شناسه خبر: ۵۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد

خورشت لوبیا سبز بدون گوشت | خورشت لوبیا سبز با مرغ

ناهار امروز: خورشت لوبیا سبز به 5 روش؛ تجربه ای متفاوت و طعم لذت بخش + طرز تهیه

اگر طعم لوبیا سبز را دوست دارید، حتما طرز تهیه خورشت لوبیا سبز را هم باید بدانید، اما هر کسی نمی داند که این خورشت را می توان به 5 روش مختلف درست کرد.

خورشت لوبیا سبز

پر بازدید

ترینی‌ها :

خورشت لوبیا سبز، غذایی خوشمزه و بین المللی است که هم با گوشت و هم به صورت گیاهی درست می شود. خورشت لوبیا سبز فواید زیادی برای بدن دارد و منبع عالی از آهن را برای بدن تامین می کند. در ادامه 5 روش تهیه خورشت لوبیا سبز را قرار داده ایم.

خورش لوبیا سبز

  • تعداد نفرات    4 نفر
  • زمان آماده سازی    15 دقیقه
  • زمان پخت غذا    2 ساعت
  • میزان سختی    متوسط

خورش لوبیا سبز رایج

طعم خورشت لوبیا سبز هم با گوشت و هم بدون آن عالی است. البته در تمام رسپی‌ها نکته مهمی وجود دارد و آن، نحوه تفت دادن لوبیا سبز است. برای این منظور، لوبیا سبزها را فقط در حدی که کمی تفت خورده و تغییر رنگ دهند، حرار دهید. به یاد داشته باشید که تفت دادن طولانی مدت لوبیا سبزها، باعث سفت شدن و خشک شدن بافت آن‌ها می‌شود. در ادامه، مواد لازم و مراحل درست کردن خورش لوبیا سبز را با هم می‌بینیم:

مواد لازم

برای پخت خورشت لوبیا سبز خانگی، مواد اولیه جدول زیر را فراهم کنید:

  • گوشت خورشتی    400 گرم
  • پیاز درشت    1 عدد
  • لوبیا سبز    300 گرم
  • گوجه فرنگی    2 عدد
  • سیر    2 حبه
  • رب گوجه فرنگی    2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو یا گرد لیمو    1 قاشق چایخوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه    به مقدار لازم
  • روغن    به مقدار لازم

ناهار امروز: خورشت بامیه؛ با عطر و طعم اصیل جنوبی! + طرز تهیه

مراحل تهیه خورش لوبیا سبز

دستور پخت خورش لوبیا سبز مطابق مراحل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در تابه‌ای مناسب با مقداری روغن تفت دهید تا سبک و نرم شود.
  • مرحله دوم: حالا سیرها را پوست کنده و به صورت ریز خرد یا رنده کنید. سپس، آن‌ها را به پیاز افزوده و کمی به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر بلند شود.
  • مرحله سوم: در ادامه، به مخلوط سیر و پیاز مقداری زردچوبه و فلفل سیاه بزنید. سپس، گوشت‌های تکه‌ای را اضافه کرده و خوب با بقیه مواد تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و کاملا سرخ شود.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه خورش لوبیا سبز ، 1 لیوان آب جوش به قابلمه حاوی گوشت اضافه کنید. سپس، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم کاملا مغزپخت شود.

نکته: پخت گوشت بین 1 تا 1.5 ساعت طول می‌کشد. در طول این مدت، میزان آب گوشت را چک کنید و در صورت نیاز، مقداری آب جوش اضافه کنید.

  • مرحله پنجم: در طول پخت گوشت، به سراغ آماده کردن لوبیا سبز بروید. به این ترتیب که آن‌ها را شسته و به صورت تکه‌های یکدست 1 تا 2 سانتی‌متری خرد کنید.
  • مرحله ششم: در ادامه، لوبیا سبزها را به مدت 15 دقیقه داخل ظرفی جداگانه بخارپز کنید. سپس، آن‌ها را داخل مقدار کمی روغن تفت دهید تا رنگ لوبیاها تغییر کند. لوبیا سبزها را کنار بگذارید و دوباره به سراغ گوشت بروید.
  • مرحله هفتم: وقتی گوشت پخت، رب گوجه فرنگی را در تابه‌ای دیگر با مقداری روغن تفت داده و به خورشت لوبیا سبز اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: حالا، لوبیا سبزهای تفت خورده را هم در خورشت بریزید. سپس، گوجه فرنگی‌ها را هم به صورت نگینی و درشت خرد کرده و به خورش اضافه کنید.
  • مرحله نهم: در نهایت، گرد لیمو را اضافه کرده و میزان نمک خورشت را اندازه کنید. بعد از چند جوش ریز، خورشت خوشمزه شما جا افتاده و آماده سرو است.

نکته مهم: فراموش نکنید که در طرز تهیه انواع خورش‌های گوشتی مانند همین رسپی یا طرز تهیه خورش بامیه و…، حتما اضافه کردن نمک را به آخر کار موکول کنید تا خللی در پخت گوشت ایجاد نشود.

خورشت باقالی سبز؛ خوشمزه تر از باقلا قاتق گیلانی + طرز تهیه

طرز تهیه خورش لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده

برای پخت خورش لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده، 2 روش مختلف وجود دارد. اول اینکه می‌توانید با استفاده از گوشت چرخ کرده، مقداری آرد نخودچی و پیاز رنده شده، کوفته قلقلی درست کنید. سپس، لوبیا سبز، هویج و کوفته قلقلی‌ها را به صورت جداگانه تفت داده و در نهایت در تابه‌ای که حاوی پیازداغ و رب گوجه است، بریزید. حالا مقداری آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید خورشت بپزد و جا بیفتد. در اواخر پخت هم باید چاشنی‌های لازم مانند آبلیمو و نمک را اضافه کنید.

خورشت لوبیا سبز

دستور دیگر این است که لوبیا سبز را با مقداری پیاز تفت خورده، ادویه و آب، به صورت جداگانه بپزید. سپس، در تابه‌ای دیگر گوشت چرخ کرده را با پیاز تفت دهید و مقداری پوره گوجه و ادویه به آن اضافه کنید. در نهایت، وقتی سس گوشت به غلظت مناسبی رسید و لوبیا سبز آب خود را کشید، لوبیا سبزها را همراه با این سس نسبتا غلیظ گوشتی سرو کنید.

معمولا به ازای 3 فنجان لوبیا سبز، 300 گرم گوشت چرخ کرده لازم است. البته اگر بخواهید از طرز تهیه خورش لوبیا سبز و هویج استفاده کنید، می‌توانید به ازای این مقادیر، 2 فنجان هویج هم اضافه کنید.

طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ و هویج

در این رسپی، به ازای 4 تکه ران یا سینه مرغ، به 300 گرم لوبیا سبز، 2 عدد هویج و 2 عدد پیاز نیاز دارید. در صورت تمایل، 2 حبه سیر هم اضافه کنید تا خورشت لوبیا سبز شما عطر و طعم بهتری داشته باشد.

خورشت لوبیا سبز

در تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ ، لوبیا سبز و هویج را به صورت جداگانه با کمی روغن تفت داده و کنار بگذارید. سپس، مرغ را همراه با پیاز خلالی و سیر، تفت داده و رب و ادویه‌های لازم را اضافه کنید. در ادامه، لوبیا سبز و هویج تفت خورده را همراه با 2 لیوان آب جوش در قابلمه حاوی مرغ بریزید و اجازه دهید خورشت لوبیا سبز با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. فراموش نکنید که در 15 دقیقه پایانی پخت، آبلیمو و نمک را اضافه کنید. البته می‌توانید در صورت تمایل، مانند طرز تهیه خورش قارچ ، مقداری هم زعفران دم کرده در خورشت بریزید.

طرز تهیه خورش لوبیا سبز بدون گوشت

این رسپی، یک انتخاب ایده‌آل برای گیاهخواران و افراد دارای رژیم است. برای پخت آن کافیست 1 عدد پیاز را در کمی روغن زیتون تفت داده و 2 عدد هویج اسلایس شده را به همراه یک سیب زمینی نگینی شده و مقداری رب گوجه به آن اضافه کنید. سپس، به اندازه 1 بشقاب پلویی، لوبیا سبز خرد شده اضافه کنید. حالا مقداری آب بریزید و ادویه‌های لازم مانند پودر دارچین، پودر لیمو عمانی، زردچوبه، فلفل و نمک را هم بیفزایید و اجازه دهید خورشت لوبیا سبز گیاهی شما جا بیفتد.

خورشت باقالی سبز؛ خوشمزه تر از باقلا قاتق گیلانی + طرز تهیه

طرز تهیه خورش لوبیا سبز در زودپز

در صورت استفاده از زودپز، زمان طبخ خورشت به حدود 1 تا 1.5 ساعت کاهش می‌یابد. در این روش، لوبیا سبزها را مدت کوتاهی تفت داده و همراه گوشت داخل زودپز بریزید تا با مقداری آب پزند. سپس، در تابه‌ای دیگر پیاز را با زردچوبه و فلفل سیاه تفت داده و مقداری گوجه فرنگی، سیب زمینی و هوریج خلالی شده به آن اضافه کنید. در ادامه، مقداری آب و نمک بریزید و اجازه دهید با شعله ملایم بپزد. در نهایت، گوشت و لوبیا سبز پخته شده در زودپز را به محتویات تابه اضافه کنید و 30 دقیقه دیگر صبر کنید تا خورشت جا بیفتد. در اواخر پخت، چاشنی آبلیمو را هم اضافه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد