغ، سریال گزارش، نقطه صفر، سریال کوچک جنگلی، سریال با سلسله حکمت، سریال سردار جنگل، سریال مرغ حق، سریال زیر باران و سریال کیمیاگر باز.

حسین خانی بیگ

درگذشت حسین خانی بیگ 

حسین خانی بیگ در شامگاه سه شنبه 30 مردادماه 1403 پس از تحمل یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد