شناسه خبر: ۵۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

غذای نونی با سویا | غذای برنجی با سویا | خورشت با سویا

انواع غذا با سویا؛ یک انتخاب خوشمزه و مقرون به صرفه! + طرز تهیه

غذا با سویا یکی از بهترین گزینه هاست برای جایگزین کردن گوشت و مرغ. در ادامه می توانید انواع غذاهایی که می توانید با سویا درست کنید را ببینید.

غذا با سویا

پر بازدید

ترینی‌ها :

غذا با سویا می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت و مرغ باشد. غذا با سویا یکی از انتخاب های مهم گیاهخواران است. در ادامه می توانید ببینید غذا با سویا چه تنوع زیادی دارد و از آن ها ایده بگیرید.

انواع غذا با سویا و سیب زمینی

تنوع غذاها با سویا و سیب زمینی نشان می‌دهد که می‌توان با این دو ماده اصلی، انواع غذای ساده و سریع و همچنین متنوع و خوشمزه‌ای را تهیه کرد. با ترکیب این دو ماده می‌توان از خواص مفید سویا و طعم و مزه سیب زمینی بهره‌برد. انواع غذاهایی که با سویا و سیب زمینی تهیه می‌شوند، می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • کتلت سویا و سیب زمینی

سویای خیس شده و اب گرفته شده را با میکسر له کرده، سپس پیاز و سیب زمینی رنده شده را به همراه تخم‌مرغ و ادویه‌های دلخواه (پودر آویشن، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پاپریکا)  و سبزی های معطر مخلوط کرده و خوب ورز دهید. بعد به صورت کتلت سرخ کنید و با گوجه، خیار شور، کاهو خرد شده و سس دلخواهتان میل نمایید.

کتلت سویا و سیب زمینی

  • خوراک سویا با پوره سیب زمینی

سیب زمینی را پخته و رنده کرده، بعد کره، شیر ، نمک و فلفل را به سیب زمینی هایی که روی حرارت قرار داده ایم، اضافه می کنیم. سویا و فلفل دلمه ای را به پیاز تفت شده اضافه می کنیم. در ظرف مورد نظر ابتدا مخلوط سیب زمینی ها را پهن کرده و بعد مخلوط پیاز و سویا و سپس پنیر پیتزا را می ریزیم و داخل فر قرار می دهیم. و  همراه با سس‌ها و ادویه‌های موردعلاقه تهیه کرده و سپس آن را به همراه سیب زمینی پخته سرو می‌کنند.

شام امشب، کتلت سویا؛ یک جایگزین مناسب و خوشمزه برای گوشت!

  • نودل با سویا و سیب زمینی

نودل را همراه با ادویه های موجود داخل بسته بندی بپزید. سویا سس را به همراه سیب زمینی سرخ شده و ادویه ها و سبزیجات دلخواه اضافه و مخلوط کنید.

غذای نونی با سویا

سویا به عنوان یک منبع عالی پروتئین گیاهی معروف است و باعث می‌شود غذاهای نونی با سویا از نظر تغذیه، مقرون به صرفه باشند و همچنین از طعم و مزه خوبی نیز برخوردار باشند. برخی از انواع غذا نونی با سویا عبارتند از:

  • کوفته سویا

برنج و لپه خیس کرده و آبکشی شده را همراه با گوشت و سویا چرخ کنید. بعد از اضاه کردن پیاز رنده شده، نمک، زردچوبه، فلفل، مرزه، شوید، آرد نخودچی، تخم مرغ و زرشک به مخلوط سویا، چند دقیقه کاملا مواد را ورز دهید. سپس از مایه برداشته و به حالت کوفته در می آوریم. به پیاز داغ تفت داده شده مقداری رب، زرشک، آبلیمو، کمی مرزه و شوید خرد شده و آب اضافه کرده و بعد از به جوش آمدن، کوفته ها را داخل آن بریزید. بعد از 2 ساعت غذا با سویای ما آماده است و می توانید همراه با نان و سبزی خوردن میل نمایید.

کوفته سویا

  • دلمه‌ی سویا

سویای خیس خورده و آبکشی شده را همراه با کمی روغن تفت دهید و بعد هم مقداری پیازچه و قارچ به آن اضافه کرده و تا زمانی که آب قارچ کشیده شود، به تفت دادن ادامه دهید. بعد هم رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و آویشن را همراه با گوجه فرنگی خرد شده، ذرت و نخود فرنگی به مخلوط اضافه نمایید.

مقدار کمی آب بریزید و بگذارید تا مواد کاملا بپزد و نهایتاً سس کچاپ را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید. کمی از مواد برداشته و داخل فلفل دلمه‌ای از وسط نصف شده که داخلش پنیر پیتزا گذاشته ایم، بگذارید و روی آنها را با ورق دیگری از پنیر پیتزا پوشش دهید. سپس داخل ظرف مورد نظر چیده و داخل فر قرار دهید تا پنیرها ذوب شوند. نوش جانتان!

سمبوسه سویا، خوراک قارچ با سویا، پیراشکی سویا، همبرگر سویا، کتلت سویا، کباب کوبیده با سویا، ماکارونی با سویا، سوفله بادمجان و سویا و... برخی دیگر از انواغ غذا با سویا و سیب زمینی و غذا نونی با سویا هستند که می توانید برای ناهار یا شامتان بپزید و از طعم و مزه لذیذ آنها لذت ببرید.

ماکارونی با سویا

ماکارونی ها را داخل آب جوشی که کمی نمک، زردچوبه و روغن ریخته ایم، بریزید و بعد از نرم شدن، آنها را آبکشی نمایید. طرز تهیه سس ماکارونی بدین صورت است که پیازهای خلالی ریز خرد شده را تفت داده و سپس سویاهای خیس خورده و آبکشی شده را به آنها اضافه نمایید.

بعد از مدتی تفت دادن سویاها، نمک، زردچوبه، فلفل، ادویه کاری و رب گوجه فرنگی را مخلوط کرده و برای گرفتن بوی خامی رب، مواد را چند دقیقه دیگر تفت دهید. برای خوش رنگ و خوش طعم شدن مایه ماکارونی می توانید کمی جعفری ساطوری و کمی آبلیمو به آن اضافه نمایید. داخل قابلمه مورد نظر، ته دیگ سیب زمینی انداخته و سپس یک لایه ماکارونی و یک لایه هم از مایه بریزید. به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شده و سپس ماکارونی را را دم بگذارید.

ماکارونی با سویا

توجه: مهم است که در تهیه انواع غذاها با سویا برای کودکان، مقادیر مصرف را با توجه به راهنمای تغذیه کودکان و سن آن‌ها تنظیم کنید. همچنین، در صورت وجود حساسیت یا آلرژی نسبت به سویا، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

۶ روش درست کردن ماکارونی برای سلیقه های مختلف + آموزش

غذاهای برنجی با سویا

  • استانبولی با سویا

سویاهای خیس خورده و آبکشی شده را همراه با مقداری نمک و آبلیمو، داخل روغن تفت می دهیم. لوبیا سبزهای آب‌پز‌شده را همراه با رب، مقداری زردچوبه و فلفل به مخلوط اضافه و کمی تفت می دهیم. برنج را آبکشی کرده و بعد از انداختن ته دیگ مورد نظر، به ترتیب لایه هایی از برنج و مایه سویا و و لوبیا سبز را داخل قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا برنج مان دم بکشد. می‌توانید این غذا برنجی با سویا را همراه با سالاد یا ماست سرو و میل نمایید.

  • عدس پلو با سویا

سویاها را همراه با آبلیمو و عدس ها را همراه با کمی نمک جداگانه بپزید. بعد از پختن، هر دو را آبکشی کرده و آب سویاها را با دست می گیریم. کشکش های پاک شده را نیز خیس می کنیم و بعد از مدتی آبکشی کرده و اجازه می دهیم تا کمی خشک شوند.

پیاز های خلالی ریز خرد شده را سرخ می کنیم و بعد از سرخ شدن شان، سویا و کشکش را اضافه کرده و چند دقیقه تفت شان می دهیم. نمک و زعفران دم کرده و گردوی خرد شده را اضافه و حرارت را خاموش می کنیم برنج را آبکشی کرده و بعد از انداختن ته دیگ مورد نظر، به ترتیب لایه هایی از برنج، عدس و مایه سویا را داخل قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا برنج مان دم بکشد.

طرز تهیه انواع خورشت با سویا

  • خورش کرفس رژیمی و خوشمزه با سویا

برای تهیه این غذای رژیمی، بعد از سرخ کردن پیاز، سویا و کرفس های خرد‌شده را اضافه و خوب تفت می دهیم. بعد هم رب گوجه فرنگی، نمک، ادویه، فلفل و آب را اضافه و می گذاریم تا آب به جوش بیاید. بعد هم جعفری و نعنای تفت داده شده در روغن را اضافه، حرارت را کم کرده و می گذاریم تا خورشت مان جا بیفتد. نهایتاً کمی غوره یا آبغوره اضافه و با برنج سرو می کنیم.

قیمه با سویا

  • خورش قیمه با سویا

پیازهای خلالی ریز خرد شده را تفت داده و سپس سویاهای خیس خورده و آبکشی شده و رب گوجه فرنگی را به آنها اضافه نمایید و مدتی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین را همراه با مقداری آب به مخلوط اضافه کرده و بعد از به جوش آمدن آب، لپه پخته شده با مقداری نمک و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم.

نهایتا لیمو خشک‌ها و سیب زمینی های سرخ شده را اضافه، حرارت را کم کرده و می گذاریم تا خورش جابیفتد. بعد هم زعفران دم کرده را اضافه و بعد از کشیدن در ظرف سرو، سیب زمینی سرخ شده را روی آن بریزید. این خورشت با سویا یک غذای لذید همراه با کته یا برنج در کنار ماست و سبزی خوردن می باشد.

ترفندهای پخت غذا با سویا

  • خیساندن سویا: قبل از استفاده از سویا در غذاها، آن را برای مدتی در آب گرم بخیسانید تا نرم شوند. این کار باعث می‌شود سویا سریعتر پخته شده و طعم بهتری بگیرد.
  • تفت دادن سویا: قبل از اضافه کردن سویا به غذا، می‌توانید آن را به صورت کوتاهی تفت دهید تا رایحه خامی آن گرفته شود و طعم بهتری داشته باشد. توجه داشته باشید که چون سویا خشک است، روغن را سریع جذب می‌کند، بنابراین در صورت نیاز مقدار دیگری روغن به قابلمه اضافه کنید که سویا نسوزد.
  • استفاده از سس سویا: سس سویا می‌تواند به غذاها طعم و مزه خاصی بدهد. می‌توانید سس سویا را به صورت ملایم به غذا اضافه کنید تا طعم غذا تغییر کند و آن را جذاب‌تر کند.
  • استفاده از روش‌های مختلف پخت: می‌توانید انواع غذا با سویا را به صورت برشته، سرخ شده، تفت داده شده یا پخته در آب تهیه کنید. این روش‌ها باعث می‌شوند طعم و بافت سویا تغییر کند و غذاهای شما متنوع تر شوند.
  • استفاده از ادویه‌ها: اضافه کردن سبزیجات و ادویه‌های مختلف مانند زردچوبه، زعفران، شوید و هل به غذاهای تهیه شده با سویا می‌تواند طعم و مزه آن‌ها را تغییر دهد و تجربه‌ی متفاوتی را به شما بدهد.
  • مدت زمان پخت مناسب: در پخت غذاهای سویا، می‌توانید به مدت زمان پخت دقت کنید تا سویا کاملاً پخته شود. بسته به نوع غذا و سویای استفاده شده، زمان پخت ممکن است متفاوت باشد.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد