شناسه خبر: ۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد

انواع موخوره |‌ دلیل بروز موخوره

انواع مختلف موخوره | علت بوجود آمدن موخوره برای چیست؟!

موخوره این مهمان ناخوانده و مزاحم انواع مختلفی دارد. اما شما میتوانید با استفاده از روش های پیشگیری مناسب موهای خودتان از آمدنش جلوگیری کنید.

موخوره

پر بازدید

ترینی‌ها :

موخوره یکی از مهمان های ناخوانده ای است که سرزده سراغ موهایمان می آید و قصد رفتن هم ندارد! شاید دقت نکرده باشید اما موخوره موهای شما با موخوره موهای شخص کناریتان زمین تا آسمان فرق دارد. و به همین صورت روش برخورد و یا پیشگیری از موخوره برای هر فرد متفاوت است.

 

موخوره خبر از بیماری های داخلی میدهد

نکته ای که بسیاری از افراد و یا حتی پزشکان به آن توجه ندارند، بیماری های داخلی هستند که باعث بوجود آمدن این بیماری میشوند. بعنوان مثال اگر شخصی دارای حرارت زیاد کبد و یبوست و پوست خشک باشد زمینه ابتلا به موخوره بسیار بالا میرود. چنین شخصی اگر مبتلا به موخوره شود و درمان های سطحی مانند استفاده از بهترین ماسک های گیاهی برای درمان موخوره و یا روغن های طبیعی را انجام دهد خواهد دید که پس از مدتی مجدد مبتلا به موخوره خواهد شد! چرا که در ابتدا باید بیماری های زمینه و اصلی مانند حرارت کبد و بیماری های معده درمان شوند، سپس از داروها و موارد سطحی مانند لوسیون ها و محلول های لازم استفاده کند.

انواع موخوره

موخوره معمولی

موخوره معمولی (موخوره دو شاخ) یک نمونه از آسیب های جدی به مو است. در این موارد ، سلولهای بیرونی هنوز عمدتاً در کنار هم قرار دارند اما بخشهای بزرگی از آنها شروع به جداسازی می کنند.

درمان موبوط به این حالت : در حالت موخوره معمولی که حالت انتهای مو دوشاخ است، هنوز برای رفع موخوره دیر نشده و میتوان به راحتی از شر آنها راحت شوید.باید بدانید که در این مدل موخوره موهای شما نیاز به تغذیه و تقویت شدن دارند و باید از درمانی استفاده کنید که به ترمیم موی شما کمک کند.

موخوره جزئی

موخوره جزئی همانند حالت اول یک موخوره دو شاخ است .مینی اسپلیت یکی از رایجترین حالتهای شکاف موها می باشد و نمونه ای از رشد زود هنگام کرکی و موخوره است.

درمان موبوط به این حالت : باز هم، انتهای موهای شما تشنه است اما قابل ترمیم هستند. قبل از اینکه خیلی دیر شود آنها را درمان کنید.

روش های تاثیر گذار برای پر پشت شدن مو!

حالت موخوره چنگالی 

این مورد کمتر رایج است و در این مورد فیبر مو آسب دیده است. چنگال موجود نشان دهنده آسیب جدی مو است.

درمان موبوط به این حالت : شما باید برای درمان موهای خود به دفعات و به طور سالانه از ماسک موی قوی حاوی نرم کننده استفاده کنید.

 موخوره درختی 

این درخت نشان می دهد که آسیب بیشتری به یک طرف فیبر مو نسبت به طرف دیگر وارد شده است و در نتیجه چندین شاخه از سلولهای بیرونی ریشه در حال جدا شدن هستند.

درمان موبوط به این حالت : شما باید از یک متخصص پوست و مو وقت بگیرید و سپس به درمان ادامه دهید، از محصولاتی استفاده کنید که موها را از هوای شدید و بیش از حد محافظت می کند.

 موخوره شمع گونه 

این نمونه بیانگر از بین رفتن کوتیکول بیرونی است که شکافی در آن دیده نمیشود اما چون ساقه مو را شکننده کرده مستعد هرگونه شکافی است.

درمان موبوط به این حالت : باید مو را کوتاه کنید ، اما از روغن مقوی برای انجام برخی از کنترل های پیش از آسیب استفاده کنید.

موخوره مدل گره 

گره های منگوله ای در این حالت تشکیل می شوند . انواع موهای فر این مشکل را در جایی دارند که حلقه های موی آنها درهم پیچیده شده است . به طور معمول در هنگام شانه زدن چنین نقاطی خرد می شوند و می شکنند.

درمان موبوط به این حالت : اگر موهای فر دارید، باید هنگام شستشو مراقب باشید تا باعث شکستگی نشود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد