شناسه خبر: ۷۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد

کارگردان فیلم کوروش کبیر | ساخت فیلم کوروش کبیر | موضوع فیلم کوروش کبیر

سرنوشت فیلم «کوروش کبیر» به کجا رسید؟

فیلم کوروش کبیر که به تازگی قرار بود شروع به فیلمبرداری شود ناگهان به فراموشی رفت.در ادامه توضیحاتش را بخوانید.

کوروش کبیر

پر بازدید

ترینی‌ها :

فیلم کوروش کبیر که فیلمی با ژانر تاریخی با کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سینمای ایران بود به تازگی قرار بود استارت فیلمبرداری اش کلید بخورد بطور ناگهانی متوقف شد و شروع به انتقاد از فیلمنامه و دیگر موارد فیلم شد.

کوروش کبیر فیلمنامه‌ای فیلم نشده در حیطهٔ سبک فیلمنامه اقتباسی نوشته مسعود جعفری جوزانی است. این فیلمنامه بر اساس داستان زندگی کوروش بزرگ نوشته شده است که در «دفتر اول» آن به دوران تولد تا نوجوانی و در «دفتر دوم» این فیلمنامه از جوانی تا مرگ این امپراتور شهیر ایرانی پرداخته است.

مسعود جعفری‌جوزانی، کارگردان سینما و تلویزیون:برای ساخت کوروش کبیر با سرمایه‌گذار خارجی وارد مذاکره شدیم و مراحل پیش تولید هم آغاز شد ولی در مرحله فیلمبرداری، کار توقیف و نیمه‌کاره رها شد؛ حال اگر فرصتی دست دهد این فیلم را برای فرزندان ایران خواهم ساخت.نگارش جدیدترین فیلمنامه‌ خودم با نام «یعقوب لیث» را به پایان رسانده‌ام؛ این فیلمنامه در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد و با استقبال خوبی نیز روبه‌رو گردید.

وی درباره فیلمنامه «یعقوب لیث» توضیح داد: این فیلمنامه بخش مهمی از تاریخ ایران را که کمتر به آن پراخت شده، بیان می کند. یعقوب لیث در راستای حفاظت و پاسداشت زبان و ادب فارسی دلاوری های بسیاری کرده و از کیان و اصالت زبان مادری ایرانیان دفاع کرده است. ولی در این حوزه شناختی کمتر به او پرداخته شده است و اگر شرایط تولید فراهم شود؛ لحظه ای در ساخت آن درنگ نمی کنم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد