شناسه خبر: ۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

خواص زیتون | فواید زیتون برای بدن

زیتون رو از کنار وعده های غذایی حذف نکنید | خواص زیتون برای سلامتی

زیتون از خوش مزه ترین مخلفات است که می توانید در کنار غذا سرو کنید! خواص زیتون بی شمار است! این خوراکی خوشمزه برای سلامتی بدن خیلی مفید است.

زیتون

پر بازدید

ترینی‌ها :

زیتون این افزودنی خوشمزه که معمولا در کنار غذا سرو می شود پر از فواید است. از خواص آن به زیبایی پوست، مو و سلامت کلی بدن می توان اشاره کرد. ولی آیا خواص زیتون به همین چیزها خلاصه میشود؟! خیر! برای اینکه درباره زیتون بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

خواص زیتون برای بدن

خواص زیتون برای قلب

وقتی رادیکال‌ های آزاد کلسترول را اکسید می‌ کنند، رگ‌ های خونی آسیب می‌ بینند و چربی جمع شده در عروق امکان دارد منجر به حمله قلبی شود. مواد مغذی آنتی اکسیدان موجود در زیتون، مانع از اکسیداسیون کلسترول شده و در نتیجه از بیماری‌های قلبی ـ عروقی جلوگیری می‌ کند. چربی زیتون، چربی غیر اشباع سالم است که خطر تصلب شرایین را کاهش و کلسترول مفید را برای بدن افزایش می دهد.

بهبود سلامت چشم

مصرف زیتون سیاه می تواند مصرف روزانه ویتامین آ را تامین کند. همانطور که می دانید یکی از مزایای ویتامین آ این است که سلامتی چشم و بینایی را بهبود می بخشد.

تقویت تولید گلبول های قرمز خون

آهن برای تولید گلبول های قرمز خون یا سلول های خونی قرمز ضروری است. نقش اصلی گلبول های قرمز، توزیع اکسیژن و مواد غذایی به کل سلول های بدن است. عدم وجود آهن می تواند منجر به تولید پایین گلبول های قرمز و تاثیراتی مانند تهوع، سردرد، میگرن و کم خونی شود.

 

 کاهش خطر ابتلا به سرطان

خواص زیتون؛ در تأمین سلامتی، متعدد و مختلف است. مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داده است که شیوع سرطان‌های خاص در مدیترانه کمتر از مناطق دیگر مانند ایالات متحده است. علت را شاید بتوان به رژیم‌ های غنی از این ماده غذایی، مربوط دانست که حاوی ترکیب اولئوکانتال است و در از بین بردن سلول‌های سرطانی به ویژه سرکوب سلول‌های سرطانی سینه مؤثر است.

درمان طبیعی پوست

ترکیب ویتامین ث و ویتامین ایی که در زیتون های سیاه یافت می شوند دلایلی هستند که چرا این میوه به طور مرتب به عنوان درمان طبیعی پوست در نظر گرفته می شوند. ویتامین ایی تولید کلاژن را افزایش خواهد داد در حالی که ویتامین ایی از بازسازی سلول های بهینه پوست اطمینان حاصل خواهد کرد.

زیتون

مدیریت سطح کلسترول

اگرچه زیتون های سیاه حاوی چربی ها هستند اما هنوز هم چربی های تک اشباعی خوب هستند که می توانند به مدیریت سطح کلسترول شما کمک کنند. به همین دلیل است که زیتون های سیاه از غذاهای سالم هستند که سطح کلسترول پایینی را برای آن هایی که می خواهند سطح سالم کلسترول را داشته باشند، توصیه می کنند.

سم زدایی از بدن

وجود مقدار فراوان «پتاسیم» در زیتون، قدرت عضلانی و انرژی بدن را افزایش داده و میزان ترشحات غدد داخلی را تنطیم می‌کند. یکی از عملکردهای پتاسیم، سم زدایی و پاک کردن کبد از اوره و اسید اوریک است و همچنین می‌تواند قدرت دفع کلیه ها را افزایش دهد.

کاهش وزن

تاثیر زیتون در کاهش وزن به خوبی نمایان است. با خوردن چند عدد زیتون، کمی قبل از غذا، احساس سیری خوشایندی می‌کنید. این کار موجب می‌شود مصرف غذای شما کاهش یابد و کمتر سراغ هله‌هوله بروید. از دیگر دلایلی که زیتون برای کاهش وزن مفید است؛ کالری کم و حجم زیادی است که در معده شما اشغال می‌کند. افرادی که به طور مداوم از زیتون استفاده می‌کنند از چربی کمتری در پهلو و شکم برخوردار هستند. می‌توان اینطور گفت خاصیت زیتون سبز برای لاغری معجزه می‌کند.

 سلامت دستگاه گوارش

 مصرف مکرر ویتامین E و چربی‌ های اشباع نشده در زیتون، میزان ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد. کارایی این ویتامین ها و ارزش غذایی این است که موجب پیشگیری از سرطان روده می شود. عملکرد مراقبتی روغن زیتون بر زخم معده و ورم معده نیز تأثیر مفیدی دارد. روغن زیتون در مقایسه با داروهای تجویزی، ترشحات صفرا و هورمون‌های لوزالمعده را بسیار آسان تر کرده و در نتیجه میزان بروز سنگ کیسه صفرا را کاهش می‌دهد.

خوردن زیتون ضرر هم دارد؟!

  •     مصرف زیتون پرورده همراه با غذا باعث افزایش اشتها می‌شود؛ در نتیجه برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند خیلی مناسب نیست.

  •     زیاده‌روی در مصرف زیتون باعث کم‌خونی، لاغری، بی‌خوابی و اختلالات تنفسی می‌شود. برای رفع این حالات باید زیتون را همراه با گردو و بادام مصرف کنید.

  •     مصرف میوه تازه و خام زیتون معده را اذیت می‌کند و ممکن است باعث استفراغ شود.

  •     روغن زیتون در دمای بالا و هنگام سرخ شدن، مواد سرطان‌زا تولید می‌کند. بنابراین از آن فقط به صورت خام یا برای تفت دادن کوتاه استفاده کنید

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد