شناسه خبر: ۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد

طرز تهیه صبحانه گرم |‌ صبحانه سریع

۵ صبحانه سریع و خوشمزه مخصوص شاغلین!

صبحانه یکی از وعده های غذایی مهمی است که در طول روز داریم. حتی زمان خوردن صبحانه نیز از ارزش زیادی برخوردار است! پس برای داشتن عملکرد بهتر صبحانه میل کنید.

صبحانه

پر بازدید

ترینی‌ها :

صبحانه خوردن از زمان های قدیم یکی از بزرگترین دلایل دعوای خانواده ها بوده! چرا؟! چون خانواده ها بر این باورد هستند که صبحانه یکی از وعده های اصلی غذایی ماست و با خوردن صبحانه عملکرد مغز ما در طول روز بهتر می شود و درست هم فکر می کنند! اما یکی دیگه از دلایل مهم صبحانه خوردن این است که در طول روز ممکن است قند شما بیفتد و حالت سرگیجه و ضعف به شما دست بدهد. خوردن صبحانه از این اتفاقات جلوگیری میکند.

 

طرز تهیه ۱۰ صبحانه سریع و خوشمزه

صبحانه اوتمیل

اگر هنوز این سوال در ذهنتان وجود دارد که صبحانه چی بخوریم و چطور یک صبحانه کامل و متنوع آماده کنیم، بهتر است به عنوان یک صبحانه سرد  اوتمیل را امتحان کنید. اوتمیل معمولاً پیشنهاد صبحانه خوشمزه برای ورزشکاران است و بهترین صبحانه برای افرادی است که دوست دارند یک صبحانه سالم و ساده سرد بخورند. برای درست کردن صبحانه اوتمیل شما به مقداری شیر، جو دوسر پرک، عسل، دارچین احتیاج دارید و می‌توانید هر نوع میوه‌ای که دوست دارید را به آن اضافه کنید.

ایده های صبحانه برای بچه مدرسه ای ها!

 هووِرس رانچروس

تخم‌مرغ‌های عسلی روی لوبیاهای مزه‌دارشده، روی لایه‌ای از تورتیلاهای ذرت ذاغ؛ حالا کمی ادویه! صبحانه خوشمزه جلوی روی شما، یک صبحانه مکزیکی است!

ارزش غذایی: ۲۲۲ کالری (مناسب برای ۴ نفر)

زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه

مواد لازم: لوبیا سیاه، سس سالسا (سس سالسا را می‌توانید خودتان درست کنید. نحوه آماده‌کردن آن را از اینجا بخوانید)، نان ذرت، تخم‌مرغ، پنیر گودا، گشنیز، آووکادو، سس تند

طرز تهیه

  • مقداری تخم‌مرغ نیمرو کنید. بهتر است به صورت عسلی آماده شده باشد.
  • لوبیا سیاه را در سس سالسا بپزید.
  • نان ذرت را گرم کنید.
  • حالا همه را می‌توانید در کنار هم بر روی نان ذرت قرار دهید.

تخم‌مرغ، قارچ، اسفناج

ظرفی سرامیکی کوچک بهترین گزینه برای درست‌ کردن صبحانه در فِر است، زمانی که تخم‌مرغ، بیکن، پنیر و سبزیجات را آماده دارید.

ارزش غذایی: ۱۵۰ کالری، ۹ گرم چربی، ۲۵۰ میلی‌گرم سدیم (مناسب برای ۴ نفر)

زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱ پیاز کوچک خردشده، ۲ فنجان قارچ ورقه‌شده، ۴ برش بیکن یا ژامبون، ۳۰۰ گرم اسفناج، ۲۰۰ گرم فلفل چیلی، ۴ عدد تخم‌مرغ، نمک و فلفل به مقدار لازم.

طرز تهیه

فر را گرم کنید (۱۹۰ درجه سانتی‌گراد).

روغن را درون یک تابه بزرگ بریزید و حرارت دهید. سپس پیازها و بعد از قارچ را اضافه کنید.

بیکن، اسفناج و چیلی را اضافه کنید و تفت دهید. سپس به آن‌ها ادویه بزنید.

مخلوط حاصل‌شده را به چهار قسمت تقسیم کنید و درون چهار ظرف مناسب فر بگذارید.

با احتیاط بر روی هر کدام، یک تخم‌مرغ بشکنید. مطمئن شوید زرده‌ها دست‌نخورده باقی می‌مانند.

ظروف را درون فر بگذارید و تا زمانی که سفیده‌ها سفت شوند بگذارید درون فر باقی بمانند (حدود ۸ دقیقه).

ماست یونانی، آناناس، کیوی، انبه و زنجبیل

این معجون با طراوت، میوه‌های استوایی را با شربت زنجبیل تند و شیرین ترکیب می‌کند تا طعم شیرینی به شما بدهد. شبیه آن طعم لذیذی که شاید یک بار در بهترین تعطیلات خود تجربه کرده بودید – حتی اگر فقط روی مبل خود لمیده باشید.

ارزش غذایی: ۳۳۰ کالری، ۴ گرم چربی، ۴۳ گرم شکر (مناسب برای ۴ نفر)

زمان آماده‌سازی: ۱۶ دقیقه

مواد لازم: ۱ فنجان آب، ۴/۱ پیمانه شکر، ۱ تکه زنجبیل پوست‌کنده‌شده. ۵۰۰ گرم ماست یونانی، ۲ عدد کیوی پوست‌کنده و ورقه‌شده، ۱ فنجان آناناس خردشده، ۱ عدد انبه پوست‌کنده‌ و خردشده، ۲/۱ فنجان گرانولا (دلخواه)

طرز تهیه

آب، شکر و زنجبیل را در یک قابلمه کوچک بریزید و بگذارید چند دقیقه بجوشد. اجازه دهید چند دقیقه خنک شود.

تکه های زنجبیل را دور بریزید. ماست را بین چهار کاسه تقسیم کنید، میوه ها و گرانولا را روی آن قرار دهید، سپس با شربت زنجبیل خنک‌شده را روی آن بریزید. برای اینکه تزئین زیباتری داشته باشید می‌توانید معجون را درون ظرف‌های بلند شیشه‌ای قرار دهید.

تاکو با بیکن و اسفناج

تاکوی صبحانه! تخم‌مرغ‌ها را با اسفناج و تکه‌های سوسیس یا قارچ هم بزنید. نان ذرت را بیاورید؛ روی آن لوبیا، آووکادوی ورقه شده و پنیر دهید! حالا ببینید چه طعم محشری را تجربه می‌کنید.

ارزش غذایی: ۳۶۰ کالری، ۱۷ گرم چربی، ۴۵۰ میلی‌گرم سدیم (مناسب برای ۴ نفر)

زمان آماده‌سازی: ۲۵ دقیقه

مواد لازم: ۴ برش بیکن، ۲/۱ پیاز خردشده، ۲ فنجان قارچ ورقه‌شده، دو فنجان اسفناج منجمد ذوب‌شده، ۶ تخم‌مرغ هم‌زده، ۸ عدد نان ذرت. ۲/۱ فنجان پنیر مونتری جک، سس سالسا

طرز تهیه

بیکن را در یک تابه نچسب بزرگ روی حرارت متوسط به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا چربی آن خارج شود. زمانی که بیکن شروع به ترد شدن کرد، آن را از تابه خارج کنید و بر روی دستمال کاغذی بگذارید.

تنها یک لایه نازک از روغن بیکن را درون تابه باقی بگذارید و بقیه را از آن خارج کنید.

پیاز و قارچ را به تابه اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه تفت دهید تا پیاز طلایی شود. سپس اسفناج را اضافه کنید و به تفت‌دادن ادامه دهید تا اسفناج کاملا سرخ شود. (اگر آب در تابه جمع شد، آن را با احتیاط داخل سینک بریزید).

حالا تخم‌مرغ‌ها را به تابه اضافه کنید و با قاشق چوبی آن‌ها را به‌طور مداوم از کف تابه بتراشید. (هدف این است که تخم‌مرغ‌هایی سبک و پفی داشته باشیم و حرکت مداوم قاشق به ما کمک می‌کند تا آن را داشته باشیم).

با نمک و فلفل آن را مزه‌دار کنید.

نان ذرت را در تابه‌ای روی حرارت متوسط گرم کنید (یا اگر زمان کم است، آن را در یک حوله کاغذی مرطوب بپیچید و به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید). پنیر را بین نان‌ها تقسیم کنید، روی آن تخم‌مرغ‌ها و محتویات تابه را اضافه کنید و به اندازه دلخواه سس سالسا به آن بزنید.

 کیک قهوه خامه‌ای

این کیک قهوه با خامه ترش تر و لطیف، با تزیین خرده‌های نارگیل، آسان و خوشمزه است و به راحتی می‌توان آن را بدون گلوتن درست کرد.

ارزش غذایی: ۴۴۶ کالری (مناسب برای ۱۲ نفر)

زمان آماده‌سازی: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه

مواد لازم: ۲۷۰ گرم کره، ۱۷۰ گرم شکر، ۳ تخم مرغ، ۱۷۰ گرم آرد، ۲ قاشق غذاخوری قهوه فوری خنک شده (حل‌شده در ۱ قاشق غذاخوری آب داغ)، پودر شکر ۲۲۵ گرم، مربای توت‌فرنگی، گردو یا گیلاس برای تزیین

طرز تهیه

فر را روی ۱۸۰/۱۶۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. دو قالب ساندویچ ۱۸ سانتی‌متری را کره بمالید. شکر و کره را در ظرفی بریزید و با همزن بزنید تا کاملا پفکی و رنگ پریده شود.

تخم‌مرغ‌ها را با چنگال در یک لیوان هم می‌زنیم و هر بار ۱ قاشق غذاخوری آرد به تدریج به مخلوط اضافه می‌کنیم (مطمئن شوید که از تمام آرد استفاده نمی‌کنید). وقتی تخم‌مرغ‌ها کاملاً با هم مخلوط شدند، بقیه آرد را اضافه کنید.

قهوه حل‌شده را به مخلوط اضافه کنید. قالب‌های ساندویچ را تقسیم کنید و اجازه دهید کیک به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید تا ور بیاید و سفت شود! حالا بگذارید ۵ دقیقه در قالب، خنک شود؛ سپس آن را روی توری سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شود.

در همین حین، مایه کیک را با هم‌زدن پودر شکر با کره درست کنید تا سبک و پفکی شود؛ سپس قهوه حل‌شده را اضافه کنید. هم بزنید! کیک را می‌توانید با این مایه بپوشانید.با گردو یا گیلاس کیک را تزئین کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد