شناسه خبر: ۴۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد

بهترین ضد آفتاب مردانه | ضرورت ضد آفتاب برای مردان | فواید ضد آفتاب مردانه

آقایون! اگه تا حالا ضد آفتاب نمی زدید؛ بخونید! | معرفی بهترین ضد آفتاب های مناسب مردان

استفاده از ضد آفتاب بر خلاف تصور عموم مردم، برای مردان هم ضروری است. در ادامه دلیل این ضرورت را توضیح دادیم و به معرفی ضد آفتاب های مردانه پرداختیم.

ضد آفتاب مردانه

پر بازدید

ترینی‌ها :

این روزها شاید کمتری کسی وجود داشته باشد که از فواید استفاده از کرم‌ ضد آفتاب خبر نداشته باشد. استفاده از کرم ضد آفتاب برای آقایان و خانم ها، ساده‌ ترین و آسان‌ ترین راه محافظت از پوست و حفظ سلامت آن است. در ادامه شما را با اهمیت کرم ضد آفتاب مردانه آشنا می کنیم و چند ضد آفتاب مردانه خوب هم به شما معرفی کرده ایم.

پوست آقایان و تفاوت‌های آن با پوست خانم‌ها

اکثر آقایان در موضوع استفاده از محصولات مراقبت از پوست فراری هستند و این کار را ضروری نمی‌دانند. نکته‌ی مهم اینجاست که پوست آقایان چند تفاوت اصلی با پوست خانم‌ها دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. این تفاوت‌ها به شما می‌گویند که محصولات تولید شده برای خانم‌ها انتخاب مناسبی برای شما نیستند.

  • ۱. تعادل pH در پوست آقایان متفاوت است

تعادل pH یک ماده، در واقع به میزان اسیدی یا قلیایی بودن آن می‌گویند. مقیاس اندازه‌گیری از ۱ تا ۱۴ است. pH شماره‌ی ۷ خنثی بوده و هرچه از این مقدار کمتر شود، آن ماده اسیدی‌تر و هرچه بیشتر باشد، قلیایی‌تر خواهد بود. محدوده‌ی طبیعی pH برای پوست آقایان بین ۵/۵ تا ۶/۵ است. این میزان نشان می‌دهد که پوست آقایان به نسبت خانم‌ها، خاصیت قلیایی بیشتری دارد. (محدوده‌ی تعادل pH پوست خانم‌ها بین ۴/۵ تا ۵/۵ است).

  • ۲. روی پوست آقایان مو رشد می‌کند

اگرچه که روی پوست خانم‌ها هم مو رشد می‌کند، اما ساختار پوست آقایان متفاوت بوده و عملکرد آن به نوعی دیگر است. موهای صورت شما مزایا و مشکلاتی را با خود به همراه دارند؛ اگر موهای صورت شما رشد کرده باشد، می‌تواند یک یک محافظت کننده‌ی طبیعی از پوست شما در برابر نور خورشید باشد. موهای صورت آقایان ضخیم هستند و با حمایت از پوست، از افتادگی و پیری پوست جلوگیری می‌کنند. علاوه بر آن، قسمت‌هایی از صورت که مو رشد کرده است کمتر چروک خواهند شد.

ضد آفتاب برای مردان

  • ۳. پوست آقایان ضخیم‌تر از خانم‌هاست

به دلیل وجود هورمون تستوسترون، پوست آقایان به نسبت خانم‌ها ضخیم‌تر است. به دلیل بالاتر بودن سطح این هورمون،‌ پوست آقایان معمولا بین ۲۰ تا ۲۵ درصد ضخیم‌تر از پوست زنان است. همچنین پوست مردان غنی از کلاژن است؛ این به این معناست که ممکن است چین و چروک و علائم پیری در پوست شما به اندازه‌ی خانم‌ها قابل مشاهده نباشد.

  • ۴. پوست مردان چرب‌تر از زنان است

سبوم یک روغن طبیعی است که پوست انسان تولید می‌کند تا پوست را روان نگه دارد. سبوم تولید شده توسط پوست آقایان ۲ برابر سبومی است که پوست خانم‌ها تولید می‌کند. این یعنی محصولاتی که برای خانم‌ها تولید می‌شوند و کنترل کننده‌ی سبوم پوست هستند، برای آقایان مناسب نیستند؛ زیرا به اندازه‌ی کافی قوی نیستند. همچنین پوست آقایان متخلخل‌تر بوده و منافذ بزرگ‌تری دارد؛ یعنی جوش‌ها و لکه‌های پوستی برای آقایان ممکن است بیشتر رخ دهد.

  • ۵. پوست آقایان حساس است

در ابتدا باید بگویم که این مورد همچنان در حال بررسی و تحقیق است، اما مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهند که پوست آقایان به نسبت خانم‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان کمتری هستند و به همین علت حساس‌تراند. آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. نور خورشید از قوی‌ترین منابع رادیکال‌های آزاد است.

پیری زودرس پوست برای آقایان

فوتوایجینگ (Photoaging) یا همان پیری زودرس در واقع به نمایان شدن آسیب‌های پوست است که به دلیل نور خورشید به وجود می‌آیند. این آسیب‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • افتادگی پوست به دلیل از دست دادن کلاژن و الاستین
  • خطوط ظریف روی پوست
  • چروک‌های عمیق پوستی
  • گودی روی گونه و زیر چشم
  • خشن شدن بافت پوست
  • لکه‌های پوستی و کک و مک

احتمال دارد که شما این موارد را تا زمانی که سنتان بالا برود مشاهده نکنید، اما نور خورشیدی که اکنون مستقیما به پوستتان می‌خورد، باعث و بانی تمام این مشکلات خواهد بود. اکنون متوجه هستید که استفاده از کرم ضدآفتاب چه‌قدر اهمیت دارد. اگر دوست دارید در سنین پیری هم پوستی جذاب و صاف داشته باشید، بهتر است کرم ضدآفتاب را جدی بگیرید.

ناگفته نماند که اگر مدت زمان طولانی را زیر آفتاب سپری می‌کنید، حتما دچار آفتاب سوختگی خواهید شد. آفتاب سوختگی خیلی بیشتر از یک قرمزی و التهاب ساده روی پوست شما تاثیر می‌گذارد!‌ اگر در طول زندگی بیشتر از ۵ بار آفتاب سوخته شوید، باید بدانید که این موضوع خطر ابتلا به ملانوما (خطرناک‌ترین نوع سرطان پوستی) را تا ۲ برابر افزایش می‌دهد.

ضد آفتاب برای مردان

آیا استفاده از کرم ضد آفتاب برای مردان ضروری است؟

پاسخ یک بله‌ی بزرگ است! از سن یک سالگی تا بزرگ‌تر، شما باید به صورت روزانه از یک کرم ضدآفتاب باکیفیت استفاده کنید؛ حتی اگر احساس می‌کنید آن‌قدرها هم زیر نور خورشید سپری نمی‌کنید. اگر در حال رانندگی با ماشین هستید یا کنار پنجره‌ی اتاقتان کار می‌کنید، باز هم با نور خورشید می‌توانید در تماس باشید.

خبر خوب این است که شما در حالت عادی و روزانه، تنها استفاده از یک ضدآفتاب با SPF ۳۰ برای شما کافی خواهد بود. متخصصان پوست توصیه می‌کنند با استفاده‌ی درست از یک کرم ضدآفتاب SPF ۳۰، شما محافظت کافی در برابر نور خورشید را خواهید داشت.

معرفی چند کرم ضد آفتاب مردانه

ما تصمیم گرفتیم چند مورد از بهترین ضد آفتاب مردانه ایرانی را به شما معرفی کنیم که فرمولاسیون مخصوص آقایان دارند.

  • کرم ضد آفتاب سینره

این کرم یک ضد آفتاب مردانه بی رنگ است که با SPF 45 برای آقایان با انواع پوست طراحی شده است. ضدآفتاب سینره از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UVB و UVA محافظت می‌کند. این کرم حاوی عصاره‌ی مورینگا بوده که از پوست در برابر آلودگی هوا محافظت می‌کند؛ بنابراین اگر زمان زیادی را بیرون از خانه می‌گذرانید، این ویژگی می‌تواند برایتان کاربردی باشد. ترکیبات ضدالتهابی برای کاهش قرمزی پوست، مقاومت در برابر تعریق و شست‌وشو و فاقد هرگونه چربی از دیگر ویژگی‌های این محصول ایرانی است. این ضدآفتاب را هر ۳-۴ ساعت باید مجددا تمدید کنید.

ضد آفتاب

  • کرم ضد آفتاب آقایان سی‌گل

این مدل ضدآفتاب با SPF ۵۵ برای آقایان با انواع پوست طراحی شده است. این محصول فاقد هرگونه چربی و رنگ بوده و از پوست شما در برابر اشعه‌های UV و مادون قرمز محافظت می‌کند.

ضدآفتاب مردانه سی‌گل دارای فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی بوده و آلوئه‌ورا، سدیم PCA و ویتامین E برخی از مواد موجود در ترکیبات سازنده‌ی این محصول هستند. ترکیبات این کرم علاوه بر محافظت از پوست، به نرم کنندگی پوست نیز کمک می‌کنند. در صورت مصرف از این کرم، با تعریق یا شست‌وشوی صورت بهتر است سریعا آن را تمدید کنید.

  • کرم ژل ضد آفتاب ساین اسکین مدل Invsible M

این کرم با SPF ۵۰ از پوست آقایان در برابر اشعه‌های نامرئی  UVB و UVA محافظت می‌کند. ضد آفتاب ساین اسکین مردانه برای پوست‌های چرب و مستعد جوش طراحی شده و یک جلوه‌ی نهایی مات به پوست شما می‌دهد. این کرم با بافت ژلی، سبک و زودجذب، فاقد هرگونه چربی بوده و در برابر تعریق مقاوم است. ضدآفتاب ساین اسکین حاوی فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی برای محافظت از پوست در برابر خورشید بوده و حاوی ترکیباتی از جمله آووبنزن، پلی‌سوربات، دایمتیکون و تیتانیوم دی اکساید است.

  • کرم ضد آفتاب آرت وینا مدل ضد لک

اگر به دنبال یک کرم ضد آفتاب ایرانی و رنگی هستید، این محصول می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد. این کرم دارای SPF ۵۰ بوده و مناسب آقایان با پوست معمولی است. این کرم دارای بافتی بدون چربی و سبک است که ظاهری مات روی پوست شما ایجاد خواهد کرد.

ضدآفتاب آرت وینا ضدلک، ضدخشکی پوست، آبرسان، روشن کننده و ضدآکنه است. این کرم حاوی عصاره‌ی چای سبز و گیاه شیرین بیان بوده و با رنگ بژ برای آقایان با پوست معمولی مناسب است و می‌تواند لک‌ها و جوش‌های صورتتان را تا حدودی پوشش دهد. این کرم را باید هر ۲ ساعت یک‌بار تمدید کنید و در شرایط تعریق زیاد، شست‌وشو با آب یا تابش شدید آفتاب، بهتر است در فاصله‌های زمانی کمتر مجددا آن را به پوست خود بزنید.

حرف آخر

مهم نیست سن شما چقدر است، اهمیت دادن به پوست مسئله‌ای نیست که بخواهید از آن خجالت بکشید! بنابراین اگر دوست دارید همیشه پوستتان جوان بماند، استفاده از کرم ضدآفتاب را دست کم نگیرید. محصولات فراوانی در بازار برای خرید موجود هستند؛ اگر قصد خرید یک محصول خارجی را داشتید، حتما از معتبر بودن فروشگاه و اصل بودن آن محصول مطمئن شوید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد