شناسه خبر: ۷۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

زندگینامه اسماعیل خطیب | بیوگرافی وزیر اطلاعات

بیوگرافی حجت الاسلام اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات!

زندگینامه، سن، تحصیلات و سابقه کاری سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات را در ادامه میخوانید.

سید اسماعیل خطیب

پر بازدید

ترینی‌ها :

دکتر پزشکیان امروز لیست پیشنهادی وزرای 19 نفره خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس تسلیم کرد. بسیاری از این افراد سابقه مسئولیت های کشوری دارند و برخی از آنها نیز جوان تر هستند. در این لیست نام حجت الاسلام اسماعیل خطیب به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات به چشم می خورد که موفق شد به عنوان وزیر اطلاعات دولت چهاردهم از مجلس رای اعتماد بگیرد.

تحصیلات حجت الاسلام اسماعیل خطیب

سیداسماعیل خطیب در سال ۱۳۴۰ در شهر قائنات متولد شده است. او تحصیلات حوزوی داشته و در کلاس های خارج فقه مقام معظم رهبری حضور داشته است.

خطیب

سوابق اجرایی حجت الاسلام اسماعیل خطیب

پس از شکل‌گیری  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حجت الاسلام خطیب از جملهٔ پیشگامان در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های ۱۳۵۹–۱۳۶۰ بود. او در سال ۱۳۷۰ ریاست اداره کل اطلاعات قم را بر عهده گرفت، سپس حجت الاسلام خطیب به عنوان رئیس حفاظت دفتر رهبر جمهوری اسلامی مستقر در قم منصوب شد، و بعدها با حکم آیت الله صادق آملی لاریجانی مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر عهده داشته است.

سوابق علمی حجت الاسلام اسماعیل خطیب

حضور در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب و آیات عظام فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی از جمله سوابق علمی حجت الاسلام اسماعیل خطیب بوده است.

حجت الاسلام اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات دولت سیزدهم 

سید اسماعیل خطیب در ۳ شهریور ۱۴۰۰ از سوی سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با تعداد ۲۲۲ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت اطلاعات رأی اعتماد گرفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد