شناسه خبر: ۹۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

این انتقام و حمله چه خرجی روی دست اسرائیل گذاشت؟

در این حمله که حدودا 400 موشک پرتاب شده،خرج بسیار زیادی را بر روی دست کشور اسرائیل گذاشته است.

موشک های ایران

پر بازدید

ترینی‌ها :

در این حمله موشکی ایران به اسرائیل چیزی بیش از 400 موشک به سمت اسرائیل پرتاب شده است که به طور قطع تعدادی از این موشک ها به نقاط مشخص شده برخورده و هزینه های زیادی را برای کشور اسرائیل در بر داشته است.

 سپاه پاسداران در این حمله از موشک‌های عماد، قدر F، خیبرشکن و فتاح ۲ استفاده کرده است.

جمهوری اسلامی گفته است که ۹۰ درصد از موشک‌ها به هدف خورده و اسرائیل مدعی است که ۹۰ درصد را رهگیری و سرنگون کرده است.اما با توجه به خسارت های به جا مانده میتواند نتیجه گرفت خسارت ها چیزی بر خلاف صحبت های اسرائیل و بسیار بیشتر از این قضیه بوده است.

جنگنده فوق پیشرفته جهان در آسمان ایران دیده و دردسر ساز شد!

جمهوری اسلامی پیش‌تر نیز در حملات ماه آوریل به اسرائیل از موشک‌های عماد و قدر استفاده کرده بود، اما موشک‌های خیبرشکن و فتاح را به تازگی به کار گرفته است.

موشک‌های عماد و قدر قادرند با سرعتی معادل شش برابر سرعت صوت حرکت کنند و با سرعتی بیش از هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت فاصله ایران و اسرائیل را در ۱۲ دقیقه بپیمایند.

اما جمهوری اسلامی از موشک فتاح ۲ نیز استفاده کرده است. این موشک هایپرسونیک که اوایل سال جاری رونمایی شد، قادر است با سرعتی بیش از ۱۶ هزار کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

چه خسارت هایی به اسرائیل وارد شده است؟

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد بخشی از پایگاه هوایی «نواتیم» ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه حمله موشکی ایران خسارت دیده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار تصاویر ماهواره‌ای اظهار داشت: این تصاویر وارد آمدن خسارت و ویرانی به پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل در حمله ایران را رصد کرده است و می‌توان حجم زیادی از آوار را در ساختمان‌های نزدیک به باند پرواز مشاهده کرد.

پایگاه هوایی نواتیم محل استقرار جنگنده‌های F-35 و هواپیماهای سوخت‌رسان است.

سخنان فرمانده سابق سپاه:

سردار احمد وحیدی فرمانده پیشین سپاه قدس گفت: جمهوری اسلامی با توجه به رعایت اصول انسانی و اخلاقی فقط مراکز نظامی را مورد هدف قرار داد که البته گزارش‌های اولیه هم حاکی‌ است که خسارت‌های زیادی به این مراکز وارد شده است‌.

وی تاکید کرد: این موضوع برای اقتدار ملت ایران و اقتدار امت بسیار ارزشمند بود. واقعا با این عملیات قلب همه مومنین شاد شد و البته نشان داد که رژیم صهیونیستی باید در محاسبات خودش یک تغییر جدی بدهد و بداند که رد شدن از خطوط قرمز بسیار برایش خطرناک و سهمگین خواهد بود.

وی با اشاره به کشتار دسته جمعی مردم غزه و ترور شهید هنیه و شهید سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان گفت: صهیونیست‌ها حماقت بزرگی کردند و نتانیاهو با این حماقت بزرگ درهای جهنم را روی خودش باز کرد.

وحیدی تاکید کرد: به کسانی که با قدرت و اقتدار شب گذشته صحنه های غرورآفرین را برای ملت خلق کردند تبریک می گوییم، به عزیزان ما در نیروی هوافضای سپاه پاسداران و در نیروهای مسلح.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد