شناسه خبر: ۴۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

سریال های دفاع مقدس | بهترین سریال جنگی ایرانی

ماندگارترین سریال های جنگی ایرانی در تلویزیون از گذشته تا الان!

در ادامه پربیننده ترین سریال های جنگی که تا الان از تلویزیون پخش شده است را می توانید ببینید.

سریال های جنگی ایرانی

پر بازدید

ترینی‌ها :

سریال های جنگی ایرانی با موضوع دفاع مقدس، از گذشته تا الان از تلویزیون پخش می شوند. اما برخی از این سریال های جنگی ایرانی، طرفداران بیشتری داشته و در ذهن ماندگار شدند. در ادامه با پربیننده ترین سریال های جنگی ایرانی که تا الان از تلویزیون پخش شدند آشنا شوید.

سریال کیمیا

سریال کیمیا

یکی از ماندگارترین سریال های دفاع مقدس، سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار است که سال 94 از شبکه دو سیما پخش شد. سریال کیمیا روایتگر زندگی دختر جوانی به نام کیمیا در برهه های مختلف زمان بود که زندگی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. این سریال در سه مقطع زمانی قبل و حین انقلاب، آغاز جنگ، دوران جنگ ایران و عراق و زمان حال روایت می شود.

پوریا پورسرخ، آشا محرابی، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، آرش مجیدی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، کاظم هژیرآزاد، حسین توشه، کوروش زارعی، شهین تسلیمی، سودابه بیضایی، فریبا طالبی، نسرین نیک، وحید رهبانی، مالک سراج، عبدالحلیم تقلابی، ابتسام بقلایی، نوید خدا شناس، میرفرخ هاشمیان، محسن مجلس آرا و…. بازیگران سریال کیمیا را تشکیل میدهند.

سریال شوق پرواز

سریال شوق پرواز

سریال شوق پرواز به کارگردانی یدالله صمدی یکی از پربیننده ترین سریال های دفاع مقدس است که سال 90 از شبکه یک سیما پخش شد. سریال شوق پرواز داستانی از زندگی شهید عباس بابایی خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در جنگ ایران و عراق به شهادت رسید. مجموعه شوق پرواز به کارگردانی یدالله صمدی با بازی شهاب حسینی برای نمایش زندگی نامه عباس بابایی ساخته شد و شهاب حسینی به خواسته ملیحه حکمت در نقش عباس بابایی بازی کرد.

در سریال شوق پرواز بازیگرانی چون شهاب حسینی، شهرام حقیقت دوست، افسانه بایگان، الهام حمیدی، اکبر عبدی، فرهاد قائمیان، عبدالرضا اکبری، عباس امیری، مهران رجبی، مینا جعفرزاده، مهدی فقی، اتابک نادری، کورش تهامی و ... ایفای نقش کرده اند.

سریال در چشم باد

سریال شوق پرواز

یکی دیگر از سریال های حوزه دفاع مقدس، سریال در چشم باد به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی است که سال 88 و 89 از شبکه یک سیما پخش شد. در چشم باد روایتگر داستان زندگی خانواده ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی شان از دوره قیام میرزا کوچک جنگلی تا آزادسازی خرمشهر در آن به تصویر کشیده می شود. فاز سوم این سریال مربوط به دفاع مقدس است.

در سریال در چشم باد بازیگرانی چون پارسا پیروز فر، اشکان قاسمی، ستاره صفرآوه، کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، سعید نیک پور، سام درخشانی، سحر جعفری جوزانی، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق شریف، جهان گیر الماسی، لاله اسکندری، محمود پاک نیت، محمد رضا هدایتی، هومن سیدی، یونس غزالی و .... ایفای نقش کرده اند.

سریال خوش رکاب

سریال خوش رکاب

سریال خوش رکاب به کارگردانی علی شاه حاتمی، سریالی در حوزه دفاع مقدس است که برای اولین بار نوروز سال 1382 روی آنتن شبکه یک سیما رفت. خوش رکاب روایتگر زندگی مردی است که دلبستگی عجیبی به کامیونش دارد و حاضر نیست که کامیونش را در اختیار افرادی که قرار است به جبهه های نبرد کمک کنند قرار بدهد. ادامه سریال خوش رکاب با تغییر نام به خوش غیرت در نوروز سال 84 از شبکه یک سیما پخش شد و ادامه ای بر ماجراهای فصل اول این سریال بود.

محمد کاسبی، مجید صالحی، مریم سعادت، پویا امینی، امیر نوری، مونا فرجاد، اصغر نقی زاد، سیدجلال طباطبایی، زهره صفوی، فرهاد جم، اکبر حمتی و... بازیگران این سرایل را تشکیل میدهند.

سریال خاک سرخ

سریال خاک سرخ

سریال خاک سرخ یکی دیگر از سریال های پربیننده دفاع مقدس است که به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا سال 81 از شبکه یک سیما پخش شد. این سریال داستان دختری است که در سال های قبل از انقلاب از خانواده اش جدا شده و اکنون در پی حوادثی در جستجوی کشف هویت خویش است.

بازیگران سریال خاک سرخ عبارتند از:پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، حبیب رضایی، لاله اسکندری، بهناز جعفری، محمد مختاری، حسین شیدایی ، امیر آقایی و ... در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

سریال بازگشت پرستوها

سریال بازگشت پرستوها

بازگشت پرستوها به کارگردانی ابوالقاسم طالبی یکی دیگر از سریال های حوزه دفاع مقدس است که سال 75 و 76 از شبکه دو سیما پخش شد. بازگشت پرستوها روایتگر داستانی از دوران جنگ ایران و عراق و اسارت رزمندگان در خاک عراق و بازگشت به میهن است.

بازیگران سریال بازگشت پرستوها عبارتند از:داوود رشیدی، سیاوش طهمورث، کتایون ریاحی، رامین پرچمی، تانیا جوهری، روح انگیز مهتدی، گیتی ساعتچی، ملکه رنجبر، فرهاد محبت، عنایت الله شفیعی، بهروز شعیبی و... بازیگران این سرایل را تشکیل میدهند.

سریال سفر به چزابه

سریال سفر به چزابه

سفر به چزابه به کارگردانی و تهیه کنندگی رسول ملاقلی پور سال 74 ساخته شد و روی آنتن شبکه دو سیما رفت. داستان این سریال درباره ساختن یک فیلم جنگی است که ناخودآگاه پای فیلمبرادار و آهنگساز فیلم به منطقه چزابه و دیدن مناطق جنگی باز میشود و این سرآغاز همدلی با رزمنده ها است.

مسعود کرامتی، فرهاد اصلانی، عاطفه رضوی، حبیب دهقان نسب، جمشید اسماعیل خانی، سیامک انصاری، آرش نوذری، حسین رفیعی و... بازیگران این سریال را تشکیل میدهند.

سریال گل پامچال

سریال گل پامچال

سال پخش: 1370

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، ستاره جعفری، داوود رشیدی، کیومرث ملک‌مطیعی، رضا بابک، مریم حمیدی، اسماعیل گرامی، تانیا جوهری، محمود بصیری، پروین سلیمانی و…

گل پامچال یکی دیگر از سریال های با موضوع جنگ ایران و عراق است که در سال 1370 به عنوان محبوب‌ترین سریال سال نیز شناخته شد. داستان این سریال درباره دختری به نام لیلاست که بعد از یک بمباران شدید در محل زندگی‌اش، به شمال کشور می‌رود تا خواهرش را پیدا کند. تماشای این عنوان از سریال های هشت سال دفاع مقدس را از دست ندهید.

سریال وضعیت سفید

سریال وضعیت سفید

سال‌ پخش: 1390

بازیگران: یونس غزالی، عباس غزالی، افسانه بایگان، مونا احمدی، ابوالفضل پورعرب، شهین تسلیمی و…

از دیگر سریال های جنگی ایرانی باید به وضعیت سفید اشاره کنیم که برخلاف اکثر آثار حوزه دفاع مقدس این بار سراغ روایت جبهه‌های جنگ نمی‌رود و سری به خانواده‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم، نوع تفکرات و فشارهای تحمیل شده بر آنها می‌زند. کارگردانی و نویسندگی این اثر برعهده حمید نعمت‌الله بود و همچنین هادی مقدم‌دوست در نگارش فیلمنامه به او کمک کرد. وضعیت سفید اثری بازیگر بود و طی 42 قسمت پخش شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد