شناسه خبر: ۱۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد

مواد لازم کیک گیلاس | روش تهیه کیک گیلاس

این کیک گیلاس رو بدون فر هم می تونید درست کنید | طرز درست کردن کیک گیلاس تابستونی

اگر گیلاس از میوه های مورد علاقه شماست؛ کیک گیلاس بهترین انتخاب برای یه عصرونه تابستونه می تونی باشه.

کیک گیلاس

پر بازدید

ترینی‌ها :

کیک گیلاس از کیک های پرطرفدار و دوست داشتنی تو روزهای تابستونه. کیک گیلاس پایه اصلیش میوه گیلاسه و خیلی هم خوش رنگ و خوشمزست. برای آشنایی با روش تهیه کیک گیلاس این مطلب رو بخونید. این کیک رو به عنوان عصرونه یا میان وعده و حتی اگر دوست دارید تو وعده صبحانه با یه نوشیدنی گرم نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک گیلاس

مواد لازم

گیلاس ۱٫۵ پیمانه
آرد سفید ۲ و ½ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ و ½ پیمانه
شیر یک سوم پیمانه
ماست یک سوم پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
وانیل ۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

 

کیک

کیک شکلاتی بدون همزن و فر

روش تهیه

  • برای تهیه کیک خوشمزه با گیلاس ابتدا هسته های گیلاس را به وسیله دستگاه هسته گیر یا یک خلال دندان خارج می کنیم و به صورت عرض گیلاس ها را به دو قسمت تقسیم می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

  • حالا وانیل و شکر را نیز به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا رنگ مخلوط سفید و کشدار شود. در ادامه شیر را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن با دیگر مواد ماست را به کاسه اضافه می کنیم.

  • پس از اینکه ماست را هم با مواد ترکیب کردیم، روغن مایع را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم و دو مرتبه الک می کنیم، سپس نصف آرد را اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

  • در ادامه باقیمانده آرد را هم اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک اماده شود. فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب را یا با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا با روغن چرب می کنیم

  • کمی از مایه کیک را کف قالب می ریزیم و یک لایه از گیلاس ها روی ان می چینیم، مجددا به ترتیب از مایه کیک و گیلاس می ریزیم تا مواد تمام شود. در لایه اخر باید از مایه کیک بریزیم و قالب را چند بار محکم به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی داخل قالب خارج شود.

  • حالا قالب را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون فر قرار می دهیم تا کیک آماده شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه مراقب کیک باشید و پس از اینکه به طور کامل پف کرد با خلال دندان در مرکز کیک فرو کنید اگر از خمیر کیک به خلال دندان نچسبید کیک آماده است.

  • پس از اینکه کیک اماده شد آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود سپس برش می زنیم و سرو می کنیم. اگر می خواهید روی کیک هم میوه قرار دهید حتما زیر میوه ها را به طور کامل آردی کنید تا روی کیک بمانند و داخل کیک فرو نروند.

با بیسکویت پتی بور یه کیک خوشمزه درست کن

روش تهیه کیک گیلاس بدون فر

  •  شعله پخش کن رو روی حرارت قرار بدین تا کاملا داغ بشه.

  • ظرف رو چرب کنید، مایه کیک رو داخلش بریزید، میوه‌ها رو روی اون بچینید و در قابلمه رو به همراه دم کنی روی اون بذارید و ظرف رو روی شعله پخش کن با حرارت کم قرار بدین تا زمانی که کاملا بپزه و خلال دندان تمیز از داخلش بیرون بیاد. ( بهتره تا دو سوم زمان پخت سپری نشده در ظرف رو باز نکنید؛ چون پف کیک میخوابه، در این روش پخت روی کیک طلایی نمیشه و یفی باقی میمونه).

دو نکته برای تهیه کیک گیلاس

برای اینکه گیلاس ها در میان کیک باقی بمانند و در قسمت پایینی کیک فرو نرود، باید دو نکته را رعایت کنیم. نکته اول اینکه میوه ها را خرد کنیم تا سبک تر شوند و نکته دوم اینکه آنها را کمی آرد کنیم تا سر جای خود باقی بمانند و به ته قالب فرو نروند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد