شناسه خبر: ۲۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

فوبیاهای عجیب | عجیب ترین فوبیاها | کمیاب ترین فوبیا

نادرترین فوبیاهای دنیا که شما را شگفت زده می کنند!

همه آدم ها در زندگی به فوبیا یا ترس از چیزهای عجیب و غریب دچارند. بیاین با هم چند تا از این فوبیاهای عجیب ببینیم.

فوبیا

پر بازدید

ترینی‌ها :

یه اختلال روانی که اکثر افراد بهش مبتلا هستند؛ فوبیا است. زمانی که شما دچار نوعی ترس غیرمنطقی به حیوانات، اشیا و مکان ها یا حتی رنگ ها می شوید؛ در واقع فوبیا دارید. در این خبر قرار است چند فوبیای عجیب که افراد به آن مبتلا هستند را به شما معرفی کنیم.

گاموفوبیا

فوبیا

 گاموفوبیا یک نوع اضطراب اجتماعی است؛ بنابراین هسته‌ی اصلی آن توسط جامعه شکل می‌گیرد. زنان و مردان به گونه‌ای متفاوت تحت تاثیر این ترس قرار می‌گیرند و دلیل آن را می‌توان به نحوه‌ی درک متفاوت جامعه از نقش زن و مرد در ازدواج نسبت داد. در مردان تداوم گاموفوبیا ممکن است تحت تاثیر انتظارات جامعه از آن‌ها به عنوان فرد تامین کننده باشد و این فشار معمولا از طرف جامعه تحمیل می‌شود و شریک زندگی در این ترس نقش چندانی ندارد. یکی دیگر از دلایل گاموفوبیا ناشی از ضربه‌های روحی است که فرد در گذشته تجربه کرده و این مورد در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود.

آرکی‌بوتیروفوبیا (ترس از چسبیدن کره‌ی بادم زمینی به سقف دهان)

Qu2tyXgJyKi9

یک فوبیای عجیب است که فرد مبتلا به آن از چسبیدن کره ی بادام زمینی به سقف دهانش می‌ترسد. این اتفاق همیشه در زمان خوردن کره‌ی بادام زمینی پیش می‌آید اما فرد مبتلا به این فوبیا از آن به شدت وحشت دارد.

 پوگونوفوبیا

فوبیا

اگر از ریش بترسیم به این فوبیا دچار هستیم. این فوبیا به این دلیل است که از تکه‌های غذای پنهان شده در ریش فرد می‌ترسید.

آریتموفوبیا (ترس از اعداد)

فوبیا

یک ترس عمیق و واقعی از اعداد است و نباید آن را با ترس از درس ریاضی در زمان مدرسه اشتباه گرفت. افراد مبتلا به این فوبیا با دیدن نماد اعداد و انجام عملیات ریاضی به شدت دچار ترس می‌شوند. ترس از اعداد می‌تواند به راحتی زندگی فرد را مختل کند چون آن‌ها را از انجام بسیاری از کارها و مشاغل بازمی‌دارد.

نوموفوبیا(ترس از بدون تلفن همراه بودن)

فوبیا

نوموفوبیا عبارت است از ترس از دست دادن گوشی تلفن همراه. این فوبیا در نوجوانان سراسر دنیا ریشه دارد.

زانتوفوبیا (ترس از رنگ زرد)

فوبیا

افراد مبتلا به این فوبیای عجیب از هر چیز زرد رنگی می‌ترسند. فرقی ندارد اتوبوس، گل یا غذا زرد باشد، آن‌ها هیچ علاقه‌ای به نزدیک شدن و مشاهده‌ی آن‌ها ندارند. زندگی برای این افراد واقعا سخت است چون رنگ زرد همه جا به چشم می‌خورد

 

گلوبوفوبیا (ترس از بادکنک)

 

فوبیا

میزان ترس تجربه شده در اثر گلوبوفوبیا در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است فردی از قرار گرفتن در نزدیکی بادکنک‌ها خودداری کند و فردی دیگر با دیدن تصویر بادکنک در تلویزیون هم درگیر اضطراب شدید شود. این ترس برای کودکان سختی‌های بیشتری نسبت به بزرگسالان دارد چون در مراسم تولد کودکان همیشه تعداد زیادی بادکنک وجود دارد.

اومفالوفوبیا(ترس از ناف)

فوبیا

افراد مبتلا به این فوبیای عجیب از لمس کردن و دیدن ناف می‌ترسند و نمی‌توانند به ناف خودشان هم نگاه کنند. حتی ممکن است ناف خود را با یک لایه باند و چسب بپوشانند تا اتفاقی هم آن را نبینند. این افراد هرگز حاضر به حضور در استخر نمی‌شوند.

این فوبیا گاهی با نام‌های اسپکتروفوبیا و کاتوپتروفوبیا هم شناخته می‌شود. فرد مبتلا به این فوبیا نمی‌تواند خود را در آینه تماشا کند و از نگاه کردن به هر سطح انعکاسی اجتناب می‌کند. این ترس می‌تواند ریشه در خرافات داشته باشد.

ایزوتروفوبیا(ترس از آینه)

فوبیا

این خرافات شکستن آینه را نشانه‌ی بدشانسی می‌دانند و معتقد هستند با نگاه کردن در آینه ممکن است موجودی ماوراءالطبیعه، مثل روح، را ببینند. اعتماد به نفس پایین باعث ایجاد این ترس عجیب است و گاهی آنقدر شدید می‌شود که فرد را دچار افسردگی می‌کند.

دیپنوفوبیا(ترس از غذا خوردن با دیگران)

فوبیا

این ترس معمولا با نام ترس از مهمانی هم شناخته می‌شود. فرد مبتلا به این فوبیای عجیب از هم‌کلام شدن با دیگران در حین غذا خوردن می‌ترسد. اغلب افرادی که به این ترس دچار هستند در کودکی به دلیل نحوه‌ی غذا خوردن یا عدم رعایت آداب سفره مورد تمسخر قرار گرفته‌اند. ترس از انتقاد شدن یکی دیگر از دلایل ایجاد این فوبیا است. همچنین این افراد از غذا خوردن در مقابل دیگران احساس ناخوشایندی دارند و ترجیح می‌دهند به تنهایی غذا را صرف کنند.

 آبلوتوفوبیا(ترس از حمام کردن)

فوبیا

ترس از حمام کردن، شستن یا تمیز کردن خود است. این فوبیا معمولا در کودکان رخ می‌دهد و با افزایش سن از بین می‌رود، اما مواردی هم در بزرگسالان به چشم خورده است. افراد مبتلا به این فوبیای عجیب از حمام کردن و دوش گرفتن خودداری می‌کنند و این موضوع تا جایی پیش می‌رود که به دلیل بوی نامطبوع بدنشان منزوی شده و در اجتماع حضور پیدا نمی‌کنند.

این ترس آن‌قدر شدید است که آن‌ها تحمل تنهایی رنج‌آور را به تحمل ترس ناشی از حمام کردن ترجیح می‌دهند. ممکن است این فوبیا در اثر پیش آمدن یک اتفاق یا آسیب در گذشته که با خیس شدن همراه بوده است ایجاد شود. در بعضی موارد این ترس ریشه در آب‌هراسی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد