شناسه خبر: ۷۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

نوشیدنی بدون شکر خانگی | طرز تهیه نوشیدنی بدون قند | طرز تهیه موهیتو بدون شکر

طرز تهیه ۶ نوشیدنی خنک و بدون شکر جایگزین نوشابه!

با تهیه شش مدل نوشیدنی طبیعی و مفید تابستانه که می توان جایگزین نوشابه های مضر کرد، همراه ما باشید.

نوشیدنی طبیعی بدون شکر

پر بازدید

ترینی‌ها :

استفاده از نوشیدنی های سالم و بدون شکر نقش مهمی در تامین سلامت ما دارند. بهتر است به جای استفاده از نوشابه های مضر در کنار وعده های غذایی از نوشیدنی های مفیدی استفاده کنیم که بار مثبتی برای بدن ما داشته باشند. در ادامه ۶ نوشیدنی مفید و خنک تابستانه را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه موهیتو رژیمی بدون شکر

 از مواد اولیه ضروری و اصلی این نوشیدنی، می‌توان به یخ، لیمو ترش و برگ‌های نعنا اشاره کرد. همچنین، در طرز تهیه موهیتو مقدار زیادی شکر استفاده می‌شود؛ اما، ما در این رسپی نوشیدنی بدون شکر خانگی، موهیتو را با استفاده از شیرین کننده استویا تهیه خواهیم کرد که چند صد برابر، طعمی شیرین‌تر از شکر دارد؛ اما، مقدار کالری آن صفر است و سبب افزایش قند خون یا اضافه وزن شما نمی‌شود. همچنین، شما می‌توانید در صورت تمایل، از عسل نیز برای شیرین کردن این نوشیدنی بدون شکر خانگی استفاده کنید. مواد لازم برای تهیه موهیتو خانگی در بخش زیر آورده شده‌اند.

موهیتو بدون شکر

مواد لازم تهیه نوشیدنی بدون شکر خانگی موهیتو

  •     لیمو ترش تازه 2 عدد
  •     یخ به مقدار لازم
  •     آب گازدار 1 پیمانه
  •     برگ نعناع به مقدار دلخواه
  •     استویا 2 قاشق مرباخوری

در اولین مرحله، یک لیوان را که دارای ابعاد و اندازه دلخواه شما است، انتخاب کنید. سپس، آب گازدار را در آن بریزید.در ادامه، لیمو ترش تازه را برش دهید، هسته‌های آن را جدا کنید و سپس، لیمو ترش را آب بگیرید و آن را به آب گازدار اضافه کنید. اگر می‌خواهید ظاهر نوشیدنی طبیعی‌تر باشد، می‌توانید کمی از پالپ لیمو را نیز در آن بریزید. سپس، کمی برگ نعناع را همراه با کمی یخ و شیرین کننده استویا در داخل مخلوط کن بریزید. همچنین، شما می‌توانید آب گازدار را به این ترکیب اضافه کنید و سپس مخلوط کن را روشن نمائید تا نوشیدنی کاملا هم زده شود.

مفیدترین نوشیدنی‌ها برای روزهای داغ تابستان + طرز تهیه

لازم به ذکر است که؛ برگ‌های استفاده شده در این نوشیدنی بایستی بدون ساقه باشند. تا زمانی هم زدن ترکیب را ادامه دهید که قالب‌های یخ در نوشیدنی کاملا خرد شوند و به دانه‌های ریزتری تبدیل گردند. در ادامه، نوشیدنی را در لیوانی خالی کنید و یک برش نازک از لیمو را لبه لیوان قرار دهید تا ظاهر نوشیدنی زیباتر شود.

نامکین لاسی (Namkeen Lassi)

نامکین لاسی (Namkeen Lassi)

نامکین لاسی، یک میان‌وعده لذیذ شمال هند است که با کشک و ادویه تهیه می‌شود و آن را به یکی از نوشیدنی‌های محبوب تابستان‌ها تبدیل کرده است. این نوشیدنی غنی از کلسیم، می‌تواند به شما در تقویت سیستم گوارشی کمک کند و درعین‌حال سلامت روده را نیز بهبود بخشد. دستور تهیه زیر دو لیوان نوشیدنی نامکین لاسی به همراه دارد.

مواد اولیه

  • کشک غلیظ زده شده کم‌نمک: ½ فنجان
  • نمک: ½ قاشق‌ چای‌خوری
  • پودر زیره سبز: ¾ قاشق چای‌خوری
  • نمک سیاه: ¼ قاشق ‌چای‌خوری
  • آب: ۱ فنجان

دستورالعمل تهیه نامکین لاسی

یک کاسه بزرگ که گود باشد انتخاب کنید. کشک را به همراه پودر زیره سبز، نمک معمولی و نمک سیاه در کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا یک‌دست شوند. اکنون نوبت اضافه‌کردن آب است. یک فنجان آب ‌خنک را هم آهسته‌آهسته اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کشک‌ها بریده‌بریده نشود. اگر هنوز محتویات ظرف غلیظ است نصف فنجان آب اضافه کنید تا غلظت آن به‌اندازه یک اسموتی باشد. نامکین لاسی را در دو لیوان بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود.

نکته: در صورت در دسترس نبودن نمک سیاه، نمک معمولی را جایگزین کنید.

طرز تهیه موهیتو و خیار بدون شکر

یکی دیگر از انواع نوشیدنی‌های موهیتو که می‌توانید آن را بدون استفاده از شکر در منزل تهیه نماید، موهیتو خیار است!

موهیتو خیار

مواد لازم برای تهیه موهیتو خیار

  •     آب گازدار 1 پیمانه
  •     لیمو ترش 1 عدد
  •     خیار با پوست 1 عدد
  •     برگ نعناع به مقدار دلخواه
  •     شیرین کننده استویا ½ قاشق مرباخوری

در ابتدا، پودر شیرین کننده طبیعی استویا را همراه با لیمو ترش و کمی برگ نعناع، در ظرف مورد نظر خود ترکیب نمائید. در صورتی که پودر استویا در دسترس ندارید، می‌توانید به جای استفاده از آن، عسل را برای شیرین کردن موهیتو به نوشیدنی اضافه کنید. در ادامه، کمی خیار را به صورت باریک و نواری برش بزنید و آن را به ترکیب خود بیافزائید. شما می‌توانید در صورت تمایل، خیار را رنده کرده و سپس به نوشیدنی اضافه کنید.

پس از انجام این مراحل، یخ را به مقدار لازم خرد کنید و در داخل لیوان بریزید. در آخر، آب گازدار را به مقدار دلخواه خود، به مواد نوشیدنی بیافزائید.

جال جیرا

جال جیرا

نوشیدنی ایده‌آل برای مبارزه با گرمای تابستان و بررسی درمان دیابت نوع ۲، جال جیرا است. همچنین چندین مزیت سلامتی از جمله هضم بهتر و افزایش متابولیسم را ارائه می‌دهد. این نوشیدنی می‌تواند نوشیدنی ایده‌آلی برای میهمانان سرزده‌تان باشد یا زمانی که نمی‌خواهید چیزی پیچیده درست کنید. این میزان از مواد ۴ لیوان جال جیرا به همراه دارد.

روزتو با این نوشیدنی ها شروع کنی تا شب سرحالی!

مواد لازم

  • برگ نعنا خرد شده: ¾ فنجان
  • برگ گشنیز خرد شده: ۱ فنجان
  • زنجبیل رنده شده: ۱ قاشق چای‌خوری
  • آب لیمو: ۴ قاشق غذاخوری
  • پودر انبه خشک: ۱ و ½ قاشق چای‌خوری
  • دانه زیره: ۱ و ½ قاشق چای‌خوری
  • دانه رازیانه: ½ قاشق چای خوری
  • دانه فلفل سیاه: ½ قاشق چای خوری
  • نمک سیاه: ۱ قاشق چای خوری
  • آب: ۳ قاشق غذاخوری

دستور تهیه جال جیرا

از آسیاب برای آسیاب‌کردن دانه‌های زیره، رازیانه و فلفل سیاه به‌صورت پودر ریز استفاده کنید. نمک و پودر انبه خشک را به مخلوط ادویه‌ها اضافه کنید. مخلوط‌کن را بردارید و آن را با ۳ قاشق غذاخوری آب، برگ نعنا، برگ گشنیز و ادویه آسیاب شده مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا یک خمیر یکنواخت به دست آید. این خمیر را با چهار لیوان آب سرد، نمک و لیمو ترکیب کنید و به‌صورت سرد سرو کنید.

طرز تهیه شربت بدون شکر بیدمشک

مواد لازم مقدار مورد نیاز
عرق بیدمشک 2 لیوان
عسل 1 تا 2 قاشق
آب 4 لیوان
آب لیمو به میزان لازم

برای تهیه شربت بیدمشک در منزل، آب را در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت قرار دهید. شعله را خاموش کرده و عسل را به آن اضافه کنید و بگذارید شربت سرد شود.

شربت بیدمشک بدون شکر

در این مرحله بیدمشک را به شربتی که غلیظ و سرد شده اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود.

برای آماده سازی شربت بیدمشک جهت سرو، یک لیوان آب را با 1 یا 2 قاشق غذاخوری از این شربت مخلوط کنید. چند قطره آبلیمو و چند تکه یخ به آن اضافه کنید. لیوان را برای سرو به مهمانان ارائه کنید.

می‌توانید شربت بیدمشک با عسل را به عنوان یک نوشیدنی خوشمزه و مفید در نظر بگیرید که برای تقویت دستگاه گوارش گزینه‌ای عالی است. همچنین این نوشیدنی افزایش اشتها، درمان اسهال، کاهش قند خون، تقویت قلب، آرامش اعصاب و پاک‌سازی کیسه صفرا را هم به همراه دارد

آب الکترولیت

آب الکترولیت

 

یکی از نوشیدنی‌های محبوب و پرطرفدار نوشابه و آب‌های گازدار هستند. آب الکترولیت می‌تواند یک نوشیدنی جایگزین برای این دسته از نوشیدنی‌ها باشد که به ورزشکاران، افراد دیابتی و اشخاصی که دارای رژیم غذایی خاص هستند بسیار توصیه می‌شود. در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، سطح انسولین کاهش می‌یابد و با آن، کلیه‌ها سدیم کمتری را حفظ می‌کنند. همان‌طور که آب را دفع می‌کنید، مواد معدنی مهم مانند الکترولیت‌های کلسیم، سدیم، منیزیم، کلرید و پتاسیم نیز از سیستم گوارش شما دفع می‌شوند. بنابراین مهم است که دوباره این مواد را جایگزین کنید تا از علائم منفی مانند سبکی سر و کم‌آبی جلوگیری کرده باشید. نوشیدن آب الکترولیت برای ورزشکاران و بیماران دیابتی یا افرادی که در بستر بیماری هستند، بسیار مفید است. برای تهیه یک لیوان از این نوشیدنی کافی است طبق دستور زیر پیش بروید:

مواد لازم

  • آب بدون گاز: ۱ لیوان
  • آب‌لیمو: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک: ۱/۵ قاشق‌ چای‌خوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه آب الکترولیت

برای شروع به یک بطری یا شیکر لازم داریم، آب بدون گاز، آب‌لیمو، نمک و عسل را داخل ظرف ریخته و به‌خوبی تکان دهید تا دانه‌های نمک و عسل به‌خوبی در مایعات حل شود و قسمت بالایی ظرف، کف تشکیل شود. برای تهیه این نوشیدنی کمتر از ۵ دقیقه زمان است. اگر تمایل دارید نوشیدنی خود را خنک بنوشید بهتر است ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

 

طرز تهیه شربت بدون شکر به لیمو

طرز تهیه شربت بدون شکر به لیمو

برای تهیه شربت به لیمو بدون شکر هم به مواد زیر نیاز داریم.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آب 1 تا 2 لیوان
عسل 2 تا 3 قاشق
برگ به لیمو تازه 1 لیوان

در مرحله اول، آب را در قابلمه بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. زمانی که آب جوشید، شعله را خاموش کنید. بعد از خاموش کردن شعله، عسل و برگ‌های تازه به لیمو را به شربت اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه دم بکشد. سپس شربت را با صافی صاف کنید تا برگ‌های به لیمو جدا شوند. تا زمان خنک شدن کامل شربت می‌توانید سری به مقاله طرز تهیه آب طعم دار بزنید. شربت را در ظرف خشک و تمیز قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. برای سرو شربت، 1 تا 2 قاشق شربت را در لیوان بریزید و آن را با آب سرد پر کنید. می‌توانید برای طعم دهی بیشتر، به شربت خودتان آبلیموی تازه هم اضافه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد