شناسه خبر: ۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد

جاهای دیدنی تهران | ارتفاعات تهران | بام تهران

بام های دیدنی و تفریحی تهران برای گذراندن یه روز عالی + آدرس

تهران پر از جاهای دیدنی است که یک بار هم که شده باید در زندگیتان تجربه کنید. بام های فوق العاده تهران تجربه‌ی قرار گرفتن در محیطی پر از آرامش را به شما می دهد.

بام تهران

پر بازدید

ترینی‌ها :

تهران این پایتخت عزیز و زیبا! تهران پر از جاهای دیدنی ای است که ممکن است تا به حال اسمش هم به گوشمان نخورده باشد! اگر میخواهید در نقطه ای از تهران قرار بگیرید که انگار تمام شهر زیر پای شماست جای درستی آمده اید! در این مقاله بام های متفاوت و فوق العاده‌ی این شهر زیبا را بررسی کرده ایم.

 

بام های متفاوت و زیبای تهران

بام نیاوران

به‌ احتمال‌ زیاد شما هم مثل خیلی از پایتخت‌نشینان به منطقه نیاواران و محله جماران رفته و ارتفاعات آن را دیده باشید. این ارتفاعات یکی از بام‌های جذاب و زیبای تهران را در خود جای داده است. این بام دوست‌داشتنی در گذشته دنج‌تر و آرام‌تر بود، اما این روزها با ساخت‌وسازها و رفت‌وآمدهای بسیار، کمی دستخوش شلوغی شده است. البته با این شلوغی‌ها چیزی از ارزش‌های بام نیاوران کاسته نمی‌شود.

بام محک

بام محک نیز در شمال تهران و منطقه دارآباد واقع شده است. این بام نیز در بین جوانان طرفداران بسیاری دارد. در هنگام غروب آفتاب، ده‌ها جوان را می‌توانید ببینید که به تماشای غروب آفتاب نشسته‌اند و با هم خوش‌وبش می‌کنند. بام محک نیاز به هیچ‌گونه پیاده‌روی ندارد. البته پیاده‌روی در خود بام محک نیز می‌تواند بسیار خوشایند و لذت‌بخش باشد؛ اما اگر حوصله پیاده‌روی ندارید، می‌توانید با ماشین تا خود بام بروید. حتی در فصول سرد سال، بسیاری از جوانان داخل ماشین کنار لبه بام می‌نشینند و از تماشای مناظر زیبای تهران لذت می‌برند. بام محک در هنگام غروب بسیار شلوغ می‌شود. تماشای غروب در این بام بسیار لذت‌بخش است. توجه داشته باشید که در فصل سرما، این منطقه بسیار سرد است و بهتر است لباس گرم همراه داشته باشید.

 

بام ولنجک

ممکن است هرکسی بام ولنجک، از دنج‌ترین بام های تهران را نشناسد. در واقع این بام یکی از بام های ناشناخته تهران است. همان طور که از نامش پیداست، این بام در محله ولنجک تهران قرار دارد. حالا چطور به این بام برسید؟ می‌توان از خیابان بوستان سوم این محله، به بام ولنجک رسید.

بام آرژانتین

یکی دیگر از بام‌های تهران که دنج و زیباست، بام آرژانتین است. بله، درست خواندید؛ بام آرژانتین. ممکن است خیلی‌ها تابه‌حال اسم این بام را هم نشنیده باشند و ندانند که آرژانتین هم بام دارد. اما مطمئن باشید اگر سری به آنجا بزنین، مشتری بی‌چون‌وچرای آن خواهید شد.

 بام تونل رسالت

یکی از بام های شرق تهران که بسیار ناشناخته مانده، بام تونل رسالت است. علت ناشناخته بودن این بام، نبود مناطق کوهستانی در این ناحیه است. هیچکس فکرش را هم نمی‌کند که در این‌جا بامی وجود داشته باشد! اگر دوست دارید عکس‌هایی زیبا و متنوع از تهران داشته باشید، بام تونل رسالت مکان مناسبی برای این هدف است.

از آن‌جا که این بام در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و هیچ ارتباطی با کوه‌های شمال تهران پیدا نمی‌کند، هوای آن چندان تعریفی ندارد و برای هواخوری، پیاده‌روی و خلوت کردن خیلی مناسب نیست. نزدیکی بام تونل رسالت به پارک نظامی گنجوی سبب شده تا گردشگران بتوانند به راحتی از امکانات رفاهی پارک استفاده کنند؛ اما خود بام تونل رسالت امکانات خاصی ندارد.

بام فراز

یکی دیگر از بام های تهران که نمایی بی‌نظیر دارد و شاید کمتر کسی از آن دیدن کرده باشد، بام فراز سعادت‌آباد است. برای رفتن به این بام، ابتدا به منطقه سعادت‌آباد بروید و سپس خود را به پارک پرواز برسانید. بلوار پیام از شمال، میدان بهرود از شرق، شهرک پاسارگاد از جنوب و شهرک کیهان هم از غرب، پارک پرواز را در بر می‌گیرد.

بام بوکان

بام بوکان یکی از زیباترین بام های تهران و در عین حال معروف‌ترین آن‌هاست. این بام که بین میدان نیاوران و میدان تجریش واقع شده، چشم‌اندازی مسحورکننده دارد و از امنیت بالایی برخوردار است. بام بوکان یکی از بام‌های ماشین‌رو تهران است که پاتوق جوانان شاد و سرزنده بوده و به عنوان مکانی پرشور و هیجان در شب معروف شده است. هرچند که در سال‌های اخیر، ساخت و سازهای بی‌رویه‌ی تهران، روی زیبایی این بام اثر گذاشته؛ اما بوکان همچنان یکی از زیباترین بام های تهران را دارد.

بام شهرک قائم

بیایید به شهرک قائم برویم تا یکی دیگر از بام های تهران را باهم ببینیم. بام قائم انتهای شهرک قائم واقع شده، که به‌دلیل محیط و منظره‌اش، با بقیه بام‌ها متفاوت است. جایی دنج، خلوت و بدون سروصدا که مطمئن هستم از سکوتش لذت خواهید برد.اگر می‌خواهید تهران را به‌طور واضح ببینید، در روز به این بام بروید، اما اگر تهرانی درخشان و مزین‌شده به چراغ‌ها را دوست دارید، دیدن بام قائم در شب را از دست ندهید.

بام ماشینی

بام ماشینی در دهه ۹۰ یکی از بام های تهران بود که به‌خاطر دنج‌بودن و حال‌وهوای متفاوتش، معروف بود. منظره خوب این بام و خلوتی آن، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کرد.

امروزه بام ماشینی کمی شلوغ‌تر از قبل شده، اما با این حال هنوز هم حال‌وهوای خودش را حفظ کرده است. این بام در منطقه ولنجک، بلوار دانشجو، خیابان البرز قرار دارد که می‌توانید با استفاده از لوکیشن زیر، سری به آن بزنید. البته فراموش نکنید که این بام جایی برای نشستن ندارد و بهتر است با ماشین شخصی خود به آنجا بروید.

بام بوعلی

جزو معدود بام‌های کم ارتفاع تهران است! این بام که در بزرگراه یادگار قرار گرفته است، محیطی بسیار آرام و خلوت دارد. چشم‌انداز بام بوعلی، بسیار زیبا و خاص است. تردد ماشین‌ها در شب و نمای برج میلاد با چراغ‌های روشنش، جلوه‌ای زیبا از تهران را به تصویر می‌کشد. این‌جا هم خبری از امکانات رفاهی و گردشگری نیست و به همین دلیل مکانی دنج، خلوت و رؤیایی دارد.

بام شیان

بام شیان در نزدیکی پارک جنگلی لویزان قرار دارد و از مشهورترین بام های تهران است. آب‌وهوای این منطقه بسیار دلنشین و پاکیزه است و امکانات رفاهی و گردشگری منطقه سبب شده تا گردشگران، تمایل زیادی برای رفتن به بام شیان از خود نشان دهند. در پارک لویزان رستورانی وجود دارد که ارتفاعش از بام شیان هم بیشتر است و اگر در شب از درون آن به تهران بنگرید، تهران دیگری در ذهنتان نقش خواهد بست!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد