شناسه خبر: ۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد

فیلم های ترسناک قرن ۲۱ | ترسناک ترین فیلم های جهان

ترسناک ترین فیلم های قرن 21 | این فیلم ها رو تنهایی نگاه نکن!

فیلم های ترسناک از محبوب ترین ژانرهای سینما هستند و ما در ادامه ترسناک ترین فیلم های قرن بیست و یک را برای شما قرار دادیم.

ترسناک ترین فیلم های قرن 21

پر بازدید

ترینی‌ها :

ژانر فیلم ترسناک از محبوب ترین ژانرهای دنیای سینماست. بعضی از این فیلم ترسناک ها در تاریخ ماندگار شدند. قسمت هایی از صحنه های ترسناک فیلم ترسناک برای همیشه در ذهن تماشاگر می مانند. ما فهرستی از بهترین فیلم های ترسناک دنیا جمع آوری کرده و در خدمت شما قرار می دهیم.

فیلم حلقه | 2002 | The Ring

فیلم حلقه

فیلم ترسناک «حلقه» (The Ring) که ریشه‌ای آسیایی دارد شخصیت‌های ترسناکی را می‌سازد که به فرهنگ عمومی مردم راه یافته اند. حتی اگر این فیلم شما را نترساند نیز هنگام استفاده از نوار‌های وی اچ اس شما را به فکری خوفناک فرو خواهد برد. فیلم داستان یک فیلم نامفهوم وی اچ اس را روایت می‌کند که هر کسی آن را نگاه کند ظرف هفت روز آینده توسط دخترک خوفناک درون فیلم به قتل می‌رسد.

فیلم ۲۸ روز بعد | ۲۰۰۲ | ۲۸ Days Later

فیلم 28 روز بعد

اگر هر نسلی شایسته زامبی‌های خاص خودش باشد، زامبی‌های نسل ما باید چگونه باشند؟ «سرشار از خشم» جوابی است که دنی بویل با فیلم دیدنی ۲۸ روز بعد… به ما می‌دهد؛ فیلمی که در آن گروهی از فعالان آزادی حیوانات، شامپانزه‌های آزمایشگاهی آلوده به ویروسی مرگبار را رها می‌کنند. بیماری کشنده به‌سرعت انگلیس را در بر می‌گیرد و آدم‌ها را به زامبی‌هایی دیوانه بدل می‌کند. یک ماه بعد در بیمارستانی در لندن، جیم (کیلیئن مورفی) که پیک دوچرخه‌ای است از کما به هوش می‌آید و می‌بیند که لندن در سکوتی عجیب‌وغریب فرو رفته است. فیلم صحنه‌هایی دارد که ستون فقرات شما را هم به لرزه درمی‌آورد

فیلم اره | ۲۰۰۴ | Saw

فیلم اره

اولین قسمت مجموعه اره با داستان پرپیچ‌وخم، مریض احوال و بی‌نهایت سرگرم‌کننده، به‌عنوان شروعی برای زندگی کاری «جیمز وان» منتشر شد تا او را به یکی از موفق‌ترین کارگردان‌های ژانر وحشت این قرن تبدیل کند. فیلم حول موضوع دو غریبه می‌چرخد که در یک اتاق از خواب بیدار می‌شوند و درباره این‌که چرا آنجا هستند هیچ‌چیز نمی‌دانند. دیری نمی‌گذرد که آن‌ها با یک سری معماهای مهلک که توسط یک شخصیت مرموز به نام Jigsaw طراحی شده‌ است، مواجه می‌شوند.

فیلم آدم درست را راه بده | ۲۰۰۸ | Let the Right One In

فیلم آدم درست را راه بده

آیا فیلم آدم درست را راه بده به‌سرعت اثری کلاسیک به حساب آمد؟ اگر حضورش در فهرست‌های مختلف از برترین آثار سینمایی -به‌ویژه در میان بهترین فیلم های ترسناک- را مدنظر قرار دهیم، جواب مثبت است. اثر ترسناک و پریشان‌کننده توماس آلفردسون که جغرافیای برفی‌اش با غم و اندوه درام فیلم همخوانی دارد، یک داستان بلوغ است درباره تجربه اولین عشق در کودکی. اسکار ۱۲ ساله عاشق دختر همسایه با نام الی می‌شود. او می‌گوید دختر بوی عجیب و مضحکی می‌دهد و مکعب روبیک خود را به او قرض می‌دهد (سال ۱۹۸۱ است)؛ اما شیرینی که او به دختر می‌دهد به‌شدت حال او را بد می‌کند؛ و البته که اگر دختر بدون دعوت پسر پا به آپارتمان او بگذارد، از چشمانش خون سرازیر می‌شود.

فیلم من شیطان را دیدم | ۲۰۱۰ |  I Saw the Devil

فیلم ترسناک

جسد جانگ جو یون، به‌صورت تکه‌تکه شده و در نزدیکی یک رودخانه محلی پیدا می‌شود. نامزد او، کیم سو-هیون که یک مامور مخفی آموزش‌دیده در سرویس اطلاعاتی کشور است، تصمیم می‌گیرد که شخصا به دنبال قاتل بگردد. او خیلی زود موفق می‌شود اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و جهنم را جلوی چشمان او می‌آورد. کیم که در نظر دارد قاتل را به شکلی ویژه مجازات کند، پس از این که او را حسابی کتک می‌زند، رهایش می‌کند تا برود؛ از اینجا به بعد، بازی موش و گربه بین این دو نفر آغاز می‌شود.  با وجود تمام صحنه‌های وحشتناک و کابوس‌وار فیلم «من شیطان را دیدم»، با اثری کاملا راضی مواجه هستیم که صرف‌نظر کردن از آن تقریبا غیرممکن است.

فیلم ستون فقرات شیطان | ۲۰۱۱ | The Devil’s Backbone

فیلم ستون فقرات شیطان

شاهکار سبک داستان گوتیک «گیرمو دل تورو»، فیلم ستون فقرات شیطان، ۱۸ سال پیش منتشر شد و هنوز هیچ فیلمی نظیر آن ساخته نشده نیست. محوریت فیلم ستون فقرات شیطان بر روی «کارلوس» است؛ پسری ۱۲ ساله که پس از مرگ پدرش در جنگ، وارد مدرسه سنت لوسیا می‌شود. طولی نمی‌کشد که کارلوس در مورد سارتی چیزهایی می‌فهمد؛ یتیمی که اخیرا به شکل نامعلومی فوت کرده است. او صاحب قبلی تخت کارلوس بوده است و کارلوس پس از یک ملاقات مرموز با چیز ناشناسی که او فکر می‌کند روح سارتی است، شروع می‌کند به کشف رازهای تاریک و مبهم در مورد پرورشگاه و افرادی که آنجا را اداره می‌کنند.

فیلم آکیولوس | ۲۰۱۳ | Oculus

فیلم ترسناک

مایک فلنگن به‌عنوان یکی از بهترین فیلمسازان ژانر وحشت دهه گذشته شناخته شده‌ است. فیلم آکیولوس حول محور تراژدی خانوادگی مربوط به گذشته می‌چرخد و به اثرات عمیقی می‌پردازد که حوادث ناگوار کودکی بر بزرگسالان کنونی گذاشته‌اند. کایلی و تیم راسل، خواهر و برادری هستند که هر دو در اوایل ۲۰ سالگی‌اند و در گذشته آسیب جدی خورده‌اند؛ پدرشان ۱۱ سال پیش ، مادر آن‌ها را کشته و تیم، پدرش را به ضرب گلوله به قتل رسانده است. از آن زمان به بعد، او در یکی از بیمارستان‌های روانی بستری بوده و سعی دارد بفهمد زمانی که او ده‌ساله بوده، چه اتفاقی برای خانواده‌اش رخ داده‌ است. زمانی که تیم برای اولین بار بعد از مدت زمانی طولانی، خواهرش را ملاقات می‌کند، مجبور می‌شود خاطرات وحشت‌های دوران کودکی‌اش را به یاد بیاورد؛ چراکه خواهرش اصرار دارد که این جنایات توسط یک موجود ماورای طبیعی رخ داده است که آینه‌ عتیقه‌ای که در خانه خود داشتند را تسخیر کرده است.

فیلم راهبه | ۲۰۱۸ | The Nun

فیلم ترسناک

فیلم ترسناک راهبه ۲۰۱۸ در واقع پیش‌درآمدی بر داستان احضار است. داستان فیلم «راهبه» درباره زمانی است که یک راهبه جوان به دلیلی نامعلوم و طرز مشکوکی به قتل می‌رسد. در راستای رسیدگی به قتل، یک کشیش و یک راهبه تازه‌کار از سوی واتیکان مسئول تحقیق درباره این رویداد می‌شوند و در طول رسیدگی به این پرونده، با حوادث وحشتناک و رعب‌آوری روبرو می‌شوند که رازهای شومی را برایشان فاش می‌کند.

فیلم تاماهاوک استخوانی | ۲۰۱۵ | Bone Tomahawk

فیلم ترسناک

فیلم تاماهاوک استخوانی، یک وسترن پریشان‌کننده است که با هسته‌ دلهره‌آور خود، دیدگاهی جدید را در این ژانر ایجاد می‌کند. داستان این فیلم که در اواخر قرن ۲۰ اتفاق می‌افتد، در ابتدا حس و حال آشنای فیلم‌های جان فورد، مانند «جویندگان» محصول را دارد اما سپس تغییر مسیری شدید می‌دهد و به سراغ شرایط شوکه کننده و طنز سیاه می‌رود و پایانی به‌یادماندنی که پس از تماشای آن، تا چند روز به خود خواهید لرزید.

فیلم موروثی | ۲۰۱۸ | Hereditary

فیلم موروثی

فیلم موروثی صرفا یک فیلم توام با یک وحشت بزرگ نبود، بلکه یکی از بهترین، پیچیده‌ترین و احساسی‌ترین فیلم های ترسناک بود که ما در سال‌های اخیر شانس دیدن آن را داشته‌ایم. این فیلم به حدی چشمگیر است که ممکن است باعث گریاندن شما شود. آشفتگی خانواده و بروز ترومای خانوادگی است که فیلم موروثی -اولین فیلم آری استر نویسنده و کارگردان- را تسخیر کرده است.

فیلم دکتر اسلیپ | ۲۰۱۹ | Doctor Sleep

فیلم ترسناک

ساخت دنباله‌ای برای فیلم «درخشش» استنلی کوبریک و در همان حین تلاش برای پایبند بودن به رؤیای استیون کینگ، کار ساده‌ای برای کارگردان و نویسنده فیلم دکتر اسلیپ یعنی مایک فلنگن نبود است، با این حال او از عهده این چالش برآمده است و در اکثر بخش‌ها، نتیجه عالی است. دکتر اسلیپ براساس رمان سال ۲۰۱۳ استیون کینگ به همین نام است و به بازیگری یوان مک‌گرگور ساخته شده است، او نقش دنی تورنس شخصیت کودک فیلم اول را بازی می‌کند که حالا بزرگ شده است و مانند پدرش مردی با مشکلات روانی است که با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می‌کند و هیچ خصوصیتی که زندگی آرامی را نشان دهد، ندارد.

فیلم شیون | ۲۰۱۹ | The Wailing

فیلم شیون

این فیلم ترسناک و هوشمندانه کره‌ای به نام شیون یا مویه، که فضای فوق العاده‌ای دارد، اثری از نا هانگ-جین و یک سفر اضطراب‌آور به عمق دل تاریکی است. زمانی که اهالی روستای گوکسونگ، زنجیره‌ای از قتل‌های شنیع را به از راه رسیدن یک ژاپنی مرموز ربط می‌دهند، فضای غیرمطمئن و شک‌آور این فیلم دچار تشنج می‌شود. داستان این فیلم بدون عجله پیش می‌رود اما تمام نشانه‌های یک قطار وحشت راهی ایستگاهی متروکه در آخر شب را دارد. تماشای «شیون» را از دست ندهید.

سری فیلم های آنابل | ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ | Annabelle

آنابل

داستان عروسک شیطانی آنابل، یکی از مشهورترین داستان‌های در ژانر ترس و وحشت است. سری فیلم‌های آنابل در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به اکران عمومی درآمدند. داستان «آنابل» درباره عروسکی واقعی به همین نام است که تماشای این فیلم برای افرادی که عروسک‌های زیادی در منزل خود دارند به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. در این فیلم، یک زوج جوان که منتظر تولد فرزندشان هستند، یک عروسک را به منزل می‌آورند، اما آنها نمی دانند که این عروسک شیطانی چه اتفاقات ناگواری را به همراه خود خواهد آورد.

این سری فیلم های ترسناک آنابل شاید امتیاز بالایی نداشته باشند ولی به عنوان ترسناک‌هایی کلاسیک شناخته می‌شوند که به دوستداران فیلم‌های ژانر وحشت توصیه می‌شود!

فیلم مرد نامر‍‍‍‌‌ئی | ۲۰۲۰ | The Invisible Man

فیلم مرد نامرئی

نمی‌توانید طرفدار سینمای وحشت باشید و نام لی وانل را به‌عنوان یکی از مشهورترین کارگردانان این ژانر نشنیده باشید. کارگردان فیلم‌های موفقی چون «ارّه» و «موذی»، این بار سراغ ایده‌ای روانکاوانه رفته است. سیسیلا که هنوز زخم جدایی از نامزد آزارگر خود را التیام نبخشیده، حال سایه سنگین روح او را بر فراز خانه‌اش حس می‌کند و مدام خود را تحت تعقیب وی می‌بیند؛ تحت تعقیب مردی که زنده نیست و هیچکسی هم او را نمی‌بیند!

فیلم یک مکان ساکت ۲ | ۲۰۲۰ | A Quiet Place II

فیلم ترسناک

به جرات می‌توان گفت مورد انتظارترین و بهترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰ و یکی از مهم‌ترین فیلم‌های این ژانر است؛ فیلمی که قسمت اول آن با استقبال گسترده مردم و منتقدین مواجه شد و توانست عنوان یکی از محبوب­‌ترین و پرفروش ­ترین فیلم های وحشتناک چند سال اخیر سینمای جهان را از آن خود کند؛ فیلم یک مکان ساکت فیلمنامه‌ای قابل‌ قبول با کارگردانی برجسته داشت که به همراه بازی درخشان بازیگرانی مانند امیلی بلانت، از نقاط‌قوت این فیلم بودند.

نکته جالب در مورد «یک مکان ساکت ۲» حضور کیلین مورفی (بازیگر مشهور استرالیایی) است که با درخشش بی‌نظیرش در نقش تامی شلبی در سریال «پیکی بلایندرز»، تبدیل به یکی از محبوب ترین بازیگران حال حاضر جهان شده است.

سری فیلم های احضار | ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ | The Conjuring

فیلم احضار

فیلم ترسناک احضار که ۳ قسمت دارد، در گروه ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما به شمار می‌رود. داستان فیلم، خانواده‌ای دارای ۵ دختر را به تصویر می‌کشد که به یک خانه‌ روستایی نقل‌مکان می‌کنند و پس از مدت کوتاهی و ضمن روبرو شدن با حوادث ناگوار، متوجه می‌شوند خانه توسط قدرتی ناشناخته تحت کنترل است.

۳ قسمت این فیلم محصول در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ هستند و همگی از یک خط داستانی پیروی می‌کنند. عوامل این سینمایی ترسناک ادعا می‌کنند «احضار» بر اساس یک اتفاق واقعی ساخته شده است و این فیلم‌ها توسط منتقدان به دلیل آنکه توانسته‌اند بدون نشان دادن صحنه‌های خشونت‌آمیز، موجب ترس بیننده شوند، موردستایش قرار گرفته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد