شناسه خبر: ۲۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ | مواد لازم بورک مرغ و قارچ

ناهار امروز: بورک مرغ و قارچ، طعمی بی نظیر از دل آشپزخونه های ترکیه! + طرز تهیه

برای دورهمی یه غذای جدید می خوای؟ بورک رو امتحان کن. این غذا رو می تونید هم به عنوان ناهار و هم شام نوش جان کنید. برای یادگیری روش تهیه بورک همراهمون باشید.

بورک

پر بازدید

ترینی‌ها :

بورک یه غذای ترکیه ای است. ماده اصلی تشکیل دهنده بورک خمیر یوفکا یا نان سمبوسه است. این غذا طعم های فراوانی را دارد و شما می توانید با سیب زمینی و بدون گوشت یا گوشت و مرغ؛ همچنین با ژامبون یا سوسیس درست کنید. تو این خبر روش تهیه بورک با مرغ را آموزش داده ایم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بورک

خمیر یوفکا ۱۰ عدد
سینه مرغ ۲۰۰ گرم
قارچ درشت ۴ عدد
فلفل دلمه ای ½ فلفل دلمه ای
پیاز متوسط ۱ عدد
سس کچاپ و سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
نمک و زردچوبه به مقدار کافی
فلفل سیاه و آویشن به مقدار کافی

 

بورک

روش تهیه پیتزا با نان لواش + فیلم

روش پخت بورک

  • برای تهیه بورک مرغ و قارچ خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

  • در این مرحله قارچ را می شوییم، سپس پوست اضافی آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

  • حالا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

  • در این مرحله فیله مرغ را درون تابه می ریزیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ دهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن را به فیله مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

  • حالا اجازه می دهیم خامی ادویه ها کاملا گرفته شود. در همین حین قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به مخلوط فیله مرغ اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم و تفت می دهیم تا آب اضافی قارچ کاملا کشیده شود.

  • در این مرحله پس از این که آب قارچ تبخیر شد، مجددا حرارت را کم می کنیم. در ادامه سس خردل را به همراه سس کچاپ به مخلوط مرغ اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم و حرارت را خاموش می کنیم.

  • حالا خمیر یوفکا را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس مقداری از مواد میانی ابتدای خمیر یوفکا می ریزیم و مقداری پنیر پیتزا روی مواد میانی می ریزیم، سپس رول می کنیم و انتهای خمیر را مقداری آب می زنیم تا خمیر بچسبد.

  • حالا با فشار دست دو طرف خمیر را فشرده می کنیم تا مواد و پنیر پیتزا از اطراف خمیر بیرون نریزد. در ادامه یک قابلمه روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که بورک درون آن شناور بماند روغن مایع می ریزیم.

  • در نهایت اجازه می دهیم روغن گرم شود، سپس بورک ها را درون قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم بورک ها کاملا سرخ و طلایی شوند. در آخر بورک ها را درون ظرف مورد نظر بچینید و به همراه سس دلخواه میل کنید.

نکات تهیه ی بورک

  • توجه داشته باشید که اگر دوست داشتین می تونین بورک رو داخل فر درست کنید.

  • نان لواش میتونه جایگزین خمیر یوفکا باشه.

  • خمیرها رو تو قالب فر میشه گرد و کنار هم چید

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد