شناسه خبر: ۸۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد

اگر زود عصبی میشید، این ویتامین هارو کم دارید!

کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری می‌تواند تأثیرات منفی بر روان و خلق و خوی افراد داشته باشد. نوسانات خلقی ممکن است ناشی از کمبود این ویتامین‌ها باشد.

کمبود ویتامین ها

پر بازدید

ترینی‌ها :

کمبود ویتامین ها در بدن ممکن است باعث موارد افسردگی و اضطراب و در بعضی از موارد باعث نوسانات خلقی هم بشود. برای حفظ سلامت و بهره‌مندی از زندگی شاداب، بسیار مهم است که رژیم غذایی خود را با غذاهای غنی از انواع ویتامین‌ها تنظیم کنیم. این ویتامین‌ها برای عملکرد سالم سیستم عصبی ضروری هستند

کمبود کدام ویتامین باعث عصبانیت میشود ؟

1-کمبود ویتامین D

ویتامین D، که اغلب به دلیل کمتر قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمبود پیدا می‌کند، نقش مهمی در جذب فسفر دارد و برای ترمیم سلول‌ها و رشد بافت مغز ضروری است. کمبود این ویتامین می‌تواند با افسردگی و اختلالات فصلی مرتبط باشد.

2-اسید چرب امگا 3

تعادل اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای عملکرد مغز و روحیه ضروری است. چربی‌های با کیفیت مانند امگا 3 در ساخت سلول‌های عصبی با کیفیت بالا نقش دارند و کمبود آن‌ها می‌تواند به افسردگی و دیگر اختلالات روانی منجر شود.

3-ویتامین B

ویتامین‌های گروه B که غذا را به انرژی تبدیل می‌کنند، در حفظ سلامت عصبی، ایمنی بدن، گوارش و خواب مؤثر هستند. کمبود آن‌ها می‌تواند به افسردگی و اضطراب منجر شود.

4-آمینو اسیدها

این مولکول‌ها که پروتئین‌ها را تشکیل می‌دهند، برای سلامت مغز و تمرکز ضروری هستند و کمبود آن‌ها می‌تواند به افسردگی و کاهش تمرکز منجر شود.

5-زینک

این ماده معدنی که برای عملکرد مغز و سیستم عصبی مهم است، در صورت کمبود می‌تواند به افسردگی و اضطراب منجر شود.

6-آهن

7-آهن برای سلامت مغز و سیستم عصبی ضروری است و کمبود آن می‌تواند به افسردگی و کاهش تمرکز منجر شود، به ویژه در میان خانم‌ها که بیشتر در معرض خطر هستند.

8-منیزیم

منیزیم که به آرامش بدن کمک می‌کند، در صورت کمبود می‌تواند باعث استرس و افسردگی شود

9-سلنیوم

این ماده معدنی که برای سلامت سیستم ایمنی و تیروئید مهم است، در صورت کمبود می‌تواند به بیماری‌های خود ایمنی و افسردگی منجر شود

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد