شناسه خبر: ۹۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

شروط ماندن افغان ها در ایران اعلام شد!

عضو کمیسیون داخلی مجلس از شروط و سازماندهی اتباع در ایران خبر داد و گفت تا الان 42 میلیون بار افغان از کشور طرد کرده ایم !

شروط ماندن افغان ها

پر بازدید

ترینی‌ها :

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون داخلی مجلس در گفتگو اخیر اظهار کرد:تعداد دفعات طردشدگی افغان ها از ایران از جمعیت کل افغانستان بیشتر است هر افغان حداقل 21 بار از ایران طرد شده است .در ادامه اضافه کرد که تمامی افرادی که به افغان ها سیم کارت، خانه و کارت بانکی اجاره میدهند مجازات خواهند شد. 

ابوالفضل ابوترابی در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که اتباع بعضا امنیت و اقتصاد را تحت شعاع قرار می‌دهند، طرح ساماندهی اتباع با چه دستگاه‌هایی تعارض منافع دارد که اجازه نمی‌دهند تصویب شود، گفت: بسیاری از دستگاه‌ها! در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود حدود ۶٫۵ تا ۸میلیون اتباع مجاز و غیرمجاز در کشور داریم، چرا که آمار دقیق نداریم. برآوردها حاکی از آن است که حدود نصف این اتباع غیرمجاز هستند که باید از کشور طرد شوند اما سوال اساسی این است که تا الان ۴۲میلیون بار اتباع را از کشور طرد کردیم! یعنی اگر جمعیت افغانستان حدود ۳۶میلیون نفر است، از جمعیت افغانستان بیشتر طرد کردیم اما همواره تعداد آن‌ها از قبل بیشتر بود. این نکته نشان می‌دهد که طرد به تنهایی جواب نمی‌دهد.

(ویدئو) بازداشت 70 افغان در یک خانه 70 متری

کسانی که به اتباع غیرمجاز شغل، کارت بانکی، سیم‌کارت یا مسکن می‌دهند، مجازات شوند

ابوترابی گفت: در داخل کشور هم باید این ساماندهی صورت بگیرد، به این معنی که باید ایرانی‌ها را هم ساماندهی کنیم. به این ترتیب که برای کارفرمای ایرانی که به اتباع غیرمجاز شغل می‌دهد، باید مجازات در نظر گرفته شود. همچنین برای کسی که به اتباع غیرمجاز مسکن اجاره می‌دهد هم باید مجازات شود. امروز بسیاری کارت‌های بانکی خود را بین ۲ تا ۳میلیون تومان به اتباع غیرمجاز می‌دهند که این‌ها را باید مجازات کرد و یا سیم‌کارت‌های همراه خود را به اتباع غیرمجاز می‌دهند که این‌ها هم باید مجازات شوند.

تنها با این 4 شرط میتوانند بمانند 

وی با بیان این‌که علاوه بر طرد که نصف این‌ها باید از کشور طرد و اخراج شوند، باید دیوارکشی را هم جدی بگیریم و داخل کشور هم ساماندهی ایرانی‌ها و مجازات برای اتباع غیرمجاز را ببینیم، گفت: آن عده‌ای که نیاز داریم که معمولا برآورد می‌شود نصف آمار اتباع حاضر در کشور را برای ۳۷ شغل نیاز داریم باید ۴ ویژگی داشته باشند، به این ترتیب :

  • اولا باید وثیقه بگذارند
  • دوما اولویت اول با اشتغال ایرانی‌ها است یعنی اگر ایرانی شغل مورد نظر را انتخاب نکرد و نرفت سپس آن‌ها بروند، که ما نام این کار را اطلس اشتغال گذاشتیم به این معنی که کارفرماها باید بارگزاری کنند که چقدر نیروی کار می‌خواهند، اگر ظرف ۲۰ روز نیروی کار ایرانی نرفت آن‌وقت نوبت اتباع مجاز می‌شود.
  • سومین شرط این است که باید آمایش سرزمینی رعایت شود به این معنی که هر سال در هر شهر و روستا چه تعداد تبعه نیاز داریم 
  • و چهارم این‌که ما هر سال اتباع را براساس ارتکاب جرم، پرداخت مالیات، دریافت یارانه و بیمه، نوع اشتغال و کارفرما رتبه‌بندی می‌کنیم؛ لذا هر سال باید اطلاعات را به ما بدهند.

وی افزود: بنابراین اتباع را رتبه‌بندی هم می‌کنیم با این ۴ تا شرط که انگشت‌نگاری هم شوند، چهره‌نگاری هم شوند، عنبیه چشم و DNA آن‌ها هم گرفته شود، یک سیم‌کارت موبایل و کارت بانکی به آن‌ها داده می‌شود که حق دارند فقط از این موارد استفاده کنند. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد