شناسه خبر: ۷۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

بیوگرافی امیر عزیز نصیرزاده | زندگینامه امیر عزیز نصیرزاده

امیرعزیز نصیرزاده وزیر دفاع دولت چهاردهم کیست؟

بیوگرافی امیر نصیرزاده وزیر دفاع دولت چهاردهم، سن، تحصیلات و تجارب کاری را در ادامه خواهید دید.

امیر عزیز نصیرزاده

پر بازدید

ترینی‌ها :

امیر عزیز نصیرزاده  زاده  ۱۳۴۳ در شهر سرابِ استان آذربایجان شرقی است. او دوران تحصیلات متوسطه را در تهران گذراند و از سن 19 سالگی شروع به فعالیت‌های نظامی کرد. نصیر زاده به عنوان وزیر دفاع دولت چهاردهم ( دولت مسعود پزشکیان) موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی شد.

تحصیلات امیرعزیز نصیرزاده

 نصیرزاده فارغ‌التحصیل دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش است و دوره‌هایی آموزشی را در ایران و پاکستان طی کرد تا در سال‌های جنگ تحمیلی عضوی از گردان تاکتیکی هواپیمای اف-۱۴ باشد.

بیوگرافی علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش دولت پزشکیان

سوابق کاری امیرعزیز نصیرزاده

 نصیرزاده از اواسط جنگ ایران و عراق به‌عنوان خلبان جنگنده اف-۱۴ در چندین مأموریت هوایی شرکت داشت.نصیرزاده پس از پایان جنگ، وابستگی نظامی جمهوری اسلامی در ایتالیا را تجربه کرد، به مدیریت جنگ الکترونیکی معاونت عملیات نهاجا منصوب شد، در جایگاه معاونت اطلاعات نیروی هوایی قرار گرفت، به مسئولیت معاونت طرح و برنامه نهاجا نیز رسید و در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش را برعهده داشت و یک‌سالی هم در جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش فعالیت کرد و هم مدت زمانی مشابه را در معاونت برنامه و بودجه و امور مجلس ارتش گذراند.

حکم سرتیپی و فرماندهی نیروی هوایی ارتش برای امیرعزیز نصیرزاده 

نصیرزاده  در سال ۱۳۹۱ به درجه سرتیپی رسید و در ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ نیز با حکم فرمانده کل قوا به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

نشان ها و افتخارات امیر عزیز نصیرزاده

امیرنصیرزاده نشان ایثار و ورزش را دریافت کرده است و علاوه بر آن‌ها نشان «دوره اول دانشکده افسری»، «دافوس»، «دوره دوم دانشکده افسری»، «دوره سوم دانشکده افسری» و «مقدماتی» را هم در کنار نشان «خلبانی جنگنده» بر سینه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد