شناسه خبر: ۲۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

ایده شام | غذا برای شام | معرفی غذای سبک برای شام

10 ایده غذای ساده و سبک مناسب شام

گاهی واقعا میمونیم که برای شام چی درست کنیم. این برنامه غذای احتمالا بتونه کمکت کنه تا تصمیم بگیری برای شب چی درست کنی!

شام

پر بازدید

ترینی‌ها :

انتخاب غذا برای وعده های غذایی خیلی سخته مخصوصا که باید طوری باشه تا همه خانواده بپسندن. ما بهتون یک سری غذای ساده و سبک معرفی می کنیم که برای شام مناسب هستند. پس اگه هنوز تصمیم نگرفتی برای شام چی درست کنی این غذاها انتخاب خوبی هستند. در ادامه 10 غذای ساده و سبک مناسب شام رو براتون گفتیم.

غذاهای ساده و سبک مناسب شام

  • فلافل

فلافل را به عنوان یک غذای پرطرفدار جنوبی می‌شناسیم. اما این یک غذای اصیل لبنانی است و به طور کل در کشورهای عربی بسیار محبوب است. البته طرز تهیه فلافل لبنانی کمی متفاوت‌ از فلافلی است که ما در ایران درست می‌کنیم. فلافل در بین گیاه‌خواران و وگان‌ها هم یک غذای نونی محبوب است. چرا که هیچ گوشت یا فرآورده حیوانی در تهیه آن استفاده نشده است، ضمن این که بسیار مقوی است. نخود و سبزیجات، این غذا را تبدیل به منبعی از ویتامین و پروتئین کرده‌ است.

مدت زمان آماده سازی و پخت این غذا حدود یک ساعت و نیم است. در صورتی که زمان کافی برای پخت فلافل ندارید، می‌توانید از فلافل نیمه آماده استفاده کنید. اگر به دنبال یک وعده غذای جنوبی و تند هستید، فلافل یک گزینه مناسب است.

فلافل

  • تست فرانسوی

یکی از انواع غذای نونی خوشمزه برای وعده صبحانه تست فرانسوی است. اگر انواع تست را دوست داشته باشید، پس تست فرانسوی یکی از غذاهای محبوب شما خواهد بود. تست فرانسوی را به عنوان صبحانه، عصرانه یا یک وعده غذای سبک می‌توانید میل کنید. زمان آماده‌سازی و پخت این غذای نونی فرانسوی در مجموع حدود ۴۰ دقیقه است. نان، پنیر پارمسان، شیر و تخم مرغ پایه اصلی این تست هستند. تست فرانسوی را در یک چشم به هم زدن آماده کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید.

با این خمیر جادویی همه کاره، هر چیزی که بخوای میتونی درست کنی!

تست فرانسوی

  • کوکو سبزی

کوکو، خانواده بزرگی از غذاهای ساده ایرانی است که دو عضو پرطرفدار آن، کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی است. تهیه کوکو سبزی بسیار ساده است و برای این کار فقط به سبزی کوکویی، چند تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های دیگر احتیاج است. پس از مخلوط کردن همه مواد، مایه کوکو را داخل یک تابه نچسب بریزید و هر دو طرف آن را سرخ کنید.

نان سیر رو تو خونه و خیلی آسون درست کن | آموزش تهیه نان سیر با نان باگت

فوت کوزه‌گری مربوط به تهیه کوکو سبزی ترد و اصطلاحا پوک، اضافه کردن مقداری آرد در صورت رقیق بودن بیش از حد مایه کوکو است. این غذای خوشمزه را همراه با گوجه خرد شده، خیارشور یا ترشی سرو کنید.

کوکو سبزی

  • الویه

الویه به عنوان یک غذای نونی که به صورت سرد سرو می‌شود در ایران طرفداران زیادی دارد. الویه نه تنها پای ثابت سفره دورهمی‌های دوستانه است، بلکه این غذا محبوب کودکان هم بوده و به عنوان یکی از ساندویچ‌های خوشمزه کودکان هم شناخته می‌شود. طرز تهیه الویه کار سختی نیست. ضمن این که الویه را در هر وعده غذایی می‌توانید میل کنید.

برای تهیه الویه ، سیب زمینی، هویج، نخودفرنگی، سینه مرغ و خیارشور از ترکیبات اصلی این غذا هستند که با سس مایونز و ادویه طعم‌دار می‌شوند. به الویه می‌توانید ترکیبات جدیدی هم اضافه کنید. به طور مثال، به جای سینه مرغ از ژامبون استفاده کنید و یا جعفری تازه خرد شده را برای خوش‌طعم و خوش‌عطر شدن به مواد اولیه اضافه کنید. مدت زمان آماده‌سازی و پخت الویه حدود یک ساعت و نیم است.

الویه

  • نرگسی

نرگسی نوعی غذای شمالی است که از تفت دادن اسفناج پخته با کمی پیاز درست می‌شود. به صورت سنتی به آن تخم مرغ هم اضافه می‌شود. برخی از افراد از ایده تهیه نرگسی برای درست کردن املت اسفناج استفاده می‌کنند با این تفاوت که هنگام آماده‌سازی از مقدار بیشتری تخم مرغ یا مقدار کمتری اسفناج نسبت به دستور اصلی نرگسی استفاده می‌کنند.

میدونی با سیب زمینی چند نوع غذا میتونی درست کنی؟

بسیاری از مردم بر این باورند که پختن اسفناج ویتامین‌های آن را از بین می‌برد. اما درست برعکس، پختن این سبزی مغذی باعث کاهش میزان اگزالات موجود در آن شده و بدین ترتیب جذب آهن را آسان‌تر می‌کند. یکی دیگر از نکات حائز اهمیت تهیه نرگسی اسفناج، مزه‌دار کردن اسفناج پخته شده با سیر یا پیاز خرد شده و ادویه‌هایی مانند زردچوبه و فلفل سیاه است

نرگسی

  • کله جوش

کله جوش یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که در مناطق مختلف کشورمان به روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود. در کنار کله جوش اصفهانی، که گفته می‌شود اصالت این غذا مربوط به اصفهان است، کله جوش کرمانی و ترکی هم محبوبیت زیادی دارد.

کله جوش را می‌توانید با گوشت قلقلی هم تهیه کنید. تنها موادی که برای تهیه کله جوش لازم دارید کشک، نعنا داغ و گردو است. برای داشتن یک کاسه کله جوش خوشمزه با بافت غلیظ، سعی کنید حتما از کشک مرغوب استفاده کنید

کله جوش

  • کشک بادمجان

در بسیاری از غذاهای ایرانی از بادمجان استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها کشک بادمجان است. این غذای خوشمزه و پرطرفدار که در اکثر مهمانی‌ها به عنوان پیش غذا حضور دارد، می‌تواند انتخاب خوبی برای یک شام سبک و جوابی برای سوال چی درست کنم، باشد. تهیه کشک بادمجان در خانه بسیار آسان است. علاوه بر آسانی مراحل تهیه، مواد ساده‌ای هم دارد که می‌توانید با یک خرید جزئی همه آن‌ها را تهیه کنید.

ترکیب بادمجان پخته شده، کشک و گردوی کشک بادمجان، یک غذای خوشمزه و مقوی را برای وعده شام شما می‌سازد. برای تزیین روی آن می‌توانید از پیاز داغ، نعناع داغ و سیر داغ استفاده کنید. در صورت تمایل مقداری از موادی که برای تزیین آماده کرده‌اید را داخل کشک بادمجان هم بریزید تا با غذا ترکیب شود. همین‌طور، در صورت امکان بادمجان‌ها را روی اجاق گاز یا زغال کباب کنید تا طعم دودی بگیرند. استفاده از بادمجان کبابی عطر و طعم به مراتب خاص‌تری را به غذای شما می‌دهد.

کشک بادمجان

  • یتیمچه

تهیه یتیمچه از قدیم رواج داشته و در دسته غذاهای گیاهی ایرانی قرار می‌گیرد. اگر از طرفداران غذاهای گیاهی به خصوص غذاهایی که با بادمجان درست می‎‌شوند هستید، مطمئنا یتیمچه را دوست خواهید داشت.

این غذا ها رو خیلی فوری با نان لواش آماده کن | طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه!

ماده اصلی این غذا هم بادمجان است که همراه با گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل دلمه‌ای ترکیبی سیرکننده و در عین حال کم کالری است. طرز تهیه یتیمچه بسیار ساده بوده و به خصوص مناسب شام برای دانشجویان و افراد مجرد مناسب است. در صورت تمایل می‌توانید کدو را جایگزین بادمجان کنید و مزه جدیدی را تجربه کنید.

یتیمچه

  • میرزا قاسمی

آوازه غذاهای گیلانی را بارها شنیده‌اید. شهری که تنوع غذای بالایی دارد و برای هر سلیقه در منوهای خود غذای لذیذی معرفی می‌کند. میرزا قاسمی از پرطرف‌دارترین غذاهای نونی گیلانی است. ترکیب بادمجان کبابی، تخم مرغ و گوجه فرنگی و البته سیر، به عنوان پای ثابت غذاهای شمالی، طعم منحصر به فردی را به این غذا می‌دهد. میرزا قاسمی غذایی است که در مدت زمان کم آماده می‌شود و پخت آن بسیار آسان است. میرزا قاسمی را می‌توانید هم به عنوان پیش غذا و هم در وعده ناهار یا شام میل کنید.

میرزا قاسمی

  • کباب تابه‌ای

پایه ثابت سفره‌های ایرانی کباب و نان سنگک و دوغ است. ما به شما دوغ سون را پیشنهاد می‌کنیم که با طعم ترشی که دارد طعم کباب را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در این میان، کباب تابه‌ای به عنوان غذای خانگی از آن دسته غذاهای محبوب ایرانی است که هم به عنوان غذای نونی و هم همراه با برنج در مجالس و مهمانی‌ها سرو می‌شود.

کباب تابه‌ای را عمدتاً با گوشت می‌پزند اما کباب تابه‌ای با مرغ هم بسیار خوشمزه است. اگر به دنبال طرز تهیه غذای نونی با مرغ هستید، این بهترین گزینه است. کباب تابه‌ای ایرانی شباهت بسیاری به سوسیس بالکان صربستان دارد. زمان آماده‌سازی و پخت این غذا حدود یک ساعت و نیم است. می‌توانید کباب کوبیده را در فر بپزید تا کم روغن و رژیمی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد