شناسه خبر: ۸۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد

نفر اول کنکور ریاضی ۱۴۰۳ | بیوگرافی امیرحسین سلیمانی | شغل پدر ومادر امیرحسین سلیمانی | عکس نفر اول کنکور ریاضی | مصاحبه با نفر اول کنکور ریاضی

بیوگرافی و مصاحبه امیرحسین سلیمانی رتبه اول کنکور ریاضی

در لیست نفرات برتر آزمون سراسری ایران نام امیرحسین سلیمانی تازه کندی از تبریز به چشم می خورد که توانسته رتبه اول کنکور ریاضی را کسب کند. در ادامه مصاحبه امیرحسین سلیمانی تازه کندی را در تابستان گذشته می خوانیم.

امیرحسین سلیمانی

پر بازدید

ترینی‌ها :

نفرات برتر کنکور سراسری ۱۴۰۳ در گروه آزمایشی پنج گانه ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجه اعلام شد. نکته قابل توجه در این لیست حضور موفق دانش آموزان از شهرستانهای مختلف در میان لیست نفرات برتر بود. رتبه اول کنکور ریاضی را نوجوان تبریزی امیرحسین سلیمانی تازه کندی به دست آورد.

محل تولد و خانواده امیرحسین سلیمانی

امیرحسین سلیمانی در دهه ۸۰ به دنیا آمده است و متولد شهر تبریز است پدرش فارغ التحصیل کارشناسی بوده و در حال حاضر کارمند بانک است و مادرش نیز دارای لیسانس بوده و معلم است برادر امیرحسین در رشته شیمی تحصیل کرده و در دانشگاه تبریز تحصیل می‌کند.

امیرحسین سلیمانی تازه کندی

 

مدرسه امیر حسین سلیمانی

امیرحسین دوران مدرسه خود را با نمرات بسیار بالا گذرانده و از شاگردان ممتاز بوده است او زمانی که در مدرسه در دوران راهنمایی به سر می‌برد برنامه‌ریزی بلند مدتی برای موفقیت در کنکور داشته بود و وقت زیادی را برای مطالعه و تحصیل می‌گذاشت.

او در سال یازدهم تحصیلی برنامه‌ریزی‌اش را دقیق‌تر کرده و سعی کرد بتواند موفقیتش را تثبیت کند. بدون شک خانواده امیرحسین در موفقیت او نقش مهمی داشتند و با فراهم کردن شرایط تحصیل او را در رسیدن به هدف خود یاری کردند.

 

راز موفقیت امیرحسین سلیمانی رتبه ۱ کنکور ریاضی ۱۴۰۳​

امیرحسین سلیمانی درباره راز موفقیتش می گوید: کلاس های تابستان مدرسه و کلاس های فیزیک و حسابان می رفتم، ولی برای اینکه از آنها هم جلوتر باشم، از کتاب های کمک درسی نیز پیشخوانی می کردم. تابستان زمان جبران نواقص و پیش خوانی حداکثری است. در نتیجه بیشتر از تراز و رتبه در تابستان تمرکز خود را بر روی تحکیم دانسته های قبلی و پیشبرد برنامه خود بگذارید، زیرا بعد از شروع مدارس در مهر این فرصت دیگر به وجود نخواهد آمد.

رشته انتخابی امیرحسین سلیمانی رتبه 1 ریاضی و فیزیک 

امیرحسین سلیمانی تازه کندی متولد دهه ۸۰ در تبریز، رتبه یک کنکور ریاضی ۱۴۰۳ است که در شهریور ماه جزو نفرات برتر کنکور ریاضی سراسری سال ۱۴۰۳ بود و قصد دارد در رشته کامیپوتر دانشگاه شریف به تحصیل ادامه دهد. او علاوه بر تحصیل، به حفظ و قرائت قرآن نیز از کودکی در همت گماشته است

نقش خانواده در موفقیت امیرحسین سلیمانی تازه کندی 

طبق آنچه رییس سازمان سنجش اعلام کرده، اسامی برتر نفرات کنکور ریاضی اعلام شد و آقای امیرحسین سلیمانی تازه کندی از تبریز رتبه اول ریاضی را کسب کرد. او با برنامه ریزی دقیق مطالعه کنکور را آغاز کرد و توانست رتبه برتر را کسب کند. او درباره نقش خانواده در موفقیتش گقته: پدر و مادر و برادرم در تمام آزمون ها و در کل تابستان در کنار من بودند و حتی به خاطر مهم بودن امسال، مسافرت و بسیاری از تفریحات خود را کنار گذاشتند. من نیز از آنها بسیار تشکر میکنم و امیدوارم بتوانم پاسخ زحماتشان را بدهم.او می گوید: تابستان امسال مهم ترین تابستان سه سال گذشته بود، در نتیجه باید تمام نیرویمان را برای مطالعه می گذاشتیم. شرکت در آزمون ها در تابستان علاوه بر کمک به پیشخوانی دروس دوازدهم، باعث شد تا مطالب دهم و یازدهم به طور کامل مرور شوند و برای طول سال نقاط قوت و ضعف کاملا مشخص شود. سال تحصیلی هنوز شروع نشده است ولی در تابستان که کلاس های تابستانی بود، آزمون ها باعث تثبیت مطالب دوازدهم شده و امیدوارم و مطمئن هستم در طول سال نیز باعث جلوتر بودن ما از کسانی که تازه از مهر شروع می کنند خواهد داشت.

مصاحبه با امیرحسین سلیمانی در تابستان ۱۴۰۲

به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در ازمون ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟

تابستان امسال مهم ترین تابستان سه سال گذشته بود، در نتیجه باید تمام نیرویمان را برای مطالعه می گذاشتیم. شرکت در آزمون ها در تابستان علاوه بر کمک به پیشخوانی دروس دوازدهم، باعث شد تا مطالب دهم و یازدهم به طور کامل مرور شوند و برای طول سال نقاط قوت و ضعف کاملا مشخص شود. سال تحصیلی هنوز شروع نشده است ولی در تابستان که کلاس های تابستانی بود، آزمون ها باعث تثبیت مطالب دوازدهم شده و امیدوارم و مطمئن هستم در طول سال نیز باعث جلوتر بودن ما از کسانی که تازه از مهر شروع می کنند خواهد داشت.

میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در تابستان داشتید؟

در ابتدای تابستان پنج الی شش ساعت و در اواخر تابستان بیشتر از نه و گاهی ده ساعت روزانه مطالعه داشتم.

در تابستان بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ ایا پیش خوانی هم میکردید؟

در تابستان امسال بیشتر سعی کردم نقاط ضعفم را تقویت کنم و در آزمون ها هم دیدم که نقاط قوتم پایین نیامده در نتیجه بیشتر وقتم را بر روی نقطه ضعف اصلی خودم که درس شیمی است گذاشتم. 

بله، یکی از هدف های اصلی تابستان به توصیه مشاور این بود که تا حد ممکن از دروس دوازدهم را جلو ببریم تا هرچه زودتر دوازدهم را هم تمام کرده و جمع بندی را شروع کنیم.

برای یادگیری و پیش خوانی دروس سال بعد در تابستان کلاس میرفتید یا خودخوان بودید؟

کلاس های تابستان مدرسه و کلاس های فیزیک و حسابان می رفتم، ولی برای اینکه از آنها هم جلوتر باشم، از کتاب های کمک درسی نیز پیشخوانی می کردم.

صبا معصوم نیا نفر اول آزمون تجربی | شگفتی کنکور امسال را بیشتر بشناسید

 

در کدام دروس در تابستان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتید؟

تغییر زیادی در درصد ها و نقاط قوت و ضعفم نداشتم، چون همانطور که قبلا هم گفتم، بیشتر برای مرور دانسته های قبلی در تابستان آزمون می دادم.

چه توصیه ای به دانش آموزانی که در تابستان در آزمون ها شرکت می کنند دارید؟

تابستان زمان جبران نواقص و پیش خوانی حداکثری است. در نتیجه بیشتر از تراز و رتبه در تابستان تمرکز خود را بر روی تحکیم دانسته های قبلی و پیشبرد برنامه خود بگذارید، زیرا بعد از شروع مدارس در مهر این فرصت دیگر به وجود نخواهد آمد.

 

چرا از تابستان در آزمون ها شرکت کردید؟

همانطور که قبل تر هم گفتم، برای مرور مطالب پایه و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف و پیشخوانی دوازدهم، بهتر بود که در تابستان هم آزمون های متوالی را ادامه دهم و از فضای آزمون دور نمانم.

 

در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به نگاه به اینده بود یا گذشته؟ چرا؟

برای هرکدام جداگانه و به اندازه کافی زمان می گذاشتم، اما به توصیه مشاور، روی نگاه به گذشته، یازدهم، وقت بیشتری گذاشتم و در کنار آن دروس دوازدهم را سعی کردم پیش ببرم.

از آموخته های تابستان در طول سال چه بهره ای بردید؟

فعلا سال تحصیلی شروع نشده ولی مطمئنم که در طول سال باعث صرفه جویی در زمان و فرصت مطالعاتی بیشتر خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

  • سینا فخرائی ارسالی در

    سلام اقا امیر خیلی تبریک میگم انشالله در تمام مراحل موفق باشین من اهل مرند هستم میخواستم با شما صحبت کنم امکانش است چند تا سوال داشتم

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد