شناسه خبر: ۷۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

زندگی نامه بازیگر یانگوم | زندگی شخصی لی یونگ ئه | عکس واقعی یانگوم

بیوگرافی یانگوم (لی یونگ ئه)؛ پرطرفداران ترین بازیگر کره ای بین ایرانی ها

زندگی نامه یانگوم بازیگر جواهری در قصر و همسر و فرزندانش را در ادامه مطلب می خوانید

یانگوم و خانواده اش

پر بازدید

ترینی‌ها :

یانگوم یا لی یونگ ئه متولد ۳۱ ژانویه ۱۹۷۱ است. این بازیگر اهل کره جنوبی در ایران بیشتر با سریال جواهری در قصر و نقش یانگوم شناخته می‌شود. او جایزه بهترین بازیگر زن را در سی و هشتمین جشنواره فیلم سیتخس، ۲۶مین دوره جوایز فیلم اژد‌های آبی و ۴۲مین دوره جوایز هنری بکسانگ را دریافت کرد. این جایزه به خاطر بازی در فیلم جنایی هیجانی پارک چان-ووک، بانوی انتقام، به او تعلق گرفت.

لی حرفه کاری خود را در ابتدا به عنوان یک بازیگر تلویزیونی در سال ۱۹۹۱ انجام داد. پس از حضور در تبلیغات تلویزیونی، او در سال ۱۹۹۳ حرفه بازیگری خود را آغاز کرد که در همان سال برنده بهترین بازیگر زن در جوایز درامای اس‌بی‌اس شد.

شهرت با نقش یانگوم

لی پس از بازی در درام تاریخی جواهری در قصر در کره جنوبی به شهرت رسید. این مجموعه تلویزیونی اولین بار از ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۳ تا ۲۳ مارس ۲۰۰۴ از شبکه ام‌بی‌سی پخش شد، جایی که برترین برنامه با میانگین امتیاز بیننده ۴۶٫۳ درصد و اوج ۵۷٫۸ درصد بود که آن را به دهمین درام کره‌ای با رتبه برتر تمام دوران تبدیل کرد. لی برنده جایزه بزرگ و همچنین جایزه عالی‌ترین جوایز درامای ام‌بی‌سی شد. سپس این نمایش در ۹۱ کشور در خارج پخش شد و در آسیا به‌طور استثنایی بسیار محبوب شد.

معرفی 6 سریال پرطرفدار عاشقانه 2024 تاکنون! + عکس                 

همسر بازیگر یانگوم کیست؟ 

در سال ۲۰۰۹، لی یونگ آئه ۳۸ ساله با جونگ هو یونگ، کارآفرین کره ای-آمریکایی که بیست سال از او بزرگتر بود، در هاوایی ازدواج کرد و دو سال بعد یک جفت دوقلو به دنیا آورد. در حال حاضر همسر یانگوم معروف، که یکی از تاجران ثروتمند کشورش محسوب میشود، ۷۰ سال سن دارد که به هیچ وجه در این سن بنظر نمیرسد و خودش معتقد است مثل یک مرد ۴۰ ساله سالم و سرحال زندگی می کند. این زوج که ۱۲ سال از ازدواجشان می گذرد، زندگی خانوادگی بسیار شادی با یک پسر و یک دختر دارند.

یانگوم و خانواده اش

فرزندان دوقلوی لی

 

در ۲۰ فوریهٔ ۲۰۱۱ او فرزندان خود که یک دوقلوی غیرهمسان شامل یک پسر و یک دختر بودند را به دنیا آورد.

یانگوم و خانواده اش

فعالیت هنری  لی یونگ ئه

خانم لی حرفه کاری خود را در ابتدا به عنوان یک مدل تلویزیونی در سال ۱۹۹۱ انجام داد. پس از حضور در تبلیغات تلویزیونی، او در سال ۱۹۹۳ حرفه بازیگری خود را در مجموعه تلویزیونی حال شوهرت چطوره؟ آغاز کرد که در همان سال برنده بهترین بازیگر زن جدید در جوایز درامای اس‌بی‌اس شد.

در سال ۲۰۰۰، او در فیلم معمایی هیجان انگیز منطقه امنیتی مشترک بازی کرد که در آن زمان به پرفروش‌ترین فیلم کره‌ای تبدیل شد. او حرفه بازیگریش را با ملودرام آخرین هدیه دنبال کرد، جایی که او برای اجرای خود به عنوان یک زن جوان که با واقعیت‌های یک مرگ زودهنگام روبرو بود مورد تحسین قرار گرفت.

لی با کارگردان هور جین هو شروع به همکاری دوباره کرد تا در فیلم بعدی او، یک روز خوب بهاری بازی کند که به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را در جوایز منتقدان فیلم بوسان دریافت کرد. او همچنین در مجموعه تلویزیونی آتش‌بازی بازی کرد که لی را به مخاطبان تایوان معرفی کرد.

لی پس از بازی در درام تاریخی جواهری در قصر در کره جنوبی به شهرت رسید. این مجموعه تلویزیونی اولین بار از ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۳ تا ۲۳ مارس ۲۰۰۴ از شبکه ام‌بی‌سی پخش شد، جایی که برترین برنامه با میانگین امتیاز بیننده ۴۶٫۳ درصد و اوج ۵۷٫۸ درصد بود که آن را به دهمین درام کره ای با رتبه برتر تمام دوران تبدیل کرد.[لی برنده جایزه بزرگ و همچنین جایزه عالی‌ترین جوایز درامای ام‌بی‌سی شد. سپس این نمایش در ۹۱ کشور در خارج پخش شد و در آسیا به‌طور استثنایی بسیار محبوب شد.

(ویدیو) تغییر چهره بازیگران سریال جومونگ پس از 17 سال!                 

شهرت یانگوم، لی را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیو به شهرت فراآسیایی رساند. او برای بازدید از چین، هنگ کنگ، تایوان، سنگاپور و ژاپن دعوت شد. در سال ۲۰۰۶، برای اولین بار در ۱۲ سال، ان‌اچ‌کی به دلیل محبوبیت بیش از اندازه لی مجبور شد از بزرگ‌ترین سالن ان‌اچ‌کی برای میزبانی برنامه خود استفاده کند. همچنین تمبرهایی با تصویر لی در ژاپن منتشر شد. او همچنین به جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های یخی و برفی هاربین در سال ۲۰۰۷ در چین دعوت شد.

لی سپس در قسمت سوم از سه‌گانه انتقام پارک چان-ووک با عنوان همدردی برای بانوی انتقام بازی کرد. او برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را در جوایز فیلم اژدهای آبی در سال ۲۰۰۵ و جوایز هنری بکسانگ در سال ۲۰۰۶ دریافت کرد. در سال ۲۰۰۶، لی بر روی نیمکت داوران پنجاه و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین دعوت شد و اولین بازیگر زن کره ای شد که به عنوان عضو هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم انتخاب شده است.

در سال ۲۰۰۷، او مدال خدمت فرهنگی را برای کمک به موج کره‌ای از دولت کره جنوبی دریافت کرد. در سال ۲۰۱۵، اعلام شد که لی در سریال تاریخی اس‌بی‌اس، سایمدانگ، خاطرات درخشان به تلویزیون بازخواهد گشت. او در نقش شین سایمدانگ، هنرمند و خوشنویس مشهور دوران چوسان و همچنین در نقش یک مدرس کره‌ای امروزی درس تاریخ نقش دوگانه‌ای خواهد داشت. این درام در ژانویه ۲۰۱۷ به نمایش درآمد.

در سال ۲۰۱۸، لی برای بازی در فیلم مرا به خانه بیاور انتخاب شد و پس از ۱۳ سال به سینما بازگشت.در سال ۲۰۲۲، لی برای انتخاب «جایزه بازیگر سال» به هیئت داوران بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان دعوت شد. در سال ۲۰۲۳، او با بازی در مجموعه تلویزیونی استاد: رشته‌های حقیقت و ایفای نقش اصلی مجموعه، چا سه-اوم، رهبر ارکستر مشهور جهان که راز بزرگ و خطرناکی را حفظ می‌کند، به تلویزیون بازگشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد