شناسه خبر: ۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد

اقامتگاه | اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه بوم گردی یا هتل؟ | چرا باید اقامتگاه بوم گردی را برای سفر انتخاب کنیم؟

اقامتگاه بوم گردی یکی از بهترین گزینه ها برای سفر کردن است. اقامتگاه بوم گردی به شما طعم یک زندگی سنتی و دلچسب را نشان میدهد!

اقامتگاه بوم گردی

پر بازدید

ترینی‌ها :

در چندسال اخیر در ایران چیزی به نام اقامتگاه بوم گردی باب شده است. اقامتگاه بوم گردی نام دیگر یا نام فارسی هاستل است. اقامتگاه بوم گردی به ما اجازه ی این را میدهند که به جای رزرو هتل های گران قیمت از اقامتگاه های بوم گردی استفاده کنیم. این هاستل ها یا همان اقامتگاه های بوم گردی از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که ممکن است هیچگاه در یک هتل تجربه نکنید.

 

اقامتگاه بوم گردی چیست؟

تا به حال در محیطی روستایی و بکر اقامت داشته‌اید؟ تمایل دارید سفری هیجان‌انگیز به این خانه‌های روستایی داشته باشید؟ چنانچه بخواهید از تجربه‌ی اقامتی نو در سفر لذت ببرید و طعم زندگی به سبک سنتی را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم اقامتی متفاوت را در اقامتگاه های بوم گردی داشته باشید. بوم گردی نوعی از یک سفر است که امروزه در میان گردشگران چه داخلی و خارجی طرفداران بسیار دارد. به طوری که این واژه هم اکنون در گردشگری نه به شکل سنتی بلکه کاملا مدرن برگزار می‌شود و در گسترش و رونق دادن به صنعت توریسم تأثیر به سزایی داشته است. افراد بسیاری هستند که شاید نامِ اقامتگاه بوم گردی را شنیده باشند اما معنی آن را ندانند. گردشگران خارجی نام آن را هاستل گذاشته اند!

اقامتگاه های بوم گردی بیشتر توسط اهالی محلی اداره می‌شود، در واقع این افراد برای میهمانان توریست خود جایی آرامش‌بخش را مثل محل زندگی خودشان در نظر گرفته‌اند و به زیبایی اتاق‌ها و نمای بیرونی آن را با دکوراسیونی سنتی تزیین کرده‌اند تا خاطراتی خوش را برای میهمانان خود فراهم آورند. یکی از تفاوت‌های اقامتگاه های بوم گردی با هتل‌ها در این است که برای سرو غذا دیگر نباید انتظار غذاهای بین المللی را داشته باشید تا در بشقاب‌های لوکس برایتان غذا بیاورند، در صورت اقامت در چنین اقامتگاه‌هایی این امکان را خواهید داشت که غذاهایی سنتی و قدیمی را نوش جان کنید که برای میل کردن آن در ظرف‌های مخصوص محلی برایتان غذایی لذیذ را می‌آورند تا از چشیدن طعم متفاوت غذا لذت ببرید.

 امکانات اقامتگاه های بوم گردی تنها به سرو غذاهای محلی خلاصه نمی‌شود، در کنارش برخی از اقامتگاه‌ها این امکان را به مسافرین و گردشگران می‌دهند تا از تورهای مخصوص آن شهر استفاده نمایند. به طوری که اگر اقامتگاه های بوم گردی مناطق کویری و بیابانی را رزرو کرده باشید، می‌توانید هم به شترسواری بپردازید و هم از فضای اطرافتان عکس‌هایی زیبا بگیرید و به رسم یادگاری در آلبوم خاطرات ذهنتان ثبت کنید. اگر هم به یکی از شهرهای جنوبی سفر کرده باشید، این امکان را خواهید داشت با رفتن به اینگونه از اقامتگاه‌ها، تور دریایی، لنج سواری و حتی ماهیگیری را تجربه کنید.

تفاوت بوم گردی با هتل

اقامت در هتل‌ها اولین انتخاب بسیاری از افراد در هنگام سفر است؛ اگر فرد ماجراجویی هستید بهتر است اقامت در بوم گردی‌ها را نیز تجربه کنید. هتل‌ها با اقامتگاه‌های بوم گردی تفاوت‌های زیادی دارند اما در ساده‌ترین حالت باید گفت که تفاوت اصلی میان این دو مکان، تقابل میان سنت و مدرنیته است. در اقامتگاه‌های بوم گردی خبری از امکانات لوکس نیست اما بافت سنتی این مکان‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

ویژگی بوم گردی های ایران

یکی از مهمترین ویژگی‌های شاخص اقامتگاه‌ محلی یا همان بوم گردی های ایران این است که این مکان‌ها عمدتاً در دل طبیعت واقع شده‌اند؛ در حالی که هتل‌ها را بیشتر در فضای شهری و مدرن می‌سازند.

حال این طبیعت می‌تواند جنگل‌های سرسبز شمال، مناطق کوهستانی و دشت‌های باصفای آذربایجان یا کویر آرام و پرستاره مرکز ایران باشد. بستگی دارد که شما کدام یک از این شرایط طبیعی را می‌پسندید و دل‌تان می‌خواهد روزهای سفر را در کجا سپری کنید.

یکی از مزایای بوم گردی واقع شدن این اقامتگاه‌ها در دل طبیعت است که کمک می‌کند شما در زمانی کوتاه به مکان‌های تفریحی مثلاً دریا یا کوهستان برسید. شنیدن صدای رودخانه، بیدار شدن صبحگاهی با آواز پرندگان، بوی انواع گل‌ها و گیاهان و… از دیگر محاسن اقامتگاه‌های محلی و غیرهتلی است. جغرافیای متنوع کشور ما سبب شده تا اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سراسر ایران تجربه متفاوتی برای شما به همراه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد