شناسه خبر: ۹۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد

نکته کلیدی خطبه نماز جمعه امروز تهران!

نماز جمعه امروز 13 مهر ماه به امامت رهبر فرزانه ایران قرائت شد کلیدی ترین نکته خطبه ایشان را در ادامه بخوانید .

نماز جمعه تهران

پر بازدید

ترینی‌ها :

 حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، درپی شهادت مظلومانه پرچمدار مقاومت و آزادی قدس و فلسطین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله و در آستانه اولین سالگرد حماسه طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین، نماز جمعه امروز در تهران به امامت رهبر انقلاب ایران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد .

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، بخشی از خطبه‌ی خود را به زبان عربی خطاب به همه‌ی دنیای اسلام به‌ویژه ملّت عزیز لبنان و فلسطین ایراد کردند.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه امروز تهران:

سیاست قرآن برای مسلمانها این است که ملتهای مسلمان، گروه‌های مسلمان با یکدیگر همبستگی داشته باشند و کأنه وعده می‌دهد که اگر شما این همبستگی را با هم داشته باشید این موجب این است که عزّت خداوند پشت سر شماست. یعنی بر همه‌ی موانع غلبه پیدا می‌کنید. بر همه‌ی دشمنان پیروز می‌شوید. و حکمت الهی پشتیبان شماست؛ یعنی همه‌ی قوانین آفرینش در جهت پیشرفت شما به کار خواهد افتاد. این منطق قرآن و سیاست قرآن است.

(ویدیو) تصاویری جدید از لحظه ورود و حضور رهبر انقلاب در مصلی تهران!

نقطه‌ی مقابل این سیاست، سیاست دشمنان اسلام است؛ یعنی مستکبران، متجاوزان عالم. سیاست آنها تفرقه بینداز و حکومت کن است. مبنای کار آنها تفرقه‌افکنی است. این سیاست تفرقه‌افکنی را در کشورهای اسلامی با انواع ترفندها اجرا کردند و تا امروز هنوز هم دست بردار نیستند. و موجب می‌شوند که دلهای ملتهای اسلامی نسبت به هم مکدّر بشود. اما امروز ملتها بیدار شدند.

من عرض می‌کنم امروز روزی است که امت اسلامی می‌تواند بر این ترفند دشمنان اسلام و مسلمین فائق بیاید. دشمن ملت ایران، همان دشمن ملت فلسطین است، همان دشمن ملت لبنان است، همان دولت دشمن ملت عراق است، دشمن ملت مصر است، دشمن ملت سوریه است، دشمن ملت یمن است، دشمن یکی است.

شیوه‌های دشمن در کشورهای مختلف، مختلف است. یک جا با جنگ روانی یک جا با فشار اقتصادی، یک جا با بمب‌های دو تنی، یک جا با سلاح، یک جا با لبخند این سیاست را دارند پیش می‌برند دشمنان ما. اما اتاق فرمان یک جاست.

هروقت سیاست تفرقه‌افکنی دشمن در یک کشور موفق شد، یعنی موجب سیطره بر یک کشور شد و خاطرشان از یک کشور آسوده شد، به سراغ کشور دیگر می‌روند.

ملت‌ها نباید بگذارند؛ هر ملتی اگر می‌خواهد مبتلای به محاصره فلج‌کننده دشمن نشود باید از اول چشم را باز کند، بیدار باشد. وقتی دید دشمن سراغ ملت دیگر رفت، خود را با او شریک بداند به آن ملت مظلوم و زیر ستم. به او کمک کند، با او همکاری کند تا دشمن آنجا موفق نشود؛ چون اگر دشمن آنجا موفق بشود، می‌آید سراغ این نقطه بعدی.

(ویدیو) نحوه عملکرد بمب خوشه ای به چه صورت است؟

ما مسلمان‌ها سال‌های متمادی از این حقیقت غفلت کردیم و نتایجش را هم دیدیم. امروز دیگر نباید غفلت کنیم و باید حواسمان جمع باشد. ما باید کمربند دفاع را، کمربند استقلال‌طلبی را، عزت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی محکم ببندیم.

احکام دفاعی اسلام تکلیف ما را معلوم کرده است؛ هم احکام دفاعی اسلام، هم قانون اساسی خودمان. حتی در قوانین بین‌المللی هم این جزو مسلمات است که هر ملتی حق دارد از خاک خود، از خانه خود، از کشور خود، از منافع خود، دفاع کند در مقابل متجاوز؛ معنای این حرف این است که ملت فلسطین حق دارد در مقابل دشمنی که خاک او را تصرف کرده و خانه او را اشغال کرده و مزرعه او را ویران کرده و زندگی او را تباه کرده بایستد.

آن کسانی که کمک هم به ملت فلسطین می‌کنند، وظیفه خودشان را انجام می‌دهند و هیچ کسی بر اساس هیچ قانون بین‌المللی حق ندارد به ملت لبنان، به حزب الله لبنان اعتراض کند که چرا شما از غزه، از قیام مردم فلسطین حمایت کردید، وظیفه آن‌هاست، باید می‌کردند.

 این هم حکم اسلامی‌ است، هم قانون عقلی است، هم منطق بین‌المللی و جهانی‌ است. فلسطینی‌ها از خاک خودشان دارند دفاع می‌کنند، دفاع آنها مشروع است، کمک به آن‌ها هم مشروع است. بنابراین همه این حملات، طوفان الاقصی که در سال گذشته همین ایام تقریباً انجام گرفت یک حرکت درست منطقی قانونی بین‌المللی بود و حق با فلسطینی‌ها بود.

نتانیاهو در بیمارستان بستری شد! + جزئیات و تصویر

دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین هم مشمول همین حکم است، آن هم قانونی‌ست، آن هم معقول است، منطقی‌ است و مشروع است و کسی حق ندارد از آن‌ها انتقاد کند که چرا شما در این دفاع وارد شدید.

کار درخشان نیروهای مسلح ما در دو سه شب قبل هم یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود.

رهبر انقلاب فرمودند: امروز روزی است که امت اسلامی می‌تواند بر این ترفند دشمنان اسلام و مسلمین فائق بیاید. دشمن ملت ایران، همان دشمن ملت فلسطین است، همان دشمن ملت لبنان است، همان دولت دشمن ملت عراق است، دشمن ملت مصر است، دشمن ملت سوریه است، دشمن ملت یمن است، دشمن یکی است

ایشان تاکید کردند: در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم و آنچه که منطقی، معقول و درست و نظر تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی است در وقت خود انجام می‌گیرد و در آینده هم اگر لازم شود باز انجام خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد