شناسه خبر: ۴۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد

روش های خانگی درمان آلرژی | درمان آلرژی فصلی با روش های خانگی

برای درمان آلرژی چه بخوریم؟ | 8 تا از راه های مقابله با آلرژی فصلی

برای کنترل بهتر و بیشتر آلرژی فصلی‌تان سعی کنید، مواد خوراکی زیر را به طور مرتب در برنامه غذایی‌تان وارد و مصرف کنید.

آلرژی

پر بازدید

ترینی‌ها :

آلرژی فصلی در همه فصول به طریق‌های مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد و ممکن است شما به برخی از این محرک‌ها، حساسیت داشته باشید. اگر شما هم دچار آلرژی فصلی هستید، این مطلب را بخوانید و راهکارهایش را به کار ببندید تا خود را از علایم آلرژی فصلی در امان نگه دارید.

۱. هر روز صبح چای سبز بنوشید!

چای سبز یک نوشیدنی فوق العاده و حاوی آنتی هیستامین‌های طبیعی است که ثابت شده که واکنش‌های آلرژیک را کاهش می‌دهد.

شایع ترین بیماری‌ های فصل بهار+ راه مقابله

۲. در فصل حساسیت‌ها، از غذاهای پر ادویه استفاده نکنید!

ادویه‌جات به خودی خود ممکن است واکنش‌هایی مثل عطسه یا آبریزش بینی ایجاد کنند. اگر حساسیت فصلی دارید از ادویه جات کمتری استفاده کنید؛ چرا که واکنش‌های آلرژیک را تشدید می‌کند و باعث آزار شما خواهد شد.

۳. به رژیم غذایی مدیترانه‌ای فکر کنید!

رژیم غذایی مدیترانه‌ای در واقع شامل میوه‌ها، سبزیجات، لوبیاها، غلات کامل، ماهی و روغن زیتون و به طور کلی منابع طبیعی و سالم می‌شود. این رژیم به کنترل بسیاری از آلرژی‌های تنفسی از جمله آسم کمک می‌کند و می‌تواند التهاب و علائم آلرژی را کاهش دهد. رژیم فلکسترین بسیار به این برنامه غذایی نزدیک است.

۴. یک رژیم غذایی سالم و پایدار برای کاهش وزن داشته باشید!

تعدادی از مطالعات وجود دارد که به طور قطعی نشان می‌دهد که چاقی می‌تواند افراد مبتلا به آسم و یا حساسیت فصلی را مستعد حملات بیشتری کند. وزن سالم یا کاهش وزن ممکن است برای افرادی که از این عوارض رنج می برند، مفید باشد. شما میتوانید با پیروی از یک برنامه غذایی بدنسازی اصولی، به جنگ با آلرژی بروید.

۵. از نمک کمتر استفاده کنید!

اگر به صورت منظم و با برنامه از نمک کمتری استفاده کنید، این کار می‌تواند عملکرد ریه‌تان را بهبود بخشد. بیشتر نمکی که افراد مصرف می‌کنند از غذاهای فرآوری شده به دست می‌آید که باید از آن‌ها اجتناب کنید. برای کاهش بیشتر نمک مصرفی خود، از گیاهان و ادویه‌جات تازه برای چاشنی غذاها استفاده کنید.

کودکان به چه غذایی آلرژی دارند ؟

۶. میوه‌های گرمسیری میل کنید!

این میوه‌های گرمسیری غالبا سرشار از ویتامین C و بروملین (یک ماده شیمیایی) هستند که می توانند به تسکین آسم شما کمک کنند.

۷. ماهی‌های چرب به برنامه غذایی خود اضافه کنید!

ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که ثابت شده است تا حد زیادی علائم آلرژی را کاهش می‌دهند.

۸. ماست بیشتری میل کنید!

ماست در واقع یک منبع طبیعی از پروبیوتیک‌ها است که می‌تواند به افراد کمک کند تا کمتر تحت تأثیر آلرژن‌ها قرار بگیرند، به‌ویژه در کودکانی که تحت تأثیر آلرژی فصلی هستند.

اگر راهکار دیگری هم هست که شما از آن برای درمان آلرژی فصلی‌تان استفاده می‌کنید و از آن نتیجه گرفته‌اید را با ما به اشتراک بگذارید و در بخش نظرات برای‌مان بنویسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد