شناسه خبر: ۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

معرفی فیلم | فیلم های برتر قرن ۲۱

لیست فیلم های آخر زمانی قرن 21 | معرفی فیلم های برتر

فیلم های بسیاری زیادی هستند که باید قبل از مرگ آن ها را ببینید ولی پیشنهاد میکنم از دیدن فیلم های این لیست غافل نشوید.

فیلم

پر بازدید

ترینی‌ها :

قبل از مرگ حتما باید این فیلم ها را ببینید! این فیلم هایی که در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد نتیجه ی تحقیقات و جمع آوری مجموعه ای فیلم های برتر قرن 21 هستند. فیلم های سینمایی که نقد بسیار خوبی داشته اند و از دیدنشان نباید غافل شد. در ادامه باهم این لیست را بررسی خواهیم کرد. و باید خدمتتان بگویم که این لیست حداقل یک فیلم برای هر سلیقه ای درون خودش جای داده است.

 

لیست فیلم های برتر قرن 21 

1- 28 Days Later

۲۸ روز بعد (به انگلیسی: 28 Days Later) فیلمی پسارستاخیزی در سبک علمی-تخیلی و ترسناک به کارگردانی دنی بویل با بازی کیلین مورفی محصول سال ۲۰۰۲ است.داستان فیلم از جایی آغاز میشود که ویروسی به نام ویروس خشم در شهر پخش می شود که باعث تبدیل انسان ها به زامبی می شود،در این بین جیم (کیلین مورفی) و سلنا (نائومی هریس) که در شهر هستند باید برای نجات خود تلاش کنند.

فیلم

2-the wolf of wall street

گرگ وال استریت (انگلیسی: The Wolf of Wall Street) یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی سیاه و زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که در ۲۰۱۳ منتشر شد. نویسندگی این فیلم بر عهدهٔ ترنس وینتر بوده که فیلم‌نامه‌اش را بر پایهٔ کتاب شرح حال ۲۰۰۷ به همین نام از جردن بلفورت نوشته‌است. این فیلم دیدگاه بلفورت در مورد پیشهٔ خود به‌عنوان یک کارگزار بازار سهام در شهر نیویورک را بازگو می‌کند و چگونگی فساد و کلاه‌برداری گستردهٔ شرکت استراتون اوکمونت در وال استریت و در نهایت سقوط او را به تصویر می‌کشد. لئوناردو دی‌کاپریو که یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است، نقش بلفورت را ایفا می‌کند. جونا هیل، مارگو رابی، متیو مک‌کانهی، کایل چندلر، راب راینر، جان فاورو، ژان دوژاردن و جان برنثال از دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلم

3- Shaun of the Dead

شان می‌میرد یا شانِ مردگان (انگلیسی: Shaun of the Dead) فیلمی زوج هنری در سبک کمدی رمانتیک، ترسناک و نقیضه به کارگردانی ادگار رایت است که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. این فیلم نخستین قسمت از سه‌گانه سه طعم کورنتو است.

فیلم

4- Children of Men

فرزندان انسان (به انگلیسی: Children of Men) نام فیلمی علمی تخیلی محصول مشترک انگلستان و آمریکا به کارگردانی آلفونسو کوارون است. این فیلم براساس رمانی با همین نام نوشتهٔ پی.دی. جیمز ساخته شده‌است. فرزندان انسان در ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۶ در انگلستان و در ۲۵ دسامبر همان سال در آمریکا منتشر شد.

فیلم

5- The Mist

مه (به انگلیسی: The Mist) فیلمی در ژانر علمی–تخیلی و وحشت به کارگردانی فرانک دارابونت که براساس داستان کوتاهی به همین نام اثر استیون کینگ در سال ۲۰۰۷ ساخته شده‌است. پس از فیلم های زن در اتاق و رستگاری در شاوشنک و مسیر سبز این سومین فیلمی است که فرانک دارابونت فیلمنامه‌اش را بر اساس یکی از رمان‌های استیون کینگ نوشته و آن را کارگردانی کرده‌است. پایان فیلم نسبت به پایان کتاب به‌طور کلی فرق کرده‌است و چند شخصیت هم توسط خود دارابونت به فیلم‌نامه اضافه شدند؛ در حالی که در داستان وجود نداشته‌اند. کینگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فیلم به مراتب قوی‌تر و تأثیرگذارتر از خود کتاب درآمده‌است.

فیلم

6- War of the Worlds

جنگ دنیاها (به انگلیسی: War of the Worlds) فیلمی در ژانر علمی-تخیلی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی جاش فریدمن و دیوید کپ بر اساس رمان علمی-تخیلی جنگ دنیاها اثر هربرت جرج ولز است.[۱] تام کروز و داکوتا فانینگ شخصیت‌های اصلی سریال و جاستین چاتوین، میراندا اتو، تیم رابینز همچنین با گویندگی مورگان فریمن در نقش‌های فرعی بازی می‌کنند. داستان این فیلم یک کارگر بارانداز آمریکایی را روایت می‌کند که مجبور می‌شود از فرزندانش که جدا از آنها زندگی می‌کند مراقبت کند، در حالی که تلاش می‌کند تا از آنها محافظت کند و آن‌ها را با مادرشان متحد کند، وقتی فرازمینی‌ها به زمین حمله می‌کنند و شهرها را با ماشین‌های جنگی غول‌پیکر ویران می‌کنند که در مقابل بیگانگان هیچ مقاومتی کارساز نیست، جز باکتری‌های موجود در هوا.

 

فیلم

7- Cloverfield

کلاورفیلد (به انگلیسی: Cloverfield) یک فیلم آمریکایی در ژانر تصاویر پیدا شده و هیولایی به کارگردانی مت ریوز است که توسط جی. جی. آبرامز تولید شده و نویسنده آن درو گودارد است.

این فیلم که در تاریخ ۱۷ ژانویه برای اولین بار در زلاندنو اکران شد در ۱۸ ژانویه در شمال آمریکا و در روزهای بعد در چند کشور دیگر نیز اکران شد. این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم درام از مسابقات یو ال شد.

فیلم

8- The Book of Eli

کتاب ایلای (به انگلیسی: The Book Of Eli)، نام یک فیلم پسارستاخیزی به کارگردانی برادران هیوز محصول سال ۲۰۱۰ آمریکاست. از بازیگران این فیلم می‌توان به دنزل واشینگتن (که تهیه‌کننده فیلم نیز است) و گری اولدمن اشاره کرد. این فیلم به خاطر گفتارها و صحنه‌های خشن درجه سنی R گرفته‌است. شعار فیلم همه می‌کشند تا آن را به‌دست آورند، او می‌کشد تا از آن حفاظت کند است.

فیلم

9- Take Shelter

پناه بگیر (انگلیسی: Take Shelter) فیلمی در ژانر درام و تریلر روان‌شناختی به کارگردانی جف نیکولز و با بازی مایکل شنون وجسیکا چستین است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. فیلم داستان شوهر و پدر جوانی است که تصویرهایی آخرالزمانی می‌بیند و دچار این پرسش است که باید از خانواده‌اش در برابر طوفانی که در راه است حمایت کند یا در برابر خودش. فیلم در دو بخش بهترین فیلم‌نامه برای نیکولز و بهترین بازیگر مرد برای مایکل شنون برنده جایزه ساترن شد. فیلم در دو بخش بهترین فیلم ترسناک و بهترین بازیگر زن برای جسیکا چستین نیز نامزد این جایزه شده بود.

فیلم

10- Contagion

شیوع (به انگلیسی: Contagion) یک فیلم آمریکایی در ژانر فاجعه‌ای مهیج به کارگردانی استیون سودربرگ است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. ماریون کوتیار، مت دیمون، لارنس فیشبرن، جود لا، گوئینت پالترو و کیت وینسلت بازیگران این فیلم هستند. این فیلم ابتدا در ۳ سپتامبر ۲۰۱۱ در شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز اکران شد و سپس در ۹ سپتامبر به اکران عمومی آمد. فیلم نقدهای مثبتی از طرف منتقدان دریافت کرد و در زمینه روایت و اجرا تیم بازیگری ستایش شد.

داستان این فیلم الهام گرفته و تحت تأثیر از بیماری‌های واگیردار در دهه اول سال ۲۰۰۰،همچون شیوع نوعی از کرونا ویروس به نام سارس در سال ۲۰۰۲ و آنفلوانزای خوکی در سال ۲۰۰۹ است. مجله نیو ساینتیست بریتانیا در گزارشی، دقت علمی فیلم را تصویر کردن یک ویروس و علائم آن و نوع اپیدمی تحسین کرد.

فیلم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد